در نهمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی همچنان شاهد حملات شدید این رژیم به مناطق مسکونی غزه هستیم.سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیمارستانهای غزه در برابر کشتاری که اشغالگران در غزه مرتکب می شوند، نفس های آخر خود را می کشند.

رزمندگان حزب الله چند دستگاه جاسوسی صهیونیستی را از کار انداختند/بیمارستان های غزه نفس های آخر خود را می کشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، در نهمین روز از تجاوز نظامی رژیم اسرائیل به نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی مناطق مسکونی غزه و غیرنظامیان همچنان هدف حملات این رژیم قرار می‌گیرند که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین،  ۶۶ درصد قربانیان جنایات اشغالگران را کودکان تشکیل می دهند. 

به گفته سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) ، از زمان شروع بمباران اسرائیل بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

رژیم‌صهیونیستی پایگاه‌های حزب‌الله در لبنان را بمباران کرد

فارس نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد که بار دیگر پایگاه‌های نظامی حزب‌الله در لبنان را بمباران کرده است.

عصر امروز نیز ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در لبنان را هدف قرار داده است.

روزنامه هاآرتص اعلام کرد که فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفته است: «با وجود تمرکز بر جنوب، آماده هرگونه تشدید احتمالی در مرزهای شمالی هستیم».

 پیشتر جنبش حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای از ادامه حملات به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داده بود.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، نیروهای مقاومت امروز پنج مقر مرزی صهیونیستها را هدف قرار دادند عبارت است از: جل العلام، برکه ریشا، رامیا، المناره و العباد.

حزب الله خبر داد که این حملات به صورت مستقیم و با سلاح مناسب صورت گرفته است. این جنبش ساعاتی پیش نیز از حمله به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا» خبر داد که به هلاکت نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

النجباء؛ مسجدالأقصی قطب نمای مقاومت است

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس: شورای سیاسی جنبش «النجباء» عراق تأکید کرد که مسجدالأقصی قطب‌نمای مقاومت است.

النجباء تأکید کرد که مسجدالأقصی قطب‌نمای مقاومت و نماد آن است و غزه نیز قطبی است که هرگز شکست نخواهد شکست بلکه با پایداری خود سر مستکبران را خواهد شکست. 
بنابر گزارش شبکه المیادین، النجباء افزود که محور مقاومت یکپارچه و مبتنی بر تقسیم وظایف و مأموریت‌هاست و نقش و وظایف هر کسی بر اساس رویکرد دقیق و برنامه‌ریزی شده است. 
النجباء همچنین تأکید کرد که محور مقاومت قوی و مقتدر است و نمی‌توان آن را به سطح واکنش‌های خودجوش پراکنده تقلیل داد. 

فرار رهبر اکثریت سنای آمریکا به پناهگاه در پی حملات موشکی حماس

به نوشته فارس: رهبر اکثریت سنای آمریکا که برای ابراز حمایت به تل‌آویو سفر کرده، در پی حملات موشکی گروه‌های مقاومت مجبور شد به پناهگاه برود.

وی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که امروز، هنگامی که در تل‌آویو بودیم به همراه هیئت همراه، مجبور شدیم به پناهگاه رفته تا حمله موشکی حماس به پایان برسد.  

این سناتور دموکرات ایالت نیویورک اضافه کرد: «این به شما نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها چه چیزی را باید پشت سر بگذارند، ما باید حمایت لازم از اسرائیل برای دفاع از خود را فراهم کنیم».

این سخنان شومر در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی طی هشت روز گذشته هزاران بمب بر سر مردم غیرنظامی غزه فرو ریخته است.

بر اساس آخرین آمار، بیش از ۲۶۷۰ فلسطینی طی هشت روز تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به غزه، به شهادت رسیده و حدود ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

شدت حملات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان به حدی است که «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه امروز هشدار داد که شبح مرگ بر غزه سایه افکنده است و هزاران نفر در نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده خواهند شد.

وزیر دارایی اسرائیل: باید با سرافکندگی اعتراف کنیم که شکست خورده‌ایم

فارس نوشت: «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اذعان کرد که این رژیم شکست خورده است.

وی در سخنانی گفت: «سران اسرائیل و سازمان‌های امنیتی در حمایت از شهروندانمان شکست خوردند».

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «باید با درد و سرافکندگی اعتراف کنیم که شکست خورده‌ایم».

