وزیر خارجه مجارستان گفت: تحریم ها برخلاف انتظارات اتحادیه اروپا، نتوانست روسیه را از نظر اقتصادی «به زانو در آورد» و به حل درگیری اوکراین کمکی نکرد.

مجارستان: تحریم های غرب نتوانست روسیه را به زانو در آورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پیتر سیارتو در گفت و گو با ریانووستی اظهار داشت: درباره تاثیر تحریم ها بر روسیه باید درباره این موضوع بحث یا گفت و گو کنیم که آیا تحریم ها بیشتر به خود ما آسیب زدند یا به روسیه، آیا اصلا منطقی هستند، آیا تحریم ها به نتیجه ای دست یافتند، آیا ما توانستیم به اهداف مرتبط با تحریم ها، یعنی به زانو در آوردن اقتصادی روسیه دست یابیم و به صلح نزدیک تر شویم، آیا تحریم ها موفق بودند؟ به نظر من بدیهی است که خیر، موفق نشدیم.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه مجارستان خاطرنشان کرد درباره این موضوع در حال حاضر به هیچ وجه در اتحادیه اروپا صحبتی نمی شود.

سیارتو گفت: به محض این که این مساله مطرح می شود، بالافاصله به حاشیه رانده و تحقیر می شوید.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه مجارستان پیشتر نیز گفته بود که ما در اروپا بیشتر از روسیه به دلیل تحریم ها ضرر کردیم.

وی در واکنش به گزارش هایی درباره آغاز مذاکرات در اتحادیه اروپا برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه اظهار داشت: بوداپست بر این باور است که نیازی به بسته تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه نیست.

این دیپلمات مجارستانی چندی پیش بعد از دیدار با سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری تاس، گفت: متاسفانه هنوز ارزیابی و تحلیل حرفه ای درباره تحریم های اعمال شده اتحادیه اروپا وجود ندارد. بحث از تحریم‌های جدید همواره ماهیتی «احساسی، سیاسی و ایدئولوژیک» داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.