سخنگوی وزارت امور خارجه چین درخصوص روابط چین با کشورهای عراق و سوریه خاطرنشان کرد که پکن شراکت راهبردی با بغداد و دمشق دارد.

چین: روابط و شراکت راهبردی با عراق و سوریه داریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن و بغداد شرکای استراتژیک هستند و در طول سال های اخیر همکاری های خوبی در زمینه های گوناگون داشته اند.

مائو با اشاره به سفر «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق در سال ۲۰۱۹ به چین سفر کرده و دیدار شی جین پینگ رئیس جمهوری چین با «محمد شیعه السودانی» نخست وزیر عراق در حاشیه اجلاس سران کشورهای عربی و چین، خاطرنشان کرد که سران دو کشور توافق کردند که همکاری های دوجانبه را گسترش دهند.

وی افزود: پکن آماده همکاری با بغداد برای ارتقای سطح همکاری برای پیشبرد توافقات راهبردی سران دو کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به دوستی سنتی بین پکن و دمشق، گفت: در طول ۶۷ سال روابط سیاسی چین و سوریه، شاهد روابط دوجانبه پایدار هستیم.

مائو همچنین در خصوص دیدار اخیر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین، تاکید کرد که سران دو کشور برای توافق نامه راهبردی امضا کردند.

وی افزود: پکن آماده همکاری با دمشق در راستای ارتقای سطح روابط چین-سوریه تحت چارچوب توافقات راهبردی سران دو کشور برای تعمیق بیشتر اعتماد سیاسی متقابل و گسترش همکاری در زمینه های گوناگون است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اخیرا در خصوص اینکه "حمله انتحاری یک هواپیمای بدون سرنشین در دانشگاه نظامی در حمص سوریه" را حمله تروریستی خواند، خاطرنشان کرد: پکن این اقدام ترویستی را به شدت محکوم کرد و با هرگونه اقدامات تروریستی مخالف است.

مائو نینگ گفت: چین با مجروحان و خانواده هایی که عزیزان خود را در این حمله تروریستی دست داده اند ابراز همدردی می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.