نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی از ارائه درخواست تفسیر قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی توسط مجلس در خصوص درج عنوان جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد.

اخذ استفساریه مجلس درخصوص جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ساداتی اظهار کرد:بالاترین منبع درآمد شهرداری‌ها کمسیون ماده ۱۰۰ و جرایم مربوط به آن است؛ اما در متن قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی چنین چیزی عنوان نشده است؛ لذا به دنبال ابلاغ قانون، از مجلس خواستیم در استفساریه‌ای در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ تفسیر و اعلام کند که متنی که در صحن مجلس در خصوص صدور مجوز و دریافت منابع سازمان تامین اجتماعی نوشته شده با جرایم است یا بدون جرایم.

وی ادامه داد: در متن قانون، بحث تراکم و پارکینک یادآوری شده، اما عنوان جرایم مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ دیده نمی‌شود و امیدواریم مجلس در قالب استفساریه این موضوع را مشخص کند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی تصریح کرد: در صورتی که جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ نیز جزو قانون باشد نه تنها منابع مورد نیاز برای بیمه کارگران ساختمانی را تامین می‌کند بلکه سازمان تامین اجتماعی چندبرابر منابع اضافه‌تر به دست می‌آورد که می‌تواند از آن به منظور بیمه یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در نوبت انتظار استفاده کند.

گفتنی است؛ کمیسیون ماده ۱۰۰ از مهم‌ترین قوانین مربوط به شهرداری و مرجعی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی از لحاظ ضوابط شهرسازی و ایمنی است و جرایم مربوط به ساخت و سازهای غیراصولی و فاقد مجوز شهرداری را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    همه دندون تیز کردن واسه جیب سازنده