از سوی دیگر با ادامه درگیری نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، واحد پول رژیم  اسرائیل  به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ به این سو رسید.ارزش «شکل» واحد پول رژیم اسرائیل در معاملات اولیه روز دوشنبه  ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۳.۹۵۴۴ برابر دلار رسید که بزرگترین سقوط  یک روزه از مارس ۲۰۲۰  به این سو بود. شکل تاکنون ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ ضعیف شده است.

سهام و اوراق قرضه در فلسطین اشغالی نیز در روزهای اخیر تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند. بانک‌ مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌ که برای تثبیت ارز تا ۳۰ میلیارد دلار ارز خارجی در بازار آزاد می فروشد. این در حالی است که رسانه‌ها  از صف‌های طولانی صهیونیست‌ها در فروشگاه‌ها و هراس از کمبود مواد غذایی خبر داده‌اند.

روز شنبه بود که بعد از حملات بیش از ۲ ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان  از جمله «ایرفرانس»، «کی‌ال‌ام»، «لوفت هانزا» و شرکت‌های بزرگ هوایی آمریکا همه پروازهای خود را به ت

رزمندگان حزب الله چند دستگاه جاسوسی صهیونیستی را از کار انداختند

فارس نوشت: نیروهای جنبش حزب‌الله لبنان در ادامه حملات به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی، چند دستگاه جاسوسی این رژیم در مرز فلسطین اشغالی را از کار انداختند.

شبکه المنار گزارش کرد که نیروهای مقاومت تعداد زیادی از دوربین‌ها و دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی را از کار انداختند. 
نیروهای مقاومت امروز یکشنبه همچنین پنج مقر مرزی صهیونیستها را هدف قرار دادند که  عبارت است از: جل العلام، برکه ریشا، رامیا، المناره و العباد.
حزب الله خبر داد که این حملات به صورت مستقیم و با سلاح مناسب صورت گرفته است. این جنبش پیشتر نیز از حمله به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا» خبر داد که به هلاکت نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

پادشاه اردن: جلوگیری از ورود آب و غذا به غزه جنایت جنگی است

فارس نوشت: پادشاه اردن ضمن انتقاد از تلاش رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان غزه، گفت که جلوگیری از ورود غذا، آب و برق به غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، یک جنایت جنگی است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از عبدالله دوم گزارش داد، کوچاندن مردم فلسطین همچنین اثرات فاجعه‌باری بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت.

مسئولان صهیونیستی و آمریکایی اخیرا در تلاش هستند ساکنان نوار غزه را مجبور به کوچ اجباری کنند و کشور مصر را برای این منظور پیشنهاد کرده‌اند.

همزمان با اعمال فشار رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان، دستگاه اطلاعاتی مصر اطلاعات موثق و مستندی را در خصوص «سینا جایگزین غزه» از برخی شخصیت‌های جنبش فتح دریافت کرد.

پادشاه اردن همچنین گفت که جلوگیری از ورود غذا، آب و برق به غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، یک جنایت جنگی است.

عبدالله دوم همچنین تأکید کرد که باید آتش‌بس در غزه برقرار شود و امتداد آن به کرانه باختری برسد تا تأثیر آن بر منطقه مشخص شود.

یک منبع آگاه در جنبش فتح هم گفت که دستگاه اطلاعات مصر کاملا مطلع است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از چندین سال قبل طرح موسوم به سینا جایگزین نوار غزه را مطرح کرده است. 

این منبع افزود که طرح مذکور خسارت‌های زیادی را به امنیت ملی مصر وارد می‌کند به خصوص اینکه مصری‌ها دریافته‌اند که پایداری اهالی غزه در سرزمین خود به نفع امنیت ملی مصر است.

حملات راکتی القسام به تل‌آویو

فارس نوشت: گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که در پاسخ به کشتارهای صهیونیستها، تل‌آویو را با راکت هدف قرار داده است.

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- خبر داد که در پاسخ به کشتارهای صهیونیستها، تل‌آویو را با راکت هدف قرار داده است.

پس از حملات موشکی و راکتی ساعاتی پیش از جنوب لبنان به سمت شهرکهای اسرائیلی، منابع خبری ساعاتی قبل گزارش دادند که تیراندازیهای شدیدی در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی صورت گرفت.

منابع خبری اسرائیلی با بیان اینکه نظامیان اسرائیلی روز سختی را در شمال فلسطین پشت سر گذاشته‌اند، خبر دادند که نقطه ثقل درگیریها در نزدیکی شهر «کریات شمونا» است.

