افزایش شمار شهدای حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه، وقوع انفجار در شمال فلسطین اشغالی، هشدار دبیرکل سازمان ملل و تداوم حملات هوایی به مناطق مختلف غزه از مهمترین تحولات بامدادی دهمین روز طوفان الاقصی است.

سخنگوی القسام: ۲۰۰ اسرائیلی را به اسارت گرفته‌ایم/حملات راکتی به تل‌آویو؛ وزیر خارجه آمریکا هم به پناهگاه گریخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، دهمین روز حملات هوایی رژیم اسرائیل به غزه از اولین دقایق بامدادی با بمباران مناطقی در نوار غزه آغاز شد و وزارت بهداشت این منطقه اعلام کرد که ۲۶۷۰ نفر در این حملات شهید و ۹۶۰۰ تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.

سخنگوی القسام: ۲۰۰ اسرائیلی را به اسارت گرفته‌ایم

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ابوعبیده سخنگوی گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که دشمن صهیونیستی از روز نخست جنگ، حملات وحشیانه‌ای انجام داد.

خبرگزاری سوا به نقل از ابوعبیده گزارش داد، رژیم صهیونیستی به جای مقابله با نیروهای مقاومت در میدان جنگ، به این حمله وحشیانه روی آورد.

وی ادامه داد: دشمن اسرائیلی فکرش را هم نمی‌کرد که یک گروه محاصره شده در غزه بتواند شدیدترین ضربه را در تاریخش به آن وارد کند.

این مقام حماس با بیان اینکه ۲۵۰ اسیر اسرائیلی نزد نیروهای مقاومت است، خبر داد که ۲۰۰ نفر از این افراد، اسیر القسام هستند.

ابوعبیده با اشاره به اینکه تا کنون ۲۲ اسیر اسرائیلی در حملات صهیونیستها به غزه کشته شده‌اند، گفت: اسرای خارجی هم داریم که هنوز از هویت آنان مطمئن نیستیم. اگر شرایط فراهم شود، اسرای خارجی را آزاد خواهیم کرد.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی هشدارداد: غزه گورستانی برای متجاوزان خواهد بود و شنهای غزه، دشمن خود را خواهد بلعید. ورود آنان [به غزه] فرصت تازه‌ای خواهد بود تا به خاطر جنایاتشان بازخواست شوند.

 ارتش رژیم صهیونیستی هم گفته بود که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند.پیش از این ارتش رژیم اشغالگر مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است.

از طرف دیگر، باشگاه اسیر فلسطینی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ فلسطینی را در کرانه باختری به اسارت گرفته است و به این ترتیب، شمار فلسطینیانی که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی از روز شنبه(۷ اکتبر)، توسط نظامیان اسرائیلی به اسارت گرفته شده‌اند به ۵۴۰ نفر رسید.

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده ودر مقابل نیز  رژیم صهیونیستی حمله همه‌جانبه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرد که تاکنون به شهادت ۲۷۵۰ نفر و مجروحیت ۹۷۰۰ نفر دیگر منجر شده است. 

رئیس سابق موساد: بیمارستان غزه باید تخریب شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در شرایطی که گزارش‌های متعدد از وضعیت وخیم انسانی در بیمارستان‌های غزه حکایت دارند «دنی یاتوم»، رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد گفته «بیمارستان الشفا» در غزه بایستی تخریب شود. 

یاتوم که با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد مدعی شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، از این بیمارستان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. 

اظهارات ضد انسانی این مقام سابق رژیم صهیونیستی در حالی بیان شده که گزارش‌های مختلف از وضعیت بحرانی بیمارستان‌های غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی و اعلام حصر کامل علیه غزه خبر می‌دهند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز در همین ارتباط گزارش داده در حالی که احتمال می‌رود اسرائیل غزه را هدف حمله زمینی قرار دهد بیمارستان‌ها در این منطقه روزانه صدها نفر را که در حملات اسرائیل زخمی شده‌اند می‌پذیرند. 

صدها هزار نفر از فلسطینی‌ها بعد از صدور دستوری از رژیم صهیونیستی برای تخلیه شمال نوار غزه به جنوب این منطقه رفته‌اند اما هیچ جا در این منطقه امن است و نهادهای حقوق بشری درباره احتمال وقوع یک بحران انسانی خبرداده‌اند. 

نزدیک به نیمی از جمعیت بیش از ۲ میلیون نفری غزه طی هفته گذشته آواره شده‌اند. این مسئله را آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته (یکشنبه) گزارش داده بود بیمارستان الشفا که بزرگترین مجموعه بیمارستانی غزه است هنوز تخلیه نشده زیرا خارج کردن بیماران از این مجموعه امکان‌پذیر نیست. 

