معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از طراحی باز زنده‌سازی ۱۰۵ هکتار ساحل کارون در دو طرف رودخانه خبر داد.

طراحی باز زنده‌سازی ۱۰۵ هکتار ساحل کارون در اهواز

به گزارش قدس آنلاین، پرویز حسینی در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات طرح باز زنده‌سازی ساحل کارون که امروز (۲۵ مهرماه) در حد فاصل میدان مالیات تا پل ششم انجام شد، اظهار کرد: بنا به دستور شهردار و با همکاری شورای شهر، از سال گذشته برای احیای رودخانه کارون در شهر اهواز برنامه‌ریزی شد و در این راستا طراحی ۱۰۵ هکتار ساحل در دو طرف رودخانه در حال انجام است. ۶۰ هکتار از این میزان در غرب و ۴۵ هکتار در شرق اهواز است.

 وی با اشاره به تکمیل طراحی‌ها در سال جاری، افزود: طراحی نهایی یک بخش ۱۵ هکتاری در غرب اهواز در حد فاصل نخلستان تا پل ششم نهایی و امروز کلنگ‌زنی شده است. طراحی ۳۸ هکتار دیگر مربوط به شرق اهواز در محدوده پل پنجم تا خیابان جنت است که به زودی کلنگ‌زنی می‌شود تا عملیات احیای رودخانه در دو سمت اجرا شود. البته کار در این بخش نیز در دو فاز انجام می‌شود که فاز نخست آن حدود ۱۵ هکتار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در این مجموعه ایجاد ۷۹ هزار مترمربع فضای سبز طراحی شده است که با احداث این مجموعه حدود ۸ هکتار به فضای سبز اهواز افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: ایجاد چهار هکتار معبر، نشیمن‌گاه‌ها، فضاهای تردد، ۵ هزار مترمربع زمین ورزشی، یک و نیم کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری، مجموعه‌های خدماتی شامل ایجاد فضایی با ظرفیت ۲۵۰ خودرو، سرویس‌های بهداشت، نمازخانه‌ها و اتاق مادر و کودک نیز در این مجموعه طراحی شده است.

حسینی گفت: احداث چند آبنما نیز در این طرح پیش‌بینی شده است و برای نخستین بار آبنمای خشک در ساحل رودخانه کارون ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.