۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 923411

داده های دولتی کره جنوبی نشان می دهد نزدیک به ۴۰ هزار کره ای در سه سال گذشته به دلیل ارتکاب به خودکشی جان خود را از دست داده اند و میزان خودکشی در میان نسل جوان این کشور افزایش یافته است.

آمار تکان دهنده خودکشی در کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و اداره کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی در مجموع ۳۹ هزار و ۴۵۳ نفر از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ در این کشور شرق آسیا خودکشی کرده‌اند.

این آمار بیشتر از ۳۲ هزار و ۱۵۶ مورد مرگ ناشی کرونا ثبت شده در مدت مشابه است.

طبق آمار، نرخ خودکشی در کره در پنج سال گذشته اندکی کاهش یافته و به ۲۵.۲ نفر در هر صدهزار نفر در سال ۲۰۲۲ رسیده است، اما نرخ خودکشی نوجوانان و افراد ۲۰ ساله روند صعودی داشته است.

نرخ خودکشی نوجوانان از ۵.۸ به ازای هر صدهزار نفر در سال ۲۰۱۸ به ۷.۲ در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت، در حالی که در مدت مشابه میزان خودکشی نوجوانان در ۲۰ سالگی از ۱۷.۶ به ۲۱.۴ افزایش یافت. همچنین تعداد اقدام به خودکشی نیز افزایش یافته است.

در سال گذشته، ۳۶ هزار و ۷۵۴ نفر پس از آسیب رساندن به خود یا تلاش برای خودکشی به اورژانس مراجعه کردند که در مقایسه با ۲۱ هزار و ۸۷۵ نفر در سال ۲۰۱۲، به میزان ۶۸ درصد افزایش نشان می دهد.

باک اداره کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی در این خصوص گفت: «دولت باید خودکشی را به عنوان یک فاجعه ملی اعلام کند و برای مبارزه با آن تلاش همه جانبه کند.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.