محمد ابو سلیمه، مدیر این بیمارستان گفت: «تخلیه این بیمارستان کاملاً غیرممکن است. هیچ جایی در غزه نیست که بتواند این تعداد بیماران نیازمند مراقبت‌های ویژه که ما داریم را پذیرش کند.»

در این بیمارستان تا روز یکشنبه ۷۰ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بودند و ۲۰۰ نفر بابت دریافت خدمات دیالیز در بیمارستان هستند. عده زیادی از بیماران کودک هستند. 

دکتر محمد ابوسلیمه گفت: «اگر کسی بر اثر بمباران جانش را از دست ندهد از نبود خدمات پزشکی و درمانی جان خواهد داد.»

طبق نوشته نیویورک‌تایمز، منتقل کردن بیمارانی که دچار جراحت‌های جدی شده‌اند هم خود چالشی دیگر است زیرا در غزه به اندازه کافی آمبولانس وجود ندارد. از شنبه گذشته که رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران غزه کرد دست‌کم ۱۵ آمبولانس بمباران شده و از بین رفته‌اند. 

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.  صهیونیست‌ها در پاسخ اقدام به انجام حملات هوایی سنگین کرده و علیه غزه اعلام محاصره کامل کرده‌اند. عملیات رژیم صهیونیستی در غزه تا کنون به شهادت بیش از ۲۸۰۰ نفر از جمله صدها زن و کودک منجر شده است.

حملات رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا همراه شده است. روز دوشنبه یک رسانه گزارش داد ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند. 

روزنامه هافینگتون‌پست که به این ایمیل‌ها دست پیدا کرده گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در پیام‌هایی خطاب به دیپلمات‌ها خواسته از سه عبارت استفاده نشود: «کاهش تنش یا آتش‌بس؛ پایان خشونت یا پایان خونریزی و بازگرداندن آرامش». 

این ایمیل‌ها ساعاتی بعد از ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی به ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان شمال غزه برای تخلیه این منطقه برای دیپلمات‌های آمریکایی ارسال شده است. 

روز پنجشنبه سازمان ملل متحد گفت اسرائیل به ساکنان شمال غزه ضرب‌الاجل ۲۴ ساعته برای ترک منطقه و مهاجرت به جنوب داده است. سازمان ملل گفته بود که انجام چنین اقدامی بدون «تبعات ویران‌کننده انسانی، غیرممکن خواهد بود.»

ساکنان نوار غزه در حالی وارد دهمین روز تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه می‌شوند که با بحران‌های خفه‌کننده اقتصادی و معیشتی روبه رو هستند. 

وقوع چند انفجار در شرق تل‌آویو

فارس نوشت: شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که چند انفجار در منطقه حولون و بات‌یم در شرق تل‌آویو روی داده است.

پیش از آن نیز، رسانه‌ها از فعال شدن آژیر خطر در تل‌آویو و مناطق حومه آن خبر داده بودند.

نیروهای مقاومت فلسطین در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی، بعد از ظهر امروز دوشنبه تل‌آویو و چندین شهر و شهرک صهیونیستی را آماج حملات راکتی خود قرار دادند.

خبرگزای فلسطینی شهاب گزارش داد که آژیرهای خطر در تل‌آویو، یافا، «بیت شیمش» (نزدیکی قدس اشغالی)، بنی براک، حولون و غفعاتیم به صدا درآمده است.

«یوسی میلمان» روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه امنیتی صهیونیستی امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در حمله رزمندگان عزالدین القسام، تاکنون ۱۸۱۵ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند که هویت ۴۵۵ نفر از آن‌ها هنوز مشخص نیست.

او نوشت: «از این میان ۱۰۰۰ نفر غیرنظامی، ۲۹۱ نفر از نیروهای ارتش، ۱۰ افسر شاباک، و ۵۴ افسر پلیس جزو کشته شدگان هستند؛ ۵ افسر پلیس نیز مفقود شده‌اند».

 ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی شد که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند. پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است. شبکه آی ۲۴ در بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: «ارتش به خانواده‌های ۱۹۹ گروگانی که در نوار غزه نگه داشته شده‌اند، اطلاع‌رسانی کرده است».

حملات راکتی به تل‌آویو؛ وزیر خارجه آمریکا هم به پناهگاه گریخت

به نوشته فارس؛ منابع اسرائیلی خبر دادند که با شلیک چندین راکت از سوی مقاومت فلسطین به شهر تل‌آویو، وزیر خارجه آمریکا به همراه مسئولان صهیونیستی به پناهگاهها گریختند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که آژیرهای خطر در تل‌آویو، «غفعاتیم»، «غوش دان» و «حولون» به صدا درآمده است.

