رئیس کل دیوان محاسبات کشور در دیدار رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: پرداخت مطالبات کشاورزان به ویژه گندمکاران باید تسریع شود و دیوان محاسبات از هیچ نوع کمک و اقدامی برای پرداخت این مطالبات دریغ نخواهد کرد.

رئیس دیوان محاسبات: برای پرداخت مطالبات کشاورزان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نشستی که با رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها داشت راهکارهایی را برای تامین حقوق کشاورزان مطرح کرد و گفت: پرداخت مطالبات کشاورزان به ویژه گندمکاران باید تسریع شود و دیوان محاسبات از هیچ نوع کمک و اقدامی برای پرداخت این مطالبات دریغ نخواهد کرد.

سرپرست سازمان هدفمندی یارانه ها نیز که به همراه معاونین خود به دیدار رئیس کل دیوان محاسبات کشور رفته بود هم گزارشی از عملکرد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در زمینه خرید گندم از کشاورزان و تامین منابع خرید گندم ارائه و کمبودهای این حوزه را تشریح کرد.

وی اقدامات این سازمان برای تامین بدهی گندمکاران را بازگو کرد و گفت: آماده ایم تا هر اقدام لازمی را برای تامین حقوق کشاورزان انجام دهیم تا حقی از آنها تضییع نشود.

در ادامه، سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه ها گزارشی از درآمدهای این سازمان ارائه و ضمن تقدیر از دیوان محاسبات کشور برای تسهیل گری امور و کمک به دستگاه های اجرایی، افزود: دیوان محاسبات همواره یاری گر دستگاه‌های اجرایی بوده وکمک های خوب و به موقعی ارائه کرده است.

وی از اقدامات دیوان محاسبات کشور در خصوص برقراری انضباط مالی و شفافیت نیز تشکر کرد و خواستار ادامه ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود امور و راهبری بهتر سازمان هدفمندسازی یارانه ها شد.

دستغیب: دیوان محاسبات از هیچ کمک و اقدامی برای پرداخت مطالبات گندمکاران دریغ نخواهد کرد

رئیس کل دیوان محاسبات کشور نیز با تاکید بر اینکه این نهاد نظارتی موضوع «انضباط مالی و شفافیت» را به جدیت دنبال می کند، راهکارهای لازم برای تامین حقوق کشاورزان را بیان کرد و گفت: پرداخت مطالبات کشاورزان به ویژه گندمکاران باید تسریع شود و دیوان محاسبات از هیچ نوع کمک و اقدامی برای پرداخت این مطالبات دریغ نخواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر تمرکز حساب دستگاه ها در حساب واحد خزانه، افزود: منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها باید مشخص بوده و طبق قانون عمل شود؛ البته دیوان محاسبات در این زمینه رصد و نظارت لازم را دارد و هر جایی که انحراف از معیار وجود داشته باشد، ورود خواهد کرد.

عدم پرداخت کامل مطالبه کشاورزان و گندم‌کاران موجب شد تا صبح امروز رئیس مجلس شورای اسلامی از معاون اول رئیس جمهور بخواهد که شخصا پیگیر این موضوع باشد. قالیباف در این باره تاکید کرد که از یک طرف پرداخت طلب گندمکاران شروع شده، اما تاخیر داشته و بخشی نیز هنوز پرداخت نشده و آنها نتوانسته اند کود مورد نیاز خود را تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.