نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، پیشنهاد تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر زیر نظر قوه قضائیه را در دیدار با یکی از معاونان این قوه مطرح کرد.

پیشنهاد تشکیل سازمان امر به معروف زیر نظر قوه قضائیه

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون پیشگیری از وقووع جرم قوه قضائیه و مدیران دادگستری استان یزد ضمن قدردانی از خدمات قضایی در استان یزد اظهار داشت: قوه قضائیه همانند گذشته نیست و پویا شده و در مسیر پیشگیری قدم برداشته که این اقدامی ارزشمند است.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه باید به جامعه وارد شود و در میدان حضور داشته باشد تا با این حضور بتواند از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرائم جلوگیری کند و آنها را در نطفه خفه کند.

ناصری بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می توان از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی است زیرا اگر مردم نسبت به برخی مسائل آگاهی لازم را داشته باشند، دچار خطا و اشتباه نمی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: هر استان باید به فراخور شرایط اجتماعی خود به بحث اطلاع رسانی و پیشگیری ورود کند تا شاهد کاهش آسیب‌ها در جامعه باشیم.

ناصری با اشاره به برنامه های خوبی که در قوه قضائیه مصوب یا پیشنهاد می شود، تاکید کرد: این برنامه ها به شرط آنکه اجرایی شوند، می تواند بسیار راهگشای مشکلات جامعه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واردات و صادرات و سودهای نامتعارفی که برخی تجار و واردکنندگان دریافت می کنند، افزود: معتقدم قوه قضائیه باید به این موضوع ورود کند و از این اقدام جلوگیری کند زیرا در مواردی برخی کارخانه ها، پالایشگاه ها و برخی دیگر از تجارت ها، سودهای بالای ۲۰۰ درصد دریافت می کنند.

ناصری بیان کرد: برخی وارد کنندگان به خاطر سودهای باد آورده به دنبال تامین نیاز جامعه نیستند بلکه به دنبال وارد کردن اقلامی هستند که برای آنها سود بیشتری داشته باشد و متاسفانه این امر در تجارت کشور ما به عادت تبدیل شده است.

امام جمعه یزد اظهار داشت: این نگاه که سود در کجا بیشتر است، زیبنده کشور ما نیست و اگر قوه قضائیه بتواند در این حوزه به کمک دولت بیاید، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و شاهد این حجم از گرانی و تورم نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: منشأ این موضوع باید پیدا شود و این خود به نوعی پیشگیری از جرم است ضمن اینکه تورم با هیچ برنامه ای حل نمی شود الا اینکه وارد کننده و تولیدکننده به سود کم قانع باشند و سودهای نامتعارف روی اجناس خود نکشند و باید از زیاده خواهی‌ها جلوگیری شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر امتیاز حکومت اسلامی است، افزود: اگر قوا بتوانند این فرایض را در جامعه نهادینه و به درستی آن را اجرا کنند، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: البته برنامه ریزی و اجرا باید در این زمینه درست و اصولی باشد و امور با فکر و سنجیده انجام شود.

ناصری با اشاره به ساز و کارهایی که برای تشکیل وزارتخانه ای به این نام پیشنهاد شد، بیان کرد: من پیشنهاد می کنم که سازمانی مستقل به عنوان سازمان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود، نظیر سازمان بازرسی که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت کند و با آموزش افراد و نحوه برخورد با افراد، این دو فریضه مهم را در جامعه اجرا کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر متولی مشخصی ندارد، عنوان کرد: اینکه مشکلاتی نظیر بی حجابی، فساد و ... در جامعه وجود دارد به دلیل نبود متولی امر به معروف و نهی از منکر است اما اگر این سازمان تشکیل شود و زیر مجموعه قوه قضائیه فعالیت کند، می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.