۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 925307

رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان یک سخنرانی انتخاباتی بار دیگر متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مهاجران به خصوص مسلمانان را سرکوب کند.

لفاظی های جدید ترامپ علیه مسلمانان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا، روز گذشته (دوشنبه) عنوان کرد که در صورت انتخاب مجدد برای ریاست کاخ سفید، ممنوعیت های سفر را برای مردم کشورهای عمدتا مسلمان خواهان مهاجرت به آمریکا باز می‌گرداند و حتی این محدودیت‌ها را گسترش می‌دهد.

به گزارش «سی‌ان‌ان» ترامپ اذعان کرد اگر بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود، اسکان مجدد پناهندگان را در این کشور به حالت تعلیق درمی‌آورد و افرادی را که با جنبش‌های اسلامی همزاد پنداری دارند، سریعا اخراج می‌کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا این اظهارات را در جریان سخنرانی تبلیغاتی‌اش در کلایو ایالت آووا انجام داد و ضمن اشاره به جنگ میان حماس و رژیم صهونیستی عنوان کرد که سیاست‌های سختگیرانه وی در زمینه مهاجرت ناشی از نگرانی‌هایش در مورد کاهش امنیت ایالات متحده است.

سی‌ان‌ان‌ نوشته پیشنهادات ترامپ به منزله یک بازنگری و تغییر اساسی در سیستم مهاجرتی آمریکا خواهد بود و در صورت تحقق به طور قطعی با چالش‌های قانونی مواجه خواهد شد.

در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، ممنوعیت های سفر دولت وی در مورد مسافران هفت کشور عمدتا مسلمان شامل ایران، لیبی، عراق، سدان، سومالی، سوریه، یمن اعمال می‌شد. پس از این دولت ترامپ، ممنوعیت سفر را به چندین کشور آفریقایی هم تمدید کرد.

با این حال جو بایدن، در سال ۲۰۲۱، پس از روی کار آمدن تمام قوانین مربوط به ممنوعیت‌های سفر ترامپ را لغو کرد. ترامپ روز دوشنبه عنوان کرد: طرحی را مربوط به «بررسی دقیق ایدئولوژِی همه مهاجران آمریکایی» و عنوان کرد: ایالات متحده «راه را برای اقامت دیوانه‌های خطرناک، کینه توزان، متعصبان در کشورمان مسدود خواهد کرد.

ترامپ در بخشی از صحبت‌هایش هم ادعا کرد در صورت پیروزی در انتخابات، سفر از غزه، سوریه، سومالی، یمن و لیبی و هرجای دیگری که امنیت‌ کشور را تهدید می کند، ممنوع خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا عنوان کرد: ویزای دانشجویی آن دسته از «گروه های خارجی افراط‌گرای ضد آمریکایی و یهود ستیز را که در کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده ثبت نام کرده‌اند، لغو و آنها را اخراج خواهد کرد.

ترامپ از اعتراضات حامی فلسطین انتقاد کرد و گفت که افسران اداره مهاجرت و گمرک را مامور خواهد کرد تا به مقابله با تظاهرات به نفع گروه‌های اسلام‌گرا بپردازند و عنوان کرد: ما باید از کشور خود بیشتر محافظت کنیم.

در همین راستا، دیگر نامزدهای حزب جمهوری خواه در آمریکا نیز، خواستار لغو روادید دانشجویی و اخراج اتباع خارجی در ایالات متحده شدند که با گروه‌های اسلام‌گرا همسو هستند.

تشدید لفاظی‌های نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در حالی مطرح می‌شود که درگیری‌های رژیم صهیونیستی و حماس عمیق‌تر شده و این رژیم حملات وحشیانه‌ای را علیه فلسطین انجام داد.

همه نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا از زمان آغاز درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی سعی کرده‌اند تا خود را حامیان ثابت قدم این رژیم معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.