مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد که شمار گواهینامه‌های مهارتی صادر شده برای سربازان در آستانه عبور از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار گواهینامه است.

صدور قریب به ۱.۵ میلیون گواهینامه مهارتی برای سربازان

سردار موسی کمالی درباره جزئیات ششمین جلسه شورایعالی سیاستگذاری مهارت آموزی، اظهارکرد: شورایعالی سیاستگذاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح است که با حضور فرماندهان نیروهای مسلح،  معاونت ستاد کل، ۹ وزارتخانه، پنج سازمان و نهادهای ذی‌ربط همچون کمیته امداد، جهاد دانشگاهی، جمعیت هلال احمر و... به ریاست رئیس ستادکل نیروهای مسلح برگزار می‌شود. ششمین جلسه این شورا نیز روزگذشته با حضور اعضا تشکیل و آخرین وضعیت مهارت آموزی کارکنان وظیفه به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

کمالی با بیان اینکه گزارش شش ساله عملکرد قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در این شورا توسط فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح مطرح شد گفت: مهارت آموزی سربازان وظیفه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این امر را باید تمامی دستگاه‌های متولی به نحو احسن در دستورکار خود قرار دهند و در همین راستا رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز در ششمین جلسه شورا بر اهمیت و ضرورت مهارت آموزی تاکیدکرد که دستگاه و سازمان‌های نیروهای مسلح اهتمام بیشتری برروی این امر داشته باشند.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: در همین راستا باتوجه به اهمیت مهارت آموزی سربازان وظیفه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مواردی را از جمله توجه و ارتقا کمیت و کیفیت مهارت آموزی تاکید کردند که باید استانداردها لحاظ شود و زیرساخت‌ها از جمله سامانه مهارت آموزی نیز به سرعت آماده‌سازی شود. بروزرسانی تفاهم‌نامه‌ها، در نظرگیری زمان و مکان مناسب برای آموزش‌ها، پیگیری نظارت میدانی از استان‌ها با حضور دستگاه‌های دولتی ،پیگیری اشتغال جوانان مهارت دیده و ... نیز از جمله مواردی بود که سردار باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح بر آن تاکید داشتند.

کمالی افزود: شمار گواهینامه‌های مهارتی سربازان وظیفه نیز از یک میلیون و ۴۵۰هزار نفر عبور کرده و در آستانه رسیدن به یک و نیم میلیون گواهی مهارتی است. از این تعداد ۷۶۳ هزار نفر گواهی تخصصی و ۶۲۴ هزار نفر نیز گواهی عمومی دریافت کردند. ۱۴ هزار و ۵۴ نفر استاد کار و ۱۴۰۰مربی تربیت و بکارگیری شدند و  ۱۸۰ سفر استانی و بالغ بر ۲۵۰۰نظارت نیز صورت گرفته است.

مشاورعالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد: با توجه به اوامر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ،مطالبه مردم و جوانان سرباز، تاکید ریس ستادکل، مهارت آموزی سربازان  با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد و به دنبال روزی هستیم که تمامی جوانان با کسب مهارت تخصصی از خدمت ترخیص شوند و نگرانی نسبت به اشتغال بعد از خدمت نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.