تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد سیزدهمین روز خود شده که جنایت صهیونیست ها در غزه همچنان ادامه دارد.

طوفان الاقصی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را در نوردید/موج جدید حملات راکتی گردان‌های القسام به سوی تل‌آویو

به گزارش قدس آنلاین به رسانه های رسمی،  تحولات فلسطین اشغالی  بعد عملیات «طوفان الاقصی»  مقاومت فلسطین در حالی وارد سیزدهمین روز خود شده که همه اخبار تحت تاثیر حمله صهیونیست ها به  بیمارستان المعمدانی قرار گرفت که به شهادت صدها تن و مجروح شدن زنان و کودکان شد.

این حمله موج و خشم تظاهرات سراسری در جهان را به همراه داشته و مردم کشورهای مختلف با برگزاری تظاهرات خشم و انزجار خود را از صهیونیست‌ها ابراز داشتند. 

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از نبرد «طوفان الاقصی»  شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

ابوعبیده: تسویه حساب برای دشمن سخت و دردناک خواهد بود

سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام در سخنانی بر آمادگی مقاومت فلسطین برای یک نبرد طولانی و پاسخ سخت و دردناک به جنایات دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

موج جدید حملات راکتی گردان‌های القسام به سوی تل‌آویو

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پنجشنبه شب اعلام کرد در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تل‌آویو را هدف حمله راکتی قرار داده است.

جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ ۲۱ شهید و ۸۰ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به شمال غزه

منابع خبری فلسطینی پنجشنبه شب گزارش دادند که در حمله ساعات پیش رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه ۲۱ تن شهید و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

ذخایر دارو در بیمارستان شهدای الاقصی در غزه تمام شد

ذخایر دارو در بیمارستان شهدای الاقصی که به هزاران نفر در غزه خدمات ارائه می‌دهد، تمام شد.

رایزنی وزیر خارجه آلمان با «ریاض المالکی»/ برلین: ما شاهد درد و رنج زنان و مردان فلسطینی هستیم!

به‌دنبال رایزنی وزیر خارجه آلمان با وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، وزارت خارجه آلمان در پیامی عوام‌فریبانه مدعی شد: ما شاهد درد و رنج زنان و مردان فلسطینی هستیم!

طوفان الاقصی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را در نوردید؛ تخلیه و تعطیلی چندین سفارت

منابع صهیونیستی گزارش دادند ۵ سفارتخانه این رژیم تخلیه و ۲۰ سفارت آن در نقاط مختلف دنیا موقتا به حالت تعطیل درآمده‌اند.

انهدام تانک صهیونیست‌ها با موشک ضد زره/ بازگشت آوارگان به غزه

در حالی که گردان‌های قدس اعلام کرد که یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی را در خانیونس با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده است، خبرها از بازگشت آوارگان از مناطق جنوبی به مناطق شمالی غزه حکایت دارد.

«گوترش» خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه مصر در قاهره، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد.

تعطیلی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه

رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم سفارتخانه‌های خود را در شماری از کشورهای خاورمیانه از جمله بحرین، اردن، مغرب، مصر و ترکیه تخلیه کرده است.

این خبر در حالی است که رادیو و تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که وزارت خارجه این رژیم از کارکنان سفارتخانه‌های این رژیم در ۲۰ کشور اروپایی و آمریکای لاتین خواسته است تا در خانه‌های خود بمانند.

هدف قرار گرفتن تانک رژیم صهیونیستی با موشک گردان‌های قسام

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق خانیونس با موشک هدایت شونده کورنت هدف قرار داده است.

در تحولی دیگر، خبرنگار المیادین از بازگشت دسته جمعی ده‌ها خانواده فلسطینی از مناطق جنوبی نوار غزه به مناطق شمالی آن خبر داده است.

گذرگاه رفح از فردا بازگشایی می‌شود

مصر اعلام کرد که فردا جمعه گذرگاه زمینی رفح را بازگشایی خواهد کرد.

منابع محلی اعلام کردند که این گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بازگشایی می‌شود.

۱۲ شهید در یورش زمینی و پهپادی رژیم صهیونیستی به طولکرم

اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم در کرانه باختری از صبح امروز پنج شنبه تا کنون صحنه درگیری شدید مبارزان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

بر اساس گزارش منابع محلی، تا کنون در این درگیری‌ها ۱۲ فلسطینی به شهادت رسیدند که شماری از آنها در حمله پهپادی و شماری دیگر به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده‌اند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند که ۱۰ نظامی یگان موسوم به «مستعربین» هم بر اثر انفجار بمب دست ساز رزمندگان مقاومت در مسیر آنها زخمی شدند.

