رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: ۱۶۶ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۵۲۷ تردد در نیمه نخست امسال به‌وسیله ۱۴۴ سامانه تردد شمار فعال در جاده‌های استان ثبت شد.

بیش از ۱۶۶ میلیون تردد در جاده‌های استان اصفهان ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مریم تاکی اظهار داشت: متوسط تردد ساعتی در جاده های استان اصفهان در مدت یاد شده به ۳۹۶ خودرو رسیده است که نسبت ۶ ماه اول سال قبل حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه سبک نیز در ۶ ماه سال جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته و مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها ۱۹۲ میلیون و ۱۱ هزار و ۱۵۸ پلاک بوده است.
تاکی بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در ساعت اوج در ۶ ماه نخست سال جاری در ۱۲ فروردین با تردد ۶ هزار و ۱۲۹ خودرو در آزادراه کاشان ، قم و کمترین تردد در چهارم فروردین با تردد ۱۵۸ وسیله نقلیه در مسیر انارک به جندق ثبت شده است.
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به افزایش پنج درصدی تردد ورودی به استان و چهار درصدی خروجی در نیمه اول سال جاری نسبت به بازه مشابه سال گذشته، گفت: تردد ورودی به استان در مدت یاد شده از ۱۷ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۹۲ به ۱۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۸۷۶ تردد و خروجی از استان از ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۳۵۶ تردد به ۱۸ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۵۶۳ ثبت شده است.
وی اضافه کرد: درصد تردد ناوگان سنگین ۴۲.۱۹ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به بازه مشابه سال قبل حدود ۶ درصد کاهش یافته، همچنین سرعت متوسط در جاده‌های استان در ۶ ماه نخست امسال، ۸۸.۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به بازه مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.
تاکی بیان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در جاده‌های پنج شهرستان اصفهان، لنجان، مبارکه، فلاورجان، نجف آباد و شاهین شهر و میمه و بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در جاده‌های پنج شهرستان شهرضا، نطنز، فلاورجان، کاشان و گلپایگان به ثبت رسیده است.
رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: بیشترین تردد به ترتیب در جاده‌های اصفهان-بهارستان(رفت و برگشت) اصفهان – زرین شهر (رفت و برگشت)، اصفهان- شهرضا، آزادراه اصفهان – زرین شهر(فلاورجان) (رفت و برگشت) و شهرضا – اصفهان(سه راهی مبارکه) (رفت و برگشت) گزارش شده است. همچنین بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در مسیر رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، خور- انارک (رفت و برگشت)، عقدا – نائین (رفت و برگشت)، دلیجان – میمه (رفت و برگشت) و انارک – نائین (رفت و برگشت) ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین درصد تخلف سرعت نیز در جاده‌های فولادشهر - دیزیچه، انارک- جندق (رفت و برگشت)، گلپایگان – دهق (خنداب) (رفت و برگشت) و داران – چادگان (رفت و برگشت) ثبت شده است.
وی با بیان اینکه ۴.۵۸ درصد از پلاک‌های مشاهده‌شده در استان در ۶ ماه نخست سال جاری مربوط به تردد پلاک‌های بومی بوده‌است، تصریح کرد: پلاک‌های استان‌های تهران، فارس، چهارمحال بختیاری، یزد و کرمان به ترتیب با ۸.۵،۹.۶، ۷.۴، ۹.۲ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.
تاکی افزود: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان‌های قم، تهران، مرکزی، فارس و چهارمحال بختیاری به ترتیب ۶.۸، ۵.۷، ۹.۳، ۸.۳ و ۵.۳ درصد است.
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: پلاک غیربومی در ۶ ماه سال جاری ماندگاری بیش از یک روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۲ روز، ۲ تا ۳ روز، ۳ تا ۴ روز و ۴ تا ۵ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۹، ۶، ۴ و ۳ درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.