منابع اسرائیلی می‌گویند این حملات در زمانی صورت گرفته است که مسئولان وزارت جنگ صهیونیست با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نشستی برگزار کرده بودند، ولی با این حملات، نشست کنسل شد و همه به پناهگاهها گریختند.

گردانهای عزالدین القسام –شاخه نظامی حماس- مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که این حملات را در پاسخ به حملات صهیونیستها به غیر نظامیان انجام داده است.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند که مخفی شدن وزیر خارجه آمریکا در پناهگاهها، دستاوردی در زمینه هوشیاری مقاومت فلسطین است.

آمیت سیگال خبرنگار کانال ۱۲صهیونیستی هم در واکنش به این خبر گفت: چه عکس زیبایی! پس از شلیک موشک از غزه به سمت تل‌آویو... وزیر خارجه آمریکا بلینکین در کنار نتانیاهو، بنی‌گانتز، درعی و آیزنکوت.

پاریس: مقامات لبنانی از کشیده شدن این کشور به درگیری‌ها جلوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز دوشنبه درباره درگیری‌های اخیر در منطقه گفت زمان آن فرا رسیده که صدای خرد و مسئولیت حکمفرما شود.

وی  که در لبنان این سخنان را مطرح می‌کرد، در ادامه گفت: «پاریس از هیچ تلاشی برای جلوگیری از تشدید تنش دریغ نخواهد کرد».

وزیر امور خارجه فرانسه اضافه کرد: «اسرائیل این حق را دارد که از خود دفاع کند اما باید بر اساس قوانین بین‌المللی این کار را انجام داده و از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کند».

کولونا گفت: «مقامات لبنانی باید از کشاندن این کشور به درگیری‌های منطقه جلوگیری کنند».

وی ادامه داد: «شرایط نگران کننده و خطرناک بوده و من از بیروت می‌خواهم که مسئولیت را برعهده گرفته و اوضاع را کنترل کند».

بر اساس گزارش‌ها،  فرانسه پیام‌هایی را از سوی ایالات متحده آمریکا به حزب‌الله درباره لزوم حفظ لبنان و مردم این کشور از تبدیل شدن به بخشی از درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس ارسال کرده است.

از شنبه گذشته و با آغاز حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی و آغاز دور جدیدی از جنگ میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، ایالات متحده به جانبداری از صهیونیست‌ها پرداخته است.

پس از عملیات حماس، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا دستور استقرار تجهیزات و منابع بیشتر از جمله مهمات در اراضی اشغالی برای مقابله با فلسطینیان را داد.

وی همچنین دستور استقرار یک ناو هواپیمابر ایالات متحده در شرق مدیترانه و افزایش جنگنده‌ها در منطقه را صادر کرده است.

رئیس شین‌بت مسئولیت شکست مقابل حماس را گردن گرفت

فارس نوشت: رئیس سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی مسئولیت شکست اطلاعاتی که به عملیات طوفان‌الاقصی منجر شد را گردن گرفت.

به گزارش وبگاه «عروتص شوع»، «رونن بار» رئیس شین بت (سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی)  دوشنبه شب اعتراف کرد که سازمان او نتوانست کشته شدن جلوی کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ اسرائیلی را در نبرد با حماس بگیرد.

وی گفت: «ما نتوانستیم هشدار کافی بدهیم، مسئولیت بر عهده من است. با وجود یک سری عملیات،  نتوانستیم حمله را خنثی کنیم. زمان برای تحقیقات وجود خواهد داشت. اکنون در حال مبارزه هستیم.»

جنبش مقاومت حماس، از روز شنبه (۷ اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم تروریست صهیونیست را آغاز کرده که به یک آبروریزی تمام‌عیار امنیتی و نظامی برای اشغالگران تبدیل شده است؛ در مقابل نیز صهیونیست‌ها در تلاش برای بازیابی آبروی از دست رفته خود آب و برق غزه را قطع کرده و اجازه ورود هیچ کمک بشردوستانه را نمی‌دهند و طی ۱۱ روز گذشته ۲۷۵۰ غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک هستند را به خاک و خون کشیده‌اند.

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز با بیان شکست تاریخی این رژیم از نظامیان حماس اظهار داشت ارتش و مردم به نخست وزیر این رژیم اعتمادی ندارند.

«ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونبستی روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس-۲۴» گفت: «اگر اسرائیل می‌خواهد حماس را شکست دهد، چاره‌ای جز حمله زمینی به غزه ندارد».

باراک گفت: «بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نه اعتماد مردم و نه ارتش را به همراه دارد».