به گفته منابع محلی، شماری از مجروحان در مسجدی در اردوگاه نور شمس در محاصره هستند و نظامیان صهیونیست هنوز اجازه ورود خودروهای امدادی را به منطقه نداده‌اند.

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

هشدار واشنگتن به آمریکایی‌ها درباره سفر به «تمام مناطق جهان»

وزارت خارجه آمریکا امروز به آمریکایی‌ها درباره سفر به «تمام مناطق جهان» هشدار داد.

رژیم صهیونیستی مدرسه متعلق به سازمان ملل را بمباران کرد

جنگنده‌های متعلق به رژیم صهیونیستی یک مدرسه متعلق به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در منطقه خان‌یونس در جنوب غزه را بمباران کردند.

اشغالگران قدس یک زن باردار و ۲ فرزندش را در غزه کشتند

مادر باردار و دو دخترش که قصد داشتند با رفتن به جنوب از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در امان باشند، در شهر رفح به شهادت رسیدند.

روسیه ۲۷ تُن کمک بشردوستانه به غزه می‌فرستد

وزارت شرایط اضطراری روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور ۲۷ تُن کمک بشردوستانه را از طریق مصر میان غیرنظامیان ساکن در منطقه محاصره شده نوار غزه توزیع خواهد کرد.

برای کمک به کشتار بیشتر غیرنظامیان فلسطینی؛ خودروهای زرهی آمریکایی به اراضی اشغالی رسید

در حالی که هر روز شاهد جنایاتی دهشتناک از سوی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطینیان هستیم کمک‌های ایالات متحده به این رژیم همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین نمونه از حمایت‌های نظامی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی چندین دستگاه خودرو زرهی آمریکایی تحویل ارتش این رژیم شد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک هواپیمای آمریکایی حامل چندین خودرو زرهی برای تحویل به ارتش اسرائیل به زمین نشست.

حمایت‌های سیاسی و نظامی آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی برای سیزدهمین روز پیاپی بمباران مناطق مسکونی در غزه را ادامه می‌دهد. در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در غزه، نزدیک به ۳۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۱۳ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که بنا بر آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت فلسطین بیشتر شهدا و زخمی‌ها را کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی تشکیل می‌دهند.

خودروهای زرهی آمریکایی به اراضی اشغالی رسید

حمله موشکی گردان‌های قدس به مفتاحیم و سدیروت

منابع خبری اعلام کردند که باز هم آژیر خطر در اراضی اشغالی اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در واکنش به هدف‌قرارگرفتن غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، شهرک‌های صهیونیستی مفتاحیم و سدیروت را با موشک هدف قرار دادند.

پیشتر نیز در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، آژیرهای هشدار در «تل‌آویو»، «گوش دان» و «نتیفوت» به صدا درآمد. همچنین آژیر هشدار در بخش‌های گسترده‌ای از مناطق اشغالی اطراف نوار غزه و نقب غربی نیز به صدا درآمد.

سازمان ملل: تحقیقات درباره حمله به «معمدانی» در غزه مهم است

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تحقیقات پیرامون حمله اشغالگران قدس به بیمارستان «معمدانی» در غزه گفت: هنوز زود است پاسخ دهیم که سازمان ملل در این تحقیقات شرکت خواهد کرد یا خیر.

معاون سخنگوی سازمان ملل در این خصوص گفت: سازمان ملل اقداماتی را که باید در چارچوب تحقیقات فوق صورت گیرد، بررسی می‌کند. انجام تحقیقات در خصوص این حمله حائز اهمیت است.

فرحان حق اضافه کرد: بر اساس آخرین داده‌ها از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳ هزار فلسطینی جان باخته‌اند.

سازمان ملل: تحقیقات درباره حمله به «معمدانی» در غزه مهم است

نتانیاهو: جنگ طولانی است و ما به کمک دوستان خود نیاز داریم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همتای انگلیسی او که به اراضی اشغالی سفر کرده است، در نشست خبری مشترک در تل آویو شرکت کردند.

بنیامین نتانیاهو که رژیم تحت فرمانش در جنایت هولناک حمل به بیمارستان المعمدانی غزه به شدت تحت فشار افکار عمومی جهانی است، بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای خود گفت: حماس چهره جدید نازیسم و گروه داعش و نبرد تل آویو نبرد دموکراسی و تلاش برای ساختن آینده است.