مسئولان صهیونیستی از ساکنان این منطقه و الجیل خواسته‌اند که وارد پناهگاهها شوند. برخی از منابع اسرائیلی می‌گویند که شماری از نیروهای مقاومت موفق شده‌اند در این منطقه نفوذ کنند.

نظامیان اسرائیلی هم که یارای مقابله با نیروهای مقاومت را ندارند، به صورت مکرر منازل غیر نظامیان را بمباران می‌کنند. وزارت بهداشت فلسطین شامگاه امروز اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به ۲۶۷۰ شهید و بیش از ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

ساعتی پیش نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که شبح مرگ بر غزه سایه افکنده است و هزاران نفر در نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده خواهند شد.

 «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین گفت که در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز متوالی، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

الکیله در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: ۱۵ مرکز درمانی در اثر بمباران آسیب دیدند، بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره ارائه خدمات را متوقف کردند؛ ۲۳ آمبولانس آسیب دیده و از کار بازماندند.

وزیر بهداشت فلسطین مجدداً از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرد تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، فوراً حمایت فوری کنند.

شمار شهدای غزه به ۲۶۷۰ نفر رسید

فارس نوشت: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به ۲۶۷۰ شهید و بیش از ۹۶۰۰ مجروح رسیده است.

ساعتی پیش نیز «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه هشدار داد که شبح مرگ بر غزه سایه افکنده است و هزاران نفر در نوار غزه بدون برق، غذا و دارو به کام مرگ کشانده خواهند شد.

 «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین نیز امروز، یک‌شنبه ۱۵ اکتبر اعلام کرد در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز متوالی، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، الکیله در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: ۱۵ مرکز درمانی در اثر بمباران آسیب دیدند، بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره ارائه خدمات را متوقف کردند؛ ۲۳ آمبولانس آسیب دیده و از کار بازماندند.

وزیر بهداشت فلسطین مجدداً از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و بشردوستانه درخواست کرد تا از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، آمبولانس‌ها، پرسنل بهداشتی و بیماران و مجروحانی که هر روز در معرض بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند، فوراً حمایت فوری کنند.

پاسخ محکم جهاد اسلامی به تهدید صهیونیست‌ها درباره حمله زمینی به غزه

فارس نوشت: سخنگوی سرایا القدس با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در نبرد طوفان الاقصی، به تهدیدهای این رژیم درباره حمله زمینی به غزه پاسخ محکمی داد.

خبرگزاری شهاب به نقل از ابوحمزه گزارش داد، دشمن صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین، بیهوده تلاش می‌کند و به همین دلیل، تمامی اصول دینی، قانونی و انسانی را زیر پا می‌گذارید، ولی نخواهد توانست در عزم این ملت، خللی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه ملت و مقاومت فلسطین در این جنگ، هیچ راهی جز پیروزی ندارند، ادامه داد: به دشمن می‌گوییم که به خدا سوگند، شما را در عمق رژیمتان شکست داده‌ایم.

ابوحمزه درباره هشدارهای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله زمینی به غزه، گفت: مردانی را برای شما آماده کرده‌ایم که عاشق کشته شدن در راه خوداوند هستند. به جهنم [غزه] خوش آمدید!».

رژیم‌صهیونیستی: زیرساخت‌های حزب‌الله در لبنان را هدف قرار دادیم

فارس نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم زیرساخت‌های نظامی حزب‌الله در لبنان را هدف قرار داده است.

روزنامه هاآرتص نیز اعلام کرد که فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گفته است: «با وجود تمرکز بر جنوب، آماده هرگونه تشدید احتمالی در مرزهای شمالی هستیم».

سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی نیز گفت: «به سوی نظامیان اسرائیلی در مرز لبنان تیراندازی شده و ارتش نیز به آن پاسخ داده است».

اشرف القدرة: بیمارستان‌های غزه نفس‌های آخر خود را می‌کشند

مهر به نقل از الجزیره نوشت: اشرف القدرة سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیمارستانهای غزه در برابر کشتاری که اشغالگران در غزه مرتکب می شوند، نفس های آخر خود را می کشند.

از سوی دیگر وزارت داخلی غزه اعلام کرد که به سبب حملات هوایی رژیم صهیونیستی برخی محله‌ها با خاک یکسان شده و دهها نفر زیر آوار مانده‌اند.

وزارت داخلی غزه بر نیازم مبرم به کمک‌های خارجی به منظور از زیر آور بیرون آوردن اجساد در سایه عدم توان تیم‌های امدادی داخلی برای رسیدن به آنها تاکید کرد.

