سخنگوی وزارت امور خارجه کشتن خبرنگاران را مانع از افشای ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی و جنایات آن ندانست و گفت: بنیان پوشالی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل متزلزل‌تر از همیشه است و صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی آن به گوش جهانیان رسیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان رسیده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، صبح شنبه ۱۵ مهر ماه و پس از انتشار اخبار حملات موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم و عملیات طوفان الاقصی را آغاز کنیم». در پی این عملیات تاکنون ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۴۰۰ نیز در این عملیات زخمی شده و ۲۰۰ نفر نیز تا الان جزو مفقودان هستند.

پس از آن رژیم صهیونیستی اقدام به حمله به غزه کرد که براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای پنجمین روز متوالی به ۹۵۰ نفر رسید و بیش از پنج هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. این رژیم همچنین اقدام به قطع آب و برق غزه کرد.

 در پی حملات مکرر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از ۱۳ هزار منزل مسکونی و ۱۰ مرکز درمانی ویران شده و به ۴۸ مدرسه نیز در جریان این حملات آسیب وارد شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شب گذشته در تماس تلفنی با تعدادی از همتایان از جمله وزرای خارجه مصر، روسیه و کویت بر ضرورت ارسال هر چه سریع‌تر آب آشامیدنی و غذا به داخل نوار غزه تأکید کرد. وی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال کمک‌های فوری پزشکی و انساندوستانه بویژه آب و غذا به غزه و با هماهنگی صلیب سرخ و سازمان ملل اعلام‌ کرد.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پیامی به زبان عربی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه و تشدید محاصره و قطع آب و برق نوار غزه از سوی این رژیم، اقدامات رژیم صهیونیستی در تشدید محاصره، قطع آب و برق نوار غزه، بمباران گسترده منازل مسکونی و تأسیسات خدماتی و درمانی و استفاده از بمب‌های فسفر سفید علیه مردم غزه را نمونه‌هایی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم این منطقه خواند.

به گزارش فارس، رسانه‌های فلسطینی با انتشار تصاویری از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گزارش دادند که این رژیم از ماده ممنوعه فسفر سفید در حمله به منطقه «حی الکرامه» استفاده کرده است.

وی با تأکید بر اینکه فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد، یادآور شد: جامعه جهانی، سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری مسؤول جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش و مجازات جنایتکاران هستند.

کنعانی: صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان رسیده است

از سوی دیگر بر اثر این حملات تعدادی از خبرنگاران به شهادت رسیدند. 

رسانه‌های فلسطینی بامداد سه‌شنبه از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان «برج حجی» در نوار غزه، که در آن خبرنگاران مستقر هستند خبر دادند. براساس اعلام منابع محلی در این حمله تعدادی از خبرنگاران شهید و مجروح شدند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: کشتن خبرنگاران مانع از افشای ابعاد شکست غیرقابل ترمیم رژیم صهیونیستی و جنایات ننگین این رژیم در انتقام گیری از کودکان معصوم و زنان و مردان بی گناه و غیرنظامی غزه نخواهد شد.

وی افزود: بنیان پوشالی رژیم غاصب و جعلی اسرائیل متزلزل‌تر از همیشه است و صدای طبل رسوایی و شکست نظامی و اطلاعاتی آن به گوش جهانیان رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.