سرپرست فرمانداری چالوس گفت: کمبود معلم در این شهرستان باوجود بازگشایی مدارس از اول مهرماه به یک چالش جدی در برخی مدارس و آموزش و پرورش منطقه تبدیل شده است.

کمبود معلم، چالش جدی آموزش و پرورش چالوس

به گزارش قدس آنلاین،  رستم زرودی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان چالوس افزود: با گذشت بیش از سه هفته از آغاز بازگشایی مدارس اما در برخی از واحدهای آموزشی گزارش شده که کمبود معلم وجود دارد تا جایی که در این واحدهای آموزشی برای جبران این کمبود، مدیران و معاونان مدارس پای کار آمده اند.

وی ادامه داد: تداوم این وضعیت سبب اُفت تحصیلی دانش آموزان می شود که اداره کل آموزش و پرورش مازندران باید در این حوزه تدابیری بیندیشد.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که در سه هزارو ۹۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه در مجموعه اداری و خدماتی هستند.

آخرین خبرهای انتخاباتی چالوس، نوشهر و کلاردشت

همچنین سرپرست فرمانداری شهرستان چالوس گفت : صلاحیت ۶۰ درصد از مجموع ۱۰۴ متقاضی پیش ثبت نام سامانه انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه حوزه نوشهر، چالوس و کلاردشت احراز نشد.

زرودی افزود : یکی از شرایط جدید این دوره از انتخابات آن است که اطلاعی از متقاضیانی که در این دوره از انتخابات پیش ثبت نام کرده اند نداریم، اما به هر شکل آنچه گزارش شده بیش از ۶۰ درصد متقاضیان نام نویسی کرده در سامانه بنا به دلایلی از جمله تکمیل نبودن اسناد و مدارک آن ها مورد تایید واقع نشده و از چرخه نامزدی در این دوره از انتخابات خارج شدند.

وی با قدردانی از همراهی اعضای هیات اجرایی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در فرآیند پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : امروز برابر ماده ۱۳ قانون انتخابات همه مسوولان دستگاه های اجرایی باید برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه تر این نمایش ملی پای کار بیایند.

سرپرست فرمانداری چالوس گفت : در این ارتباط افزون بر آنکه همه ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی باید ظرفیت هایشان را برای برگزاری این انتخابات بکارگیرند نقش رسانه ها هم برای بستر سازی و مشارکت بیشتر مردم در این انتخابات بسیار مهم است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد. با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و برف و بوران در ارتفاعات کندوان تاکید کرد : از هم اکنون مسوولان ادارات به ویژه راهداری ملزم و مکلف هستند افزون بر ذخیره سازی نمک به اندازه مورد نیاز همچنین نسبت به رفع نواقص فنی ماشین آلات سنگین برای ارایه خدمات مطلوب تر در زمان برف سنگین در این محور کوهستانی و پرتردد ارایه دهند.

امام جمعه چالوس هم با اشاره تاکید فراوان در روایات اسلامی در باره ویژگی های یک مدیر خوب در عرصه خدمتگذاری در دولت اسلامی گفت : امروز مدیران باید امانتداری، صداقت در رفتار را در سرلوحه کاری شان قرار دهند و زمانی دستاوردهای مدیران مورد توجه است که خادمان امینی برای ملت باشند.

حجت الاسلام سیدداوود موسوی افزود : نباید در کسوت مسوولیت خدای ناکرده عده ای از مسوولان با طعم ورزی با این تصور آنکه مشخص نیست تا چه بازه زمانی مسوولیت دارم این گونه در دام شیطان بیفتند، همه ما کارگزار نظام جمهوری اسلامی هستیم و به عنوان یک الگو خدمتی جز خدمت بی منت به مردم نداریم.

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و ۱۶۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.