وزارت بهداشت غزه از شهادت بیش از ۲ هزار و ۳۲۹ نفر که در میان آنها ۷۰۰ کودک و ۴۰۰ زن دیده می‌شود و زخمی شدن بیش از ۹ هزار ۴۲ نفر که ۲۰۰۰ نفر از انها را کودکان و ۱۴۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

حمله حزب الله به ۵ مقر نظامیان اسرائیلی

فارس نوشت: جنبش حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از ادامه حملات به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، نیروهای مقاومت امروز پنج مقر مرزی صهیونیستها را هدف قرار دادند عبارت است از: جل العلام، برکه ریشا، رامیا، المناره و العباد.

حزب الله خبر داد که این حملات به صورت مستقیم و با سلاح مناسب صورت گرفته است. این جنبش ساعاتی پیش نیز از حمله به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا» خبر داد که به هلاکت نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

حزب الله تأکید کرد، این حمله در پاسخ به کشته و زخمی شدن خبرنگاران در شهرک «علما الشعب» و غیر نظامیان در شهرک «شبعا» است و در جریان آن، نیروهای حزب الله، دو تانک متعلق به ارتش اشغالگر را منهدم کردند.

این جنبش لبنانی با اشاره به اینکه در این حمله، دو تانک مرکاوا و یک نفربر منهدم شده است، خبر داد که در پی این حملات، چندین نفر از سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شدند. این حملات، با موشک هدایت‌شونده صورت گرفته است.

لحظاتی پیش، در ادامه عملیات نیروهای مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، چندین موشک از جنوب لبنان به سمت شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

 در پی این حملات، آژیرهای خطر در همه شهرکهای صهیونیستی واقع در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمد. بیشتر این حملات به سمت الجلیل بوده است. چندین موشک نیز به شلومی و نهاریا در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرد.

قسام با ۲۰ موشک شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داد

مهر به نقل از روسیاالیوم نوشت: گردان‌های قسام در لبنان از حمله به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

گردان‌های قسام در لبنان اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست نشین شلومی و نهاریا و حومه آن در شمال فلسطین اشغالی را با بیست موشک در واکنش به جنایات اشغالگران علیه مردم غزه هدف قرار داده است.

این در حالیست که المنار نیز اعلام کرد که دشمن صهیونیست از ساکنان شهرک‌های یفتاح، المناره، مرگلیوت و راموت نفتالی در الجلیل خواسته است که به پناهگاه بروند.

خبر دیگر اینکه به دنبال هدف قرار گرفتن منزل خانواده دردونه در جبالیا در شمال غزه ۹ نفر شهید و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان وزارت داخلی غزه اعلام کرد که به سبب حملات هوایی رژیم صهیونیستی برخی محله‌ها با خاک یکسان شده و دهها نفر زیر آوار مانده‌اند.

وزارت داخلی غزه بر نیازم مبرم به کمک‌های خارجی به منظور از زیر آور بیرون آوردن اجساد در سایه عدم توان تیم‌های امدادی داخلی برای رسیدن به آنها تاکید کرد.

وزارت بهداشت غزه از شهادت بیش از ۲ هزار و ۳۲۹ نفر که در میان آنها ۷۰۰ کودک و ۴۰۰ زن دیده می‌شود و زخمی شدن بیش از ۹ هزار ۴۲ نفر که ۲۰۰۰ نفر از انها را کودکان و ۱۴۰۰ نفر را زنان تشکیل می‌دهند، خبر داد.

ادامه درگیری‌های شدید در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فارس،پس از حملات موشکی و راکتی ساعاتی پیش از جنوب لبنان به سمت شهرکهای اسرائیلی، منابع خبری گزارش دادند که هم اکنون تیراندازیهای شدیدی در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی در جریان است.

این رسانه‌ها با بیان اینکه نظامیان اسرائیلی روز سختی را در شمال فلسطین پشت سر گذاشته‌اند، خبر دادند که نقطه ثقل درگیریها در نزدیکی شهر «کریات شمونا» است.

مسئولان صهیونیستی از ساکنان این منطقه و الجیل خواسته‌اند که وارد پناهگاهها شوند. برخی از منابع اسرائیلی می‌گویند که شماری از نیروهای مقاومت موفق شده‌اند در این منطقه نفوذ کنند.

مصر: نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه هستیم

به نوشته فارس: رئیس جمهور مصر روز یکشنبه در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت که واکنش اسرائیل، از مرز دفاع از خود گذشته و مصر نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه است.