وی گفت که تهاجم زمینی به غزه هفته‌ها، شاید حتی چند ماه طول بکشد. نخست‌وزیر سابق رژیم اسرائیل حمله حماس را «بزرگ‌ترین شکست در تاریخ اسرائیل» توصیف کرد، هم به این دلیل که تل آویو نتوانست از حمله جلوگیری کند وهم به دلیل تاخیر در اعزام نیرو به جنوب برای محافظت از صهیونیست‌ها.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۸۰۰ نفر

به گزارش فارس: وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیان آخرین آمار قربانیان حملات صهیونیستها، خبر داد که شمار شهدا از مرز ۲۸۰۰ نفر گذشته است.

طبق این گزارش، در جریان حملات رژیم صهیونیستی، تا کنون بیش از ۱۰ هزار و ۸۵۹ نفر از مردم فلسطین زخمی شده‌اند.

 این در حالی است که طبق گفته سازمان امدادرسانی غزه هنوز بیش از هزار نفر در زیر آوار مانده‌اند و کار آواربرداری با توجه به حملات پیوسته هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی با کندی صورت می‌گیرد.

وزارت بهداشت فلسطین در بخش دیگر گزارش خود خبر داد که از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی ۵۸ نفر نیز در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

رسانه‌ها از حملات شدید به شرق غزه خبر دادند و این در حالی است که دفتر نتانیاهو برخی گزارش‌های خبر مبنی بر توافق بر سر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه را تکذیب کرد و گفت که «در حال حاضر» چنین توافقی وجود ندارد.

«یسرائیل کاتس» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز گفته است که به شدت با باز شدن لوله‌های آب به سمت غزه و یا ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه مخالف است؛ گفته می‌شود که کابینه رژیم صهیونیستی امشب بر سر این موضوع رأی‌گیری خواهد کرد.

اقدام رژیم اشغالگر قدس در قطع آب و برق غزه و ممانعت از ورود غذا و دارو به این منطقه در حالی است که «فیلیپه لازارینی» کمیسرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) امروز در یک نشست خبری هشدار داد که این نهاد امدادی وابسته به سازمان ملل توان کمک رسانی به صدها هزار فلسطینی ساکن نوار غزه را ندارد.

لازارینی که در مقر آنروا در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، تصریح کرد: «همکاران من در غزه دیگر قادر به ارائه کمک انسان دوستانه (به فلسطینیان) نیستند».

حملات موشکی از لبنان به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی

فارس نوشت: منابع اسرائیلی خبر دادند که چند فروند موشک کورنت به سمت مواضع ارتش صهیونیستی در مرزهای لبنان شلیک شده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که چند فروند موشک کورنت به سمت مواضع ارتش صهیونیستی در مرزهای لبنان شلیک شده است.

ارتش رژیم اشغالگر نیز خبر داد که یک موشک ضد زره از سمت لبنان به سمت مواضع صهیونیستی شلیک شده است.

جنبش حزب الله لبنان  ساعاتی پیش، از هدف قرار دادن پنج مقر متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد. نیروهای مقاومت حزب الله موفق شدند مقرهای «مسکاف عام»، «خربة المنارة»، «هرمون»، «ریشا» و «رامیة» را به صورت مستقیم و با سلاح مناسب هدف قرار دهند.

حزب الله همچنین خبر داد که در جریان این حملات، چند نظامی اسرائیلی هم زخمی شدند. این جنبش روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از ادامه حملات به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله تأکید کرد که نیروهای مقاومت پنج مقر مرزی صهیونیستها را هدف قرار دادند عبارت است از: جل العلام، برکه ریشا، رامیا، المناره و العباد.

این جنبش خبر داد که این حملات به صورت مستقیم و با سلاح مناسب صورت گرفته است. این جنبش پیش از این هم، از حمله به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا» خبر داد که به هلاکت نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

حزب الله تأکید کرد، این حمله در پاسخ به کشته و زخمی شدن خبرنگاران در شهرک «علما الشعب» و غیر نظامیان در شهرک «شبعا» است و در جریان آن، نیروهای حزب الله، دو تانک متعلق به ارتش اشغالگر را منهدم کردند.

این جنبش لبنانی با اشاره به اینکه در این حمله، دو تانک مرکاوا و یک نفربر منهدم شده است، خبر داد که در پی این حملات، چندین نفر از سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شدند. این حملات، با موشک هدایت‌شونده صورت گرفته است.

حزب الله از زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس: جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز دوشنبه و در ادامه درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی از حمله به صهیونیستها خبر داد.

