۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 923932

شرکت «توتال انرژی» فرانسه، برای خرید گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از قطر به مدت ۲۷ سال، توافق کرد.

فرانسه با قطر قرارداد خرید گاز بست

به گزارش  قدس آنلاین، شرکت «قطر انرژی» در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت تحت دو توافق بلندمدت، سالانه حداکثر ۳.۵ میلیون تن ال‌ان‌جی به شرکت «توتال انرژی» تحویل خواهد داد. فرانسه باید آلایندگی‌ها را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند. بنابراین، مصرف گاز، به فناوری مانند جذب کربن و ذخیره سازی آن برای تحقق این هدف نیازمند است.

این یکی از طولانی‌ مدت‌ترین و بزرگترین توافق‌های خرید ال‌ان‌جی از قطر بوده و وابستگی اروپا به ال‌ان‌جی به عنوان جایگزینی برای واردات گاز روسیه از طریق خط لوله را تشدید می‌کند. فرانسه سال گذشته، چرخش ۱۸۰ درجه‌ای نسبت به ال‌ان‌جی داشت و قرارداد تامین با یک تولیدکننده ال‌ان‌جی آمریکایی که در سال ۲۰۲۰ منقضی شده بود را ازسرگرفت. این توافق نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی به تدریج، مقاومت نسبت به قراردادهای بلندمدت برای خرید ال‌ان‌جی را کنار گذاشته اند زیرا گذار انرژی در برنامه‌های سیاسی، جای خود را به نگرانی‌ها نسبت به امنیت انرژی داده است.

تعدادی از قراردادهای طولانی‌ مدت برای فروش ال‌ان‌جی که قطر اخیرا امضا کرده، با چین بوده است. شرکت «قطر انرژی» اوایل امسال، یک قرارداد ۲۷ ساله با شرکت ملی نفت چین منعقد کرد. این کشور برای حمایت از توسعه عظیم تولید ال‌ان‌جی، به قراردادهای بلندمدت نیاز دارد.

شرکت «قطر انرژی» اعلام کرد تحویل ال‌ان‌جی تحت این قرارداد، از سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود.

ال‌ان‌جی تحت قرارداد با «توتال انرژی»، از دو جوینت ونچر میان «قطر انرژی» و «توتال انرژی» تامین خواهد شد. «توتال انرژی» در دو پروژه «نورت فیلد ایست» (۶.۲۵ درصد) و «نورت فیلد ساوت» (۹.۳۷۵ درصد) قطر، سهم دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر گفت: قراردادهای جدیدی که ما با «توتال انرژی» امضا کردیم، تداوم تعهد ما به بازارهای اروپایی به صورت کلی و بازار فرانسه به طور خاص را نشان می‌دهد و به این ترتیب به امنیت انرژی فرانسه کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.