 «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز یکشنبه گفت که ۲۵۰۰ فلسطینی در جریان حملات اخیر در نوار غزه کشته شده اند.

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا مطرح می کرد، هشدار داد: «تاخیر در حل موضوع فلسطین باعث ایجاد قربانیان بیشتری خواهد شد».

السیسی گفت: «واکنش اسرائیل از مرز دفاع از خود گذشته و نگران مجازات جمعی فلسطینیان در غزه هستیم».

رئیس جمهور مصر به بلینکن گفت: «کاملا هدف قرار گرفتن غیرنظامیان را رد می کنیم».

این در حالی است که «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز، یک‌شنبه ۱۵ اکتبر اعلام کرد در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای هشتمین روز متوالی، ۲۸ نفر از کارکنان بخش بهداشت شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، الکیله در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: ۱۵ مرکز درمانی در اثر بمباران آسیب دیدند، بیمارستان بیت حانون و بیمارستان کودکان الدره ارائه خدمات را متوقف کردند؛ ۲۳ آمبولانس آسیب دیده و از کار بازماندند.

حزب الله از کشته و زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی خبر داد

فارس نوشت: جنبش حزب الله لبنان خبر داد که در جریان حملات موشکی به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا»، چندین اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، این حمله در پاسخ به کشته و زخمی شدن خبرنگاران در شهرک «علما الشعب» و غیر نظامیان در شهرک «شبعا» است و در جریان آن، نیروهای حزب الله، دو تانک متعلق به ارتش اشغالگر را منهدم کردند.

حزب الله با اشاره به اینکه در این حمله، دو تانک مرکاوا و یک نفربر منهدم شده است، خبر داد که در پی این حملات، چندین نفر از سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شدند. این حملات، با موشک هدایت‌شونده صورت گرفته است.

لحظاتی پیش، در ادامه عملیات نیروهای مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، چندین موشک از جنوب لبنان به سمت شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد.

 در پی این حملات، آژیرهای خطر در همه شهرکهای صهیونیستی واقع در نزدیکی مرز لبنان به صدا درآمد. بیشتر این حملات به سمت الجلیل بوده است. چندین موشک نیز به شلومی و نهاریا در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرد.

این در حالی است که چند ساعت پیش، یک موشک از جنوب لبنان به سمت «حنیتا» شلیک شد. منابع صهیونیستی اذعان کردند که در پی این حمله، ۵ نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

پایگاه خبری عرب-۴۸ اما خبر داد که بیش از ۱۰ موشک از جنوب لبنان شلیک شده و در پی آن، الجلیل هدف قرار گرفته است. کما اینکه ۳۰ خماره نیز از این منطقه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

رادیو ارتش اسرائیل اما خبر داد که از جنوب لبنان، بیش از ۳۰ موشک به سمت شهرکهای اسرائیلی شلیک شده که برخی از موشکها به داخل شهرکها اصابت کرده است. در پی این حملات، مسئولان صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواستند که وارد پناهگاهها شوند.

تظاهرات هزاران نفر در نیویورک در حمایت از فلسطین

فارس نوشت: هزاران نفر معترض در شهر نیویورک برای حمایت از مردم فلسطین و آگاه کردن  شهروندان آمریکایی از بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی روی شهروندان غیرنظامی در نوار غزه راهپیمایی کرده و شعارهایی را در حمایت از فلسطین سر دادند.

به گزارش «الجزیره»، تظاهرات در چند منطقه از شهر نیویورک برگزار شد و تظاهر کنندگان شعار «فلسطین آزاد» را در حمایت از حماس سر دادند و خواستار پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی و خروج آنها از این سرزمین‌ها شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که میدان تایمز نیویورک مملو از معترضانی بود که پرچم فلسطین را با خود حمل می‌کردند و جوانان معترض حامی حماس در اقدامی نمادین چفیه پوشیده بودند. معترضان شعار می دادند: «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد». اظهاراتی که سازمان‌های یهودی آنها را محکوم کردند.

در عین حال، ده‌ها نفر نیز جمعه شب، در مقابل خانه سناتور دموکرات، «چاک شومر» در بروکلین، تظاهرات کرده و خواستار آتش بس شدند، در حالی که وی خود را آماده سفر به سرزمین‌های اشغالی برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی می‌کند.

