در یک نظرسنجی جدید، فیلم‌هایی که حاصل همکاری رابرت دنیرو با مارتین اسکورسیزی بوده به عنوان بهترین آثار اسکورسیزی خوانده شدند.

منتقدان بهترین‌های اسکورسیزی را انتخاب کردند/ «رفقای خوب» اول شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ورلد آف ریل، در نظرسنجی سایت ورد آف ریل درباره بهترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی، با نظر ۱۱۰ منتقد فیلم «رفقای خوب» جایگاه نخست را کسب کرد.

این سایت که معمولا بارها در طول سال دست به نظرسنجی درباره موضوع‌های مختلف می‌زند، نوشته درباره انتخاب بهترین فیلم‌های اسکورسیزی آنقدر کار سخت بود که برخی از منتقدان تصمیم گرفتند در آن شرکت نکنند.

اسکورسیزی ۲۶ فیلم بلند و ۱۶ مستند در کارنامه خود به عنوان کارگردان دارد و در حالی که از منتقدان خواسته شد ۳ فیلم برتر او را بدون رتبه ارسال کنند، برخی نتوانستند بهترین فیلم‌های وی را به ۳ فیلم محدود کنند.

در عین حال مایرون مایزل که زمانی حتی عنوان «بهترین منتقد فیلم آمریکا» را گرفته بود، نظری دارد که ممکن است بیشتر سینمادوستان آن را قبول نداشته باشند: با وجود اینکه کارنامه اسکورسیزی پر از فیلم‌های فوق‌العاده است، به نظر من او هرگز یک شاهکار واقعی نساخته است.

در حالی که ۳ فیلم برتر اسکورسیزی در این نظرسنجی شامل «رفقای خوب» درام جنایی از سال ۱۹۹۰ با بازی رابرت دنیرو، ری لیوتا و جوپشی، «راننده تاکسی» با بازی دنیرو و «گاو خشمگین» با بازی دنیرو است، «سلطان کمدی» که سال ۱۹۸۳ «شکست سال» خوانده شد هم با بازی دنیرو در رتبه چهارم قرار گرفت.

منتقدان بر این باورند در قرن بیست و یکم، «رفتگان» (شماره ۷) بهترین فیلم او در ۲۵ سال گذشته بوده است و پس از آن «گرگ وال استریت» (شماره ۱۲) بهترین فیلمش در هزاره جدید است. «ایرلندی» و «هوگو» نیز هر یک ۹ رای کسب کردند.

«قاتلان ماه کامل» تنها یک رای به دست آورده، اما این فیلم به ندرت دیده شده است. تنها ۲ فیلم بودند که رای هیچ منتقدی را کسب نکردند: «باکس‌کار برتا» و «چه کسی در خانه‌ام را می‌زند» که ۲ فیلم اول کارنامه اسکورسیزی هستند. در حالی که «هوانورد»، «رنگ پول» و «نیویورک، نیویورک» هر یک تنها یک رای به دست آوردند.

در این نظرسنجی فیلم مستند اسکورسیزی از کنسرت گروه «د بند» سال ۱۹۷۸ با عنوان «آخرین والس» با ۱۱ رای قوی ظاهر شد. مستندهای دیگر او از جمله فیلمی درباره باب دیلن با عنوان «راه مستقیمی به خانه نیست» اما رایی به دست نیاورد.

در مجموع، مجموعه کارهای خیره‌کننده اسکورسیزی گویای سخت بودن این نظرسنجی است. این فیلمساز شهیر نوامبر ۸۱ ساله می شود. او به تازگی گفته است: پیر شدم. دلم می‌خواهد باز هم داستان بگویم، اما دیگر فرصتی نیست.

نتیجه نظرسنجی:

۱. «رفقای خوب» - ۸۱ رای

۲. «راننده تاکسی» - ۶۰

۳. «گاو خشمگین» - ۳۸

۴. «سلطان کمدی» - ۲۳

۵. «بعد از ساعت اداری» - ۲۲

۶. «کازینو» - ۱۸

۷. «رفتگان» - ۱۶

۸.«خیابان‌های پایین شهر» ۱۶

۹. «آخرین والس» - ۱۳

۱۰. «عصر معصومیت» - ۱۲

۱۱.« آخرین وسوسه مسیح» - ۱۱

۱۲. «گرگ وال استریت» - ۱۱

۱۳. «ایرلندی» - ۹

۱۳. «هوگو» - ۹

۱۳. «احیای مردگان» - ۹

۱۶.« سکوت» - ۷

۱۷. «کاندون» - ۴

۱۸. «تنگه وحشت» - ۳

۱۸. «جزیره شاتر» - ۳

۲۰. «دارو دسته نیویورکی» ۲

۲۰. «آلیس دیگر اینجا زندگی نمی‌کند» - ۲

۲۲. «هوانورد» - ۱

۲۲.« نیویورک، نیویورک» - ۱

۲۲. «رنگ پول» - ۱

پیش از این نظرسنجی‌هایی برای استیون اسپیلبرگ و کریستوفر نولان نیز انجام شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.