امام جمعه قم با بیان اینکه ما باید بپذیریم که امت واحده هستیم و قدرهم را بدانیم، گفت: باید تفاوت‌های افراد را بپذیریم و این هنر را داشته باشیم که همه را گردهم جمع کنیم و طرد نکنیم.

آیت‌الله سعیدی: تفاوت میان افراد نباید موجب جدایی میان جامعه شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اگر افرادی که وظیفه و مسئولیت دارند کارشان را درست انجام دهند جلوی بسیاری از کارهای خارج از چارچوب گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کسالت، کندی، کم‌کاری و بی‌انگیزگی برخی مسئولان در امربه‌معروف باعث می‌شود که حرکت‌های خارج از ضابطه و چارچوب شکل بگیرد، افزود: باید از افرادی که دغدغه دارند و اهل عمل هستند در جمع‌های خودتان دعوت کنید تا حرفشان را بزنند و در امور مشارکت کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما باید بپذیریم که امت واحده هستیم و قدر هم را بدانیم، تصریح کرد: ما باید تفاوت‌های افراد را بپذیریم و این هنر را داشته باشیم که همه را گردهم جمع کنیم و طرد نکنیم.

وی با بیان اینکه برخی اصلاً در کلام و رفتارشان نرم‌خویی وجود ندارد و عصبانی هستند، ادامه داد: باید دل‌های خود را نرم کنیم و حتی در برخورد با فساد باهدف هدایت مفسدان کاری کنیم که به دامن جامعه برگردند.

سعیدی با تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری و افزایش همکاری نهادهای مسئول در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: باید قدر مسئولان متعهد و متخصص خود را بدانیم؛ زیرا اگر قدرشان را ندانیم اشرار قوم بر امور مسلط خواهند شد.

وی ابراز کرد: خداوند دنیا را به صورتی قرار داده است که افراد با روحیه‌ها و افکار متفاوت می‌توانند کارشان را انجام دهند؛ بنابراین ما باید به وظایف خود عمل کنیم و تفاوت‌ها را بپذیریم و اگر این‌گونه عمل کنیم خدا هم نصرتش را شامل حال ما خواهد کرد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.