رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احیای ۷۴ واحد تولیدی کشاورزی گره‌ گشایی شد و به چرخه تولید بازگشت خبرداد.

احیای ۷۴ واحد تولیدی راکد کشاورزی در استان همدان

به گزارش قدس آنلاین، رضا بهراملو دردومین سفر شهرستانی به تویسرکان با بیان اینکه یکی از مزایای سفرهای شهرستانی رسیدگی به مسائل و مشکلات است اظهار کرد: تویسرکان یکی از قطب‌های باغداری استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد سطح زیر کشت این شهرستان باغات است افزود: در حالی که متوسط این رقم در استان ۱۰ درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: ۸۵ درصد از باغات تویسرکان باغات گردو است با محصول درجه یک به نحوی که جهانی شدن گردو نیز نشان از این محصول منحصربه فرد دارد.

وی افزود: قیمت کود شیمیایی در سراسر کشور ۳۰ درصد افزایش داشته اگرچه اقداماتی در راستای کاهش انجام شده که امیدواریم به نتیجه ختم شود.

بهراملو همچنین اضافه کرد: پول گندم باقی مانده در دستور پرداخت قرار گرفته اگرچه این موضوع منوط به همکاری سازمان برنامه و بودجه کشوری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خط اول تولیدات محصولات کشاورزی مراکز خدماتی هستند گفت: اگرچه نیروهای مراکز خدماتی محدود هستند اما با قوت اقدامات را در دستور کار دارند از همین رو اینترنت مراکز باید تقویت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: در حوزه جوجه ریزی‌ها در شهرستان تویسرکان تعهد صددرصدی انجام شده که جای تقدیر دارد اگرچه این مهم در استان نیز بیش از تعهد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث کشت کلزا شهرستان تویسرکان ۱۰۵ درصد تعهد را انجام است اضافه کرد: ۶۴۵ هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان تویسرکان است در حالی که تعهد ۶۰۰ هکتار بوده است.

بهراملو در بخش دیگر گریزی به ۴۷۴ هزار هکتار مبارزه با سن غلات در استان زد و افزود: این رقم بی‌نظیر و تاریخی بود که کمیت و کیفیت گندم را در پی داشت.

وی با تاکید بر اینکه آبیاری قطره‌ای در تویسرکان باید افزایش یابد تصریح کرد: با توجه به شرایط کمبود آب باید از آبیاری‌های سنتی فاصله گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در بخش دیگر خاطرنشان کرد: در سال زراعی جدید استفاده از تجربیات کشاورزان ملی و موفق، استفاده از نقشه راه و بهره‌گیری از نظرات مرکز تحقیقات کشاورزی ضرورت دارد.

وی در پایان از احیای ۷۴ واحد تولیدی خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۴ واحد تولیدی سرکشی، رصد و گره‌گشایی شد و به چرخه تولید بازگشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.