در پی تظاهرات ایجاد شده، شهر به حالت آماده باش درآمده بود و حضور پلیس و نیروهای گشت‌زنی در خیابان های شهر در روزی که بعضی آن را روز اقدام جهانی برای فلسطین نامیده بودند، تشدید شد. با وجود آنکه تظاهرات انجام گرفته شده کاملا مسالمت آمیز بود، با این حال در نهایت افسران پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترض وارد عمل شدند.

نیویورک که بزرگترین جامعه یهودی در جهان خارج از رژیم صهیونیستی را در خود جای داده است، پیش از این نیز، شاهد مجموعه‌ای از تظاهرات گسترده در حمایت از آرمان مردم فلسطین و همچنین تجمعات گسترده‌ای در حمایت از حقوق مردم غزه بوده است.

معترضان در گفتگو با الجزیره حمایت از مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را وظیفه خود دانسته و عنوان کردند به عنوان یک انسان خود را موظف به مقاومت در برابر اعتراضات رژیم صهیونیستی می دانند. آنها اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را جنایتکارانه و کاملا اشتباه عنوان کرده و از بابت کشتارگسترده غیرنظامیان فلسطینی بی گناه ابراز خشم و ناراحتی کردند.

شلیک بیش از ۳۰ راکت از جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی/ انفجار در الجلیل

منابع خبری از شلیک ۳۰ فروند راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

عصر امروز یکشنبه همچنین بیش از ۱۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل غربی (شمال فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

مسئولان محلی صهیونیست پس از هدف قرار گرفتن الجلیل، از شهرک‌نشینان خواستند تا فاصله ۹ کیلومتری از مرز به پناهگاه بروند.

تجهیز ارتش صهیونیستی به بمب‌های قدرتمند GBU توسط سنتکام

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی درخصوص اتفاقات اخیر، گفت:‌ بنابر اعلام منابع آگاه اطلاعاتی منطقه، ارتش آمریکا به فرماندهی سنتکام دستور داده، نسبت به انتقال بمب‌های GBU از انبار پایگاه‌هایش مستقر در کشورهای منطقه، برای تجهیز ارتش صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدام کند.

این منبع آگاه افزود: از آنجایی که بمب های GBU از انواع بمب های نفوذ کننده به استحکامات بوده و باعث نسل کشی مردم فلسطین خواهد شد، انتظار می رود  دولت‌های کشورهای میزبان پایگاه های آمریکایی از جمله امارات از انتقال این تجهیزات کشتار جمعی جلوگیری و به تعهدات انسانی خود در قبال مردم بی‌دفاع فلسطین عمل کنند.

رهبر اکثریت سنای آمریکا وارد اراضی اشغالی شد

رهبر اکثریت سنای آمریکا امروز به همراه هیئتی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وارد سرزمین‌های اشغالی شد تا با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کند.

چاک شومر، امروز به همراه هیئتی دوحزبی وارد سرزمین‌های اشغالی شد و با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

شومر قرار است در این سفر علاوه بر هرتزوگ، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رئیس حزب «اردوگاه رسمی» و وزیر جنگ سابق این رژیم دیدار کند.

به گفته شومر، این سفر سه هدف دارد: ارسال این پیام که آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده است؛ دیدار با رهبران صهیونیست و گفتگو درباره حمایت‌هایی که این رژیم نیاز دارد و همچنین نشان‌دادن اینکه حمایت آمریکا از اسرائیل فرا حزبی است.

تل‌آویو هدف حمله موشکی مقاومت قرار گرفت 

تسنیم نوشت: گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در واکنش به جنایت‌های صهیونیست‌ها در حق شهروندان غیرنظامی فلسطین شهر تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داده‌اند.

رژیم صهیونیستی از زمین و هوا و دریا به جنایات خود علیه مردم بی دفاع نوار غزه ادامه می دهد، المیادین از حملات قایقهای توپدار ارتش رژیم اشغالگر به شهرهای خان یونس و رفح خبر داده است.

شورای امنیت ملی مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور برای بحث و برسی تحولات اوضاع در نوار غزه تشکیل جلسه اضطراری داد.

گردانهای القسام شاخه نظامی حماس از هدف قرار دادن نظامیان رژیم صهیونیستی و مواضع نظامی آنها با استفاده از پهپادهای انتحاری خبر داد.

مردم مغرب در همبستگی با ملت فلسطین و  محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها به غیرنظامیان و کوچ اجباری آنها  تظاهرات ضد صهیونیستی برگزار کردند. 