شبکه خبری العهد به نقل از حزب الله گزارش داد، مقاومت لبنان پیش از ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی، موضع صهیونیستها در «الضهیره» را هدف قرار دادند.

حزب الله خبر داد که در جریان این حمله، یک تانک مرکاوا را در ورودی الضهیره منهدم کرده است. این جنبش این حمله را با موشکهای هدایت‌شونده انجام داده است و در جریان آن، چند اسرائیلی زخمی شدند.

 منابع خبری پیش از این، از حملات مجدد به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گفته این منابع، چند فروند موشک کورنت به سمت مواضع ارتش صهیونیستی در مرزهای لبنان شلیک شده است. ارتش رژیم اشغالگر نیز خبر داد که یک موشک ضد زره از سمت لبنان به سمت مواضع صهیونیستی شلیک شده است.

جنبش حزب الله لبنان  ساعاتی پیش، از هدف قرار دادن پنج مقر متعلق به نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد. نیروهای مقاومت حزب الله موفق شدند مقرهای «مسکاف عام»، «خربة المنارة»، «هرمون»، «ریشا» و «رامیة» را به صورت مستقیم و با سلاح مناسب هدف قرار دهند.

حزب الله همچنین خبر داد که در جریان این حملات، چند نظامی اسرائیلی هم زخمی شدند. این جنبش روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از ادامه حملات به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله تأکید کرد که نیروهای مقاومت پنج مقر مرزی صهیونیستها را هدف قرار دادند عبارت است از: جل العلام، برکه ریشا، رامیا، المناره و العباد.

این جنبش خبر داد که این حملات به صورت مستقیم و با سلاح مناسب صورت گرفته است. این جنبش پیش از این هم، از حمله به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا» خبر داد که به هلاکت نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

دیدار سفیر ایران در باکو با سفیر فلسطین

فارس نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفیر فلسطین در باکو حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مبارزات جاری مردم فلسطین را اعلام و جنایات صهیونیست‌ها در غزه را محکوم کرد.

سفیر ایران در این دیدار ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین به ویژه مردم مقاوم و شجاع غزه در مبارزه مشروع و عادلانه با اشغالگران صهیونیستی، حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران را از مبارزات جاری مردم فلسطین اعلام و جنایات فجیع نیروهای اشغالگر در غزه و نسل کشی فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

سفیر فلسطین نیز ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران، دفاع مشروع را حق طبیعی ملت فلسطین در مقابل ۷۵ سال غصب و جنایت خواند.

وی لزوم توجه جامعه جهانی به جنایات اشغالگران به ویژه علیه زنان و کودکان را یادآور شد.

حمله حزب الله به ۵ مقر نظامیان صهیونیستی

فارس نوشت: جنبش حزب الله خبر داد که در ادامه حمله به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی، امروز هم پنج مقر متعلق به صهیونیستها را هدف قرار داده است.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد، نیروهای مقاومت حزب الله موفق شدند مقرهای «مسکاف عام»، «خربة المنارة»، «هرمون»، «ریشا» و «رامیة» را به صورت مستقیم و با سلاح مناسب هدف قرار دهند.

حزب الله همچنین خبر داد که در جریان این حملات، چند نظامی اسرائیلی هم زخمی شدند. این جنبش روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از ادامه حملات به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب الله تأکید کرد که نیروهای مقاومت پنج مقر مرزی صهیونیستها را هدف قرار دادند عبارت است از: جل العلام، برکه ریشا، رامیا، المناره و العباد.

این جنبش خبر داد که این حملات به صورت مستقیم و با سلاح مناسب صورت گرفته است. این جنبش پیش از این هم، از حمله به مقر نظامی صهیونیستی در «حانیتا» خبر داد که به هلاکت نظامیان اسرائیلی منجر شده است.

حزب الله تأکید کرد، این حمله در پاسخ به کشته و زخمی شدن خبرنگاران در شهرک «علما الشعب» و غیر نظامیان در شهرک «شبعا» است و در جریان آن، نیروهای حزب الله، دو تانک متعلق به ارتش اشغالگر را منهدم کردند.

این جنبش لبنانی با اشاره به اینکه در این حمله، دو تانک مرکاوا و یک نفربر منهدم شده است، خبر داد که در پی این حملات، چندین نفر از سربازان اسرائیلی کشته و زخمی شدند. این حملات، با موشک هدایت‌شونده صورت گرفته است.

دستور وزارت خارجه آمریکا به دیپلمات‌ها: خواستار «پایان خونریزی» نشوید

فارس نوشت: همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به غزه ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند.