وی ادامه داد: ما خواهان نابودی حماس هستیم و باید در این جنگ پیروز شویم و گروگان‌های خود را آزاد خواهیم کرد. جهان هشت سال پیش در کنار انگلیس ایستاد و اکنون ما به حمایت لندن و جهان نیاز داریم. از جمله اهداف حماس از آغاز جنگ علیه ما در هفت اکتبر، نابودی توافقات صلح تل آویو و کشورهای عربی منطقه بود.

نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی تصریح کرد: برای نخستین بار است که مردم ما برای مقابله با چالش‌های ایجاد شده این گونه متحد می‌شوند. جنگ طولانی خواهد بود و ما به کمک همه دوستان خود از جمله انگلیس نیاز داریم. ما به نیابت از نیروهای متمدن در حال جنگ با گروه‌های ارتجاعی مثل حماس و حزب الله هستیم.

ریشی سوناک هم در این نشست خبری گفت: ما شاهد تصاویر هولناکی از حمله حماس بودیم و بر حق تل آویو در دفاع از خود پیگرد نیروهای حماس تأکید می‌کنیم. حماس زندگی غیرنظامیان را در معرض خطر قرار داده است. ما به همکاری با تل آویو به ویژه برای آزاد کردن گروگان‌های انگلیسی از دست حماس همکاری می‌کنیم. ما خواهان پیروزی شما در این جنگ هستیم.

وی افزود: از تصمیم تل آویو درباره اجازه به گشوده شدن گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه استقبال می‌کنیم.

سوناک بدون اشاره به جنایت‌های فجیع رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و به شهادت رساندن بیش از ۳۷۰۰ فلسطینی و آخرین مورد آن در بیمارستان المعمدانی غزه به نتانیاهو گفت: می دانم که تدابیر لازم را برای حفظ جان غیرنظامیان به کار خواهید گرفت! افتخار می‌کنم که در سخت‌ترین شرایط در کنار شما هستیم.

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

حمله موشکی گردان‌های قسام به اراضی اشغالی

در پی حمله موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، آژیرهای هشدار در «تل‌آویو»، «گوش دان» و «نتیفوت» به صدا درآمد. همچنین آژیر هشدار در بخش‌های گسترده‌ای از مناطق اشغالی اطراف نوار غزه و نقب غربی نیز به صدا درآمده است.

بر این اساس گردان‌های قسام اعلام کردند که در پاسخ به قتل عام فلسطینیان توسط اشغالگران صهیونیست، تل‌آویو را موشک‌باران کرده‌اند.

علاوه بر این شهرک صهیونیستی نتیفوت نیز در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی از سوی گردان‌های قسام مورد حمله موشکی قرار گرفت.

حمله موشکی گردان‌های قسام به اراضی اشغالی

باکو: از مبارزات مردم فلسطین حمایت می‌کنیم / به اتحاداسلامی متعهدیم

جیحون بایرام اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان سعودی در سخنانی اعلام کرد: باکو متعهد به اتحاد اسلامی است و از مبارزات مردم فلسطین برای تشکیل کشور حمایت می‌کند.

بایرام اف در ادامه افزود: رویدادهایی که باعث وخامت جدی وضعیت امنیتی در منطقه درگیری میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین شده، نگران کننده است. (جمهوری) آذربایجان خواستار توقف عملیات نظامی و تنش در منطقه است.

وی در ادامه تاکید کرد: امنیت جانی غیرنظامیان نباید در معرض تهدید باشد، همچنین حفاظت از تأسیسات زیرساخت‌های غیرنظامی و اماکن مقدس حائز اهمیت است.

بایرام اف با اشاره به اینکه جمهوری آذربایجان به اتحاد اسلامی پایبند است، تأکید کرد که از مبارزات مردم فلسطین برای تشکیل کشوری مستقل حمایت می‌کند.

وزیر خارجه (جمهوری) آذربایجان با بیان اینکه این مسئله باید در چارچوب حقوق بین المللی حل شود، گفت: باکو خواستار راه حل دو دولتی است که در آن قدس شرقی پایتخت فلسطین باشد.

این مقام باکو خاطر نشان کرد که جمهوری آذربایجان ۱.۶ میلیون دلار به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی «آنروا» (UNRWA) کمک کرده است.

شمار شهدای فلسطینی از ۳۷۰۰ نفر گذشت

افزایش تعداد شهدای غزه به بیش از ۳۷۰۰ نفر

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه بیش از ۳۷۸۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۱۳ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

القدره گفت: حملات اسرائیل به شهادت ۴۴ نفر و زخمی‌شدن ۷۰ نفر دیگر از اعضای کادر پزشکی انجامیده است. همچنین بر اثر این حملات ۴ بیمارستان و ۱۴