گردان‌های القسام در ادامه پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی را در منطقه «رعیم» و « مفتاحیم» هدف حمله راکتی قرار داد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌های اسرائیلی بعد از عملیات طوفان الاقصی تبدیل به شهر اشباح شده و ساکنان آنها در رعب و وحشت دائمی به سر می‌برند.

دبیرکل  اتحادیه  عرب: برای تغییر اوضاع کنونی به تحرکات خود ادامه خواهیم داد

تسنیم نوشت: احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب با محکوم کردن تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادعا کرد که این نهاد به تلاش‌های خود برای تغییر اوضاع کنونی ادامه خواهد داد.

ده‌ها شهید در زیر آوارها هستند و خارج کردن آن‌ها از توان ما خارج است.

تعداد زیادی افراد زنده زیر آوارها گرفتار شدند و نمی‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم و به کمک‌های خارجی فوری نیاز داریم.

در صورتی که تجهیزات پزشکی ضروری وارد غزه نشود، ده‌ها نفر جان خود را از دست خواهند داد.

شبکه خبری الجزیره از بمباران بیمارستان «الاهلی» و آسیب دیدن یکی از بخشهای آن در تجاوزات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

ولیعهد سعودی خطاب بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت : عربستان سعودی مخالف حمله به غیرنظامیان و زیرساختها در نوار غزه است.
باید به قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله در خصوص پایان دادن به محاصره نوار غزه احترام گذاشته شود.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گزارش داد: پادشاهی سعودی برای برقراری آرامش و توقف درگیریها و پایان یافتن محاصره نوار غزه، تلاشها و  ارتباطات خود را گسترش می دهد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مختلف نوار غزه از جمله خان یونس ادامه می دهند که طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان بی دفاع غزه به شهادت رسیده اند.

تظاهرات حامیان فلسطین در پایتخت آمریکا

فارس نوشت: همزمان با تداوم حمایت همه جانبه دولت جو بایدن از رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از مردم آمریکا برای همبستگی با فلسطین در پایتخت آمریکا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه با انتشار یک فیلم از این تجمع نوشت: «هزاران نفر روز شنبه در واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا تجمع کردند تا با فلسطین اعلام همبستگی کنند و از اسرائیل در بحبوحه درگیری با گروه فلسطینی حماس درخواست آتش بس کنند».

برگزاری این تجمع در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر بارها برگزاری تظاهرات حمایتی از فلسطین در کشورهای مختلف جهان انجام شده است

همچنین، جنبش مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان امروز، یک‌شنبه ۱۵ اکتبر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حسین کمال المصری» یکی از مجاهدانش از شهرک «جویا» و بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید.

رسانه‌های صهیونیستی، صبح امروز، از تبادل آتش در خطوط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی  هم در بیانیه‌ای اعلام کرد در مجاورت منطقه شتولا تبادل آتش‌ صورت گرفته و یک موشک ضدزره شلیک شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار از یافتن اجساد برخی اسیرانش خبر داد

ایسنا نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار اعلام کرد که اجساد برخی اسیرانی را که حماس طی عملیات طوفان الاقصی بازداشت کرده بود، یافته است.

 روزنامه رأی الیوم گزارش داد: پیتر لرنر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت: ما در منطقه‌ای در نوار غزه مکان اجساد برخی اسرائیلی‌هایی را یافتیم که توسط حماس گروگان گرفته شده بودند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حماس طی عملیات طوفان الاقصی علیه اراضی اشغالی ۱۲۰ صهیونیست را به اسارت گرفت.

لرنر گفت: ما اجساد گروگان‌ها را طی این عملیات کوچک در نوار غزه پیدا کردیم. ارتش اسرائیل هزاران اهداف وابسته به حماس در غزه را مورد حمله قرار داد. این اهداف شامل تأسیسات ساخت پهپاد و تأسیسات دریایی و فرماندهی و تمام تأسیسات موشکی بود. به نظر ما حماس درحال حاضر سرگردان است و به تونل‌ها فرار کرده است.

تظاهرات هزاران حامی فلسطین در استرالیا

ایسنا نوشت: هزاران تن از هواداران فلسطین در استرالیا هشدارهای پلیس این کشور را نادیده گرفته و برای حمایت از فلسطینیان و مردم غزه به خیابان آمدند.

یکی از بزرگ‌ترین تجمعات استرالیا در شهر سیدنی روی داد که به گفته «گروه اقدام فلسطین» ۵۰۰۰ تن در آن حضور یافتند.

