۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
کد خبر: 925347

غزه، صحنه غمبارِ مضحکه حقوق بشر غربی

مهدی خالدی، دبیر سرویس بین‌الملل

برای افشای استفاده ابزاری آمریکا و اروپا از دو مفهوم حقوق بشر و آزادی بیان و رسانه تنها کافی است نگاهی به تحولات 12 روز نبرد غزه بیندازیم.

جنگ محور غربی – عبری علیه شهروندان بی گناه غزه دوازدهمین روز خود را پشت سر می گذارد. در کنار تحولات میدانی، نکته ای که نباید از آن غافل ماند چشم پوشی کامل غرب از جنایات صهیونیست ها و تلاش برای انکار آن است.

به گزاره های زیر توجه نمایید:

*صهیونیست ها از روز دوم جنگ آب، برق، ورود مواد سوختی و غذایی و حتی اینترنت باریکه غزه را قطع کردند تا بزرگترین زندان رو باز جهان حتی از حداقل ترین امکانان زندگی هم بی بهره بماند.

*همزمان با حملات تل آویو، ایمیل‌های درز یافته از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد از دیپلمات‌های این کشور خواسته شده خواستار کاهش تنش‌ها در غزه نشوند.

*بعد از هشدار اتحادیه اروپا، «ایکس«(توییتر) و «متا»، بیش از 800 هزار حساب‌ مرتبط با جنبش مقاومت حماس را حذف کردند.

* با شهادت محمد بعلوشه خبرنگار فلسطینی در بمباران شمال غزه، شمار شهدای خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به ۱۶ نفر افزایش یافت.

*در بحبوحه موج ابراز همدردی با مردم غزه، شبکه تلویزیونی اِم‌اس‌اِن‌بی‌سی ایالات متحده در سکوت خبری سه نفر از مجریان مسلمان خود را کنار گذاشت.

*رسانه‌های انگلیسی از تعلیق کاری 6 خبرنگار شبکه بی بی سی، رسانه سلطنتی این کشور، به خاطر انتشار و لایک پستهایی در حمایت از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی خبر دادند.

*استیو بل، کاریکاتوریست 72 ساله انگلیسی که چهار دهه در «گاردین» مشغول به کار بود، به دلیل ترسیم کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر صهیونیست از کار اخراج شد.

*در جلسه دوشنبه شب شورای امنیت سازمان ملل با کارشکنی نمایندگان آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه، قطعنامه پیشنهادی روسیه برای آتش بس و توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به تصویب نرسید.

با توجه به موارد گفته شد جنگ غزه به روشنی پرده دیگری از دروغ های زیبای غرب را برملا می کند. برای افشای استفاده ابزاری آمریکا و اروپا از دو مفهوم حقوق بشر و آزادی بیان و رسانه تنها کافی است نگاهی به تحولات 12 روز نبرد مذکور بیندازیم. همان ها که در باره اوکراین فریاد وامصیبتا سر داده و گریبان چاک می کردند حال روزه سکوت گرفته و نظارگر نسل کشی فلسطینی ها هستند. همان ها البته بر خلاف شعار آزادی بیان خود، جلوی هرگونه اطلاع رسانی به ضرر رژیم صهیونیستی را با بگیر و ببند سد می کنند. آمار سازمان ملل می‌گوید ۵۴۵ کودک در ۵۰۰ روز از جنگ در اوکراین کشته شدند در حالی که تخمین زده می‌شود ۱۰۰۰ کودک طی ۱۰ روز در غزه توسط دولت آپارتاید اسرائیل کشته شده‌اند. در این بین به گفته «مایک والاس» نماینده ایرلندی اتحادیه اروپا رهبران قاره سبز به جای محکومیت، به تل آویو رفته اند تا از جنایات جنگی اسرائیل علیه فلسطینیان حمایت و قدردانی کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.