سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در مغرب و مصر از بیم برگزاری تظاهرات علیه این رژیم و تهدیدات امنیتی تخلیه شدند.

تخلیه سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در مغرب، مصر و آرژانتین

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت خارجه  رژیم صهیونیستی به دلایل تهدیدات امنیتی و برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی روز چهارشنبه سفارتخانه‌های خود در مصر و مغرب را تخلیه کرد.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل بعد از ظها چهارشنبه  به کارمندان سفارتخانه‌های خود در شهرهای «رحات» در مغرب و «قاهره» در مصر دستور تخلیه داد.

بر اساس این گزارش، این اقدام به دلیل برگزاری تظاهرات شهروندان کشورهای یاد شده علیه رژیم صهیونیستی بابت حمله وحشیانه سه شنبه شب به بیمارستانی درغزه است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به تمامی سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان هشدار بالای امنیتی صادر و توصیه کرده است که کارمندان دیپلماتیک نباید بیش از حد لازم از  منزل خارج شوند.

شبکه خبری «الجزیره» نیز اعلام کرد که سفارت‌های  رژیم اسرائیل و آمریکا در شهر «بوینس آیرس» در آرژانتین به دلیل تهدید به بمب‌گذاری تخلیه شدند.

شب گذشته (سه‌شنبه)، منابع خبری فلسطینی از فاجعه در یکی از بیمارستانهای غزه خبر دادند که به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی رخ داده است. اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از ۱۰۰۰ نفر به شهادت رسیده و یا زخمی شده‌اند.

دولت ترکیه بعد از ظهر چهارشنبه از اعلام عزای عمومی در این کشور به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان در غزه خبر داد. به گزارش منابع خبری، ترکیه سه روز عزای عمومی برای قربانیان بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه توسط رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

این اقدام صهیونیست‌ها با واکنش‌های گسترده جهانی مواجه شد.«سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه شد.

نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با حضور وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو در جده در حال برگزاری است. الجابر الصباح طی سخنانی در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده با اشاره به تلاش رژیم اشغالگر برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه، تأکید کرد که این یک جنایت جنگی است.

بنابر گزارش شبکه «الجزیره» وزیر خارجه کویت همچنین گفت: «از جامعه جهانی می‌خواهیم که به مسئولیت خود برای توقف تجاوزات علیه غزه و تأمین امنیت غیرنظامیان عمل کند.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه را نسل کشی خواند و آن را شدیدا محکوم کرد. وی افزود: رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات ننگین خود در حق ملت فلسطین، با ارتکاب این جنایت ددمنشانه و هولناک، یک بار دیگر خوی درندگی و سبعیت خود را به همه جهانیان نشان داد و ثابت کرد که کوچک‌ترین پایبندی به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل در زمان جنگ ندارد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.