بسیاری از تظاهرکنندگان پرچم فلسطین در دست داشته و شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند. صدها نیروی پلیس استرالیا نیز در محل تظاهرات و خیابان‌های اطراف آن حضور داشتند.

پنج زخمی در پی شلیک موشک از لبنان به شهرک صهیونیستی در مرز

ایسنا نوشت: رسانه‌های عبری از زخمی شدن سه تن در نتیجه شلیک موشک از لبنان به سمت شهرک «شتولا» در مرز با فلسطین اشغالی خبر دادند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: بر اثر شلیک موشک ضد تانک در حوالی شهرک «شتولا» در مرز لبنان، پنج تن زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این حمله شهرک شتولا در غرب الجلیل در مرز با لبنان را هدف قرار داد.

این در حالی است که الجزیره گزارش داد که پس از اصابت موشک ضد تانک به شهرک شتولا در بخش غربی مرز فلسطین اشغالی و لبنان، توپخانه رژیم صهیونیستی بخش غربی جنوب لبنان را هدف قرار داد.

المیادین نیز اعلام کرد: اسرائیل اطراف سایت الراهب در حومه شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

شهادت ۲۷ نفر در شمال غزه

تسنیم نوشت: همچنین در بمباران خانه‌ای در منطقه «الفاخوره» در غرب اردوگاه جبالیا، واقع در شمال غزه  ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده  و بیش از ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

 اشرف قدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: آنچه در غزه جریان دارد، «نسل‌کشی» مقابل دیدگان جهانیان است که سکوت در پیش گرفتند.

مقاومت فلسطین هم در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان و آواره کردن ملت فلسطین، با شلیک ده‌ها موشک اراضی اشغالی از جمله تل آویو و فرودگاه بن‌گورین را هدف قرار داد. 

در حالی که رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای انجام یک عملیات بزرگ زمینی در غزه است، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلاف اعضای کابینه امنیتی در مورد حمله زمینی به غزه خبر داد.

درخواست روسیه از شورای امنیت برای برقراری آتش بس‌انسانی در غزه

تسنیم نوشت: روسیه از شورای امنیت سازمان ملل خواست که روز دوشنبه به پیش نویس قطعنامه در خصوص آتش بس انسانی فوری در غزه رای دهد.

 گردان‌های القسام- لبنان- از شهادت سه تن از رزمندگانش در انفجار دیوارمرزی و نفوذ به داخل شمال سرزمین های اشغالی و درگیری برای دومین روز پیایی با صهیونیستها خبر داد.  

مجموعه شهدای نخبه در گردان‌های شهید عزالدین قسام - لبنان، بعد از ظهر جمعه مصادف با ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ اقدام به پیشروی در خاک فلسطین اشغالی کرده و با ارتش دشمن صهیونیستی درگیر شده و به سلامت عقب نشینی کنند.

 اسرائیل از آمریکا  درخواست تسلیحات کرد

تسنیم نوشت: وزیر دفاع آمریکا رسما اعلام کرد: اسرائیل از ما درخواست ذخایر تسلیحاتی و سلاح های هدایت شونده کرد و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست، تا نیازهای آن را برآورده کنیم.

اوستن، وزیر دفاع آمریکا: از اسرائیل خواستار تعویق یا تسریع در انجام عملیات زمینی نشدیم، بلکه فقط روی حمایت از آن با کمک های امنیتی که نیاز دارد، تمرکز می‌کنیم.

در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در غرب خان‌یونس در جنوب نوار غزه یک فلسطینی به شهادت رسید. 

صهیونیست‌ها همچنین دو باب منزل را در اردوگاه البریج و شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند که خبرها از شهید و زخمی شدن چندین نفر در این حمله حکایت دارد. 

جنگنده های رژیم صهیونیستی ساختمان پست در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند. این ساختمان همجوار درمانگاه مملو از آوارگان فلسطینی «آنروا» قرار دارد.

تعداد شهدای فلسطین از ۲۲۰۰ نفر گذشت

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه به ۲ هزار و ۲۲۸ شهید و مجروحان به ۸ هزار و ۷۴۴ زخمی افزایش یافت که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

منابع عبری زبان گزارش دادند،  پیامی با این مضمون به تلفن همراه شهرک نشینان رسید: «به میدان مین خوش آمدید، غزه به شما خوش آمد می گوید، یا مرده باز خواهید گشت، یا مجروح و یا اسیر، غزه منتظر شماست».

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.