روزنامه هافینگتون‌پست که به این ایمیل‌ها دست پیدا کرده گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در پیام‌هایی خطاب به دیپلمات‌ها خواسته از سه عبارت استفاده نشود: «کاهش تنش یا آتش‌بس؛ پایان خشونت یا پایان خونریزی و بازگرداندن آرامش». 

این ایمیل‌ها ساعاتی بعد از ضرب‌الاجل رژیم صهیونیستی به ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان شمال غزه برای تخلیه این منطقه برای دیپلمات‌های آمریکایی ارسال شده است. 

دست رد مصر و عربستان به سینه بلینکن در خصوص جنگ غزه

تسنیم نوشت: روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده تلاش آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای متقاعد کردن «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر برای پذیرش دیدگاه واشنگتن درباره جنگ غزه با مخالفت شدید آنها روبرو شده است.

به نوشته روزنامه آمریکایی بن‌سلمان در ریاض آنتونی بلینکن را چندین ساعت منتظر نگاه داشته. این ملاقات قرار بوده عصر انجام شود اما به صبح روز بعد موکول شده است.

در دیدار میان بن‌سلمان و آنتونی بلینکن، ولیعهد عربستان سعودی بر ضرورت توقف اقدامات نظامی در غزه «که به از دست رفتن جان انسان‌های بی‌گناه منجر شده» تأکید کرده است.  

بن‌سلمان همچنین خواستار رفع محاصره غزه شده و خواستار توقف «تنش‌آفرینی‌های کنونی» در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شده است.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دعوت نامه ای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای مشارکت در نشست تحولات فلسطین دریافت کرد. این نشست قرار است بیست و یکم اکتبر برگزار شود.

رزمندگان گردانهای عزالدین القسام تجمعات نظامیان رژیم صهیونیستی را در منطقه اشغالی کفارعزه با خمپاره هدف قرار داد.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در تماس با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره اوضاع غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی به آن گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های عبری: ۱۸۵۵ نفر اسرائیلی در حمله حماس کشته شده‌اند

تسنیم نوشت: همزمان که رژیم اسرائیل از اعلام رسمی تعداد کشته‌های خود طفره می‌رود، رسانه‌های این رژیم از افزایش شمار کشته‌های صهیونیست‌ها به ۱۸۵۵ نفر خبر دادند.

سید ابراهیم رئیسی و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری ایران و ترکیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.
روند درگیری رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، افزایش تنش در منطقه و نیز اقدامات برای رسیدن به راه حل از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان درباره طرح رژیم اسرائیل برای کوچاندن ساکنان غزه از این منطقه هشدار داد و گفت: «اگر این طرح کوچاندن از غزه تحقق پیدا کند، مقوله امنیت ملی عربی بر باد خواهد رفت و کل منطقه تجزیه و تقسیم خواهد شد.»

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تاکید کرد: بر ضرورت عمل کردن جامعه بین المللی به مسئولیت خود در تامین نیازهای انسانی و امدادرسانی فوری برای مردم غزه و کاهش رنج آنها تاکید می کنیم.
تاکید می‌کنیم که تنش در غزه باید کاهش یابد، ما مخالف سیاستهای مجازات جمعی همچون محاصره و گرسنه نگه داشتن یا کوچاندن هستیم.

خبرگزاری رویترز انگلیس به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد که رژیم اسرائیل بعد از یک هفته قطع آب به روی اهالی غزه، آب را به منطقه بنی سهیل در نزدیکی خانیونس وصل کرده است.

این اقدام صهیونیست بعد از آن صورت می‌گیرد که ساکنان شمالی غزه به ضرب الاجل ۲۴ ساعته اسرائیل برای ترک منطقه توجهی نکردند.

رژیم صهیونیستی ۲۸ شهرک نزدیک به مرز لبنان را تخلیه می کند 

مهر نوشت: با افزایش تنش‌ها بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مناطق شمالیِ اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که صهیونیست‌های ۲۸ شهرک نزدیک به مرز با لبنان تخلیه می‌شود.

در ادامه افزایش تنش‌ها بین حزب‌الله لبنان بین رژیم صهیونیستی، ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دستور تخلیه ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین در مناطق مرزی نزدیک به لبنان صادر شده است.

در بیانیه ارتش صهیونیستی آمده است که، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این دستور را صادر کرده و این طرح شامل شهرک‌هایی است که تا دو کیلومتری از مرز با لبنان قرار دارند.

حزب الله لبنان امروز دوشنبه فیلم لحظه هدف قرار دادن تانک‌های مرکاوای رژیم صهیونیستی در پایگاه حانیتا را منتشر کرد. در این عملیات یک فرمانده نظامی صهیونیست به هلاکت رسید و چهار نفر دیگر نیز به شدت زخمی شدند.

بمباران شدید شمال غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی

مهر نوشت: منابع خبری از بمباران شدید شمال غزه و غرب آن از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر هدف قرار گرفتن منزلی در شجاعیه در شرق غزه هم شماری شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی از شهادت ۱۳ خبرنگار و تخریب مراکز رسانه ای و منازل خبرنگاران در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد و به متوقف شدن فعالیت رسانه ای اشاره کرد.

حمله موشکی به فرودگاه بن‌گوریون نیم ساعت پیش از ورود بلینکن

فارس نوشت: لحظاتی پس از به صدا درآمدن آژیر هشدار در تل‌آویو و چند شهر اسرائیلی دیگر، شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی به فرودگاه بن‌گوریون خبر داد.

«کتائب عز الدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، ظهر امروز (دوشنبه، ۱۶ اکتبر)، در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی با انتشار بیانیه‌ای از هدف قرار دادن فرودگاه بن‌گورین خبر داد. 

فرودگاه بین‌المللی «بن‌گوریون» بزرگترین فرودگاه بین‌المللی رژیم صهیونیستی است که در حومه شهر «لد» و ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تل‌آویو واقع شده است.

بر اساس این بیانیه، مقاومت فلسطین، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی، فرودگاه بن‌گوریون را هدف حملات موشکی قرار داد. 

هلاکت افسر ارشد صهیونیست در مرزهای لبنان 

ایرنا نوشت:  یک افسر ارشد صهیونیست در حملات موشکی حزب الله لبنان به هلاکت رسید.

روزنامه یدیعوت آحارانوت گزارش داد:  «امیتای جرانوت» افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در حملات حزب الله لبنان به هلاکت رسیده است.

بر اساس این گزارش، این افسر صهیونیست در درگیری‌های مرزی با لبنان و بر اثر اصابت موشک ضدتانک حزب الله کشته شده است.

همچنین، منابع فلسطینی گزارش دادند: پس از ۱۰ روز بمباران بی وقفه و شدید غزه از سوی رژیم صهیونیستی قرار است اولین کاروان کمک های انسانی به این منطقه از سمت مصر اعزام شود.

قرار است آتش بس بین طرف های درگیر در غزه از ساعت ۹ صبح (به وقت محلی) آغاز شود.

در همین حال، دفتر اطلاع سانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه هیچ تماس یا تایید از طرف مصر درخصوص بازگشایی امروز گذرگاه رفح در مرز مصر و نوار غزه دریافت نکرده است.

در همین  راستا، سفارت آمریکا در قدس اشغالی به اتباع خود خواست تا اگر وضعیت امن باشد، به گذرگاه مرزی رفح برای خروج از غزه نزدیک شوند

این سفارتخانه افزود: گزارش های رسانه ای حاکی از گشوده شدن گذرگاه رفح در ساعت ۹ صبح امروز دارد و وضعیت در آنجا به گونه ای است که نمی توان آن را پیش بینی کرد.

ابوشریف: غزه قطعا تسلیم نخواهد شد

ایرنا نوشت: «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی درباره نقش این جنبش در تحولات اخیر و شکست‌های وارد شده به رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه جنبش جهاد اسلامی از ابتدای عملیات "طوفان الاقصی" با تمام توان در آن حضور یافته است، گفت: گرچه عملیات ابتدا توسط "گردان های قسام" برنامه‌ریزی و اجرا شد اما جنبش جهاد اسلامی پس از آن بلافاصله به این عملیات پیوست و آنگونه که باید به وظایف جهادی، سیاسی و رسانه‌ای خود عمل کرد و همچنان در اوج آمادگی قرار داشته و در کنار گردان‌های قسام و دیگر نیروهای مقاومت، به صورت اثرگذاری در این عملیات حضور دارد.

وی در ارزیابی تازه‌ترین وضعیت میدان نبرد توضیح داد: در ساعات نخست ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد و از همان ساعات اولیه پیروزی حاصل شد، همه جهان غرب برای رژیم صهیونیستی که در آستانه فروپاشی بود، به پا خاست، جهان غرب به‌ ویژه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه، همه امکانات و پتانسیل‌های خود را بسیج کرد و این خود نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی بود.

ابوشریف با بی‌سابقه توصیف کردن ضربه وارد شده به رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این رژیم ضربه سختی در همه زمینه‌های امنیتی، نظامی، روانی، سیاسی و اجتماعی متحمل شد و همچنان این ضربه ادامه دارد و به پایان هم نخواهد رسید، پس لرزه‌های این ضربه و پیامدهای آن تا مدت‌ها گریبانگیر این رژیم خواهد بود و به همین دلیل است که همه کشورهای دنیای استکبار را برای نجاتش فراخوانده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی افزود: جهان غرب اکنون دست رژیم صهیونیستی را برای انجام همه نوع کشتار و جنایتی در نوار غزه باز گذاشته، برخی محله‌ها در غزه به‌طور کامل با خاک یکسان شده است و آنچه مشاهده می‌شود یک نسل کشی گروهی و جنایت جنگی مقابل چشم و گوش همه مردم جهان، با تشویق و حمایت کامل آمریکایی‌ها و غربی‌ها و در سایه سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی روی می‌دهد. قطع آب و برق و ممانعت از رساندن دارو و غذا و منابع انرژی به مردم غزه جنایت ضد بشری است. با وجود همه جنایات مقاومت همچنان و پیوسته به سوی شهرک‌های صهیونیستی موشک شلیک می‌کند.

ابوشریف مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی درباره جنگ اخیر را با هدف به راه انداختن جنگی جهت نسل‌کشی گروهی مردم فلسطین، دانست و گفت: این نسل‌کشی با حمایت و چراغ سبز کامل آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌شود تا هدف ویران کردن غزه و ضعیف کردن مقاومت حاضر در آن تحقق یابد، این هدف اصلی است.

وی با تأکید بر اینکه آن‌ها باید بدانند که قطعا غزه تسلیم نخواهد شد، تصریح کرد: این باعث خشم بزرگ جهان و به‌ویژه جهان اسلام از آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی خواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی هدف ادعاها درباره دست داشتن برخی از کشورها مانند ایران در این حمله توضیح داد: مقاومت فلسطین در ابعاد آماده‌سازی، برنامه‌ریزی، آموزش و تصمیم‌گیری خودکفا است و هیچ کس و از جمله ایران در این خصوص در کارهای آن دخالت ندارد اما ما ملتی ستمدیده هستیم و نیاز به امت اسلامی و کمک‌های آن داریم، این کاری است که جمهوری اسلامی و ملت‌های منطقه برای ما انجام می‌دهند. ما از آن ها به‌خاطر حمایت‌ها و پشتیبانی شان از مردم فلسطین تشکر می‌کنیم.

ابوشریف تصریح کرد: هدف از ارتباط دادن این عملیات به ایران این است که آنها با ایران و نفوذش مشکل دارند.

وی درباره آینده معادلات منطقه هم گفت: بی‌شک عملیات طوفان الاقصی اصول حاکم بر درگیری با اسرائیل را تا ۲۰ سال آینده به‌طور کامل یا دستکم تا حد زیادی تغییر می‌دهد و این پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی بزرگی خواهد داشت.

افزایش شمار شهدای غزه به ۲۶۷۰ شهید و ۹۶۰۰ زخمی

تسنیم نوشت: وزارت بهداشت نوار غزه در تازه‌ترین آمار خود از قربانیان حملات هوایی رژیم اسرائیل به این منطقه اعلام کرد که ۲۶۷۰ نفر در این حملات شهید و ۹۶۰۰ تن درگیر زخمی شده‌اند که عمدتا زنان و کودکان هستند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از اوضاع غرب آسیا به ویژه در سرزمین های اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت که «ما هم اکنون در لبه پرتگاه قرار داریم.»

 دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست که اجازه دسترسی سریع و بدون مانع را به نیروهای امدادی برای کمک به غیرنظامیان در نوار غزه بدهد. او همچنین گفت: آزادی گروگان‌ها و ورود کمک‌های انسانی به غزه نباید به ابزاری برای معامله میان طرفین تبدیل شود.

دبیر کل سازمان از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس خواست گروگان‌ها را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند.

تبادل تیراندازی در شهرک مسعاف عام

تسنیم نوشت: دقایقی بعد از آنکه رسانه های رژیم اسرائیل از وقوع انفجار و شلیک منور در نزدیکی الجلیل اشغالی خبر دادند، ویدیوئی از تبادل تیراندازی در شهرک مسعاف عام منتشر شد. هنوز صهیونیستها در چرایی این تیراندازی توضیحی نداده‌اند، ولی احتمال نفوذ نیروهای مقاومت فلسطینی یا لبنانی وجود دارد و هر لحظه اوضاع مرزهای شمالی متشنج‌تر می شود.

همچنین، رسانه‌های فلسطینی از بازگشایی گذرگاه رفح در روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح برای خروج اتباع خارجی و نیز ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه خبر دادند.

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در نوار غزه نیز اعلام کرد که سوخت ذخیره در همه بیمارستان‌های نوار غزه فقط برای یک روز کفایت می‌کند و در صورت اتمام این مقدار، جان هزاران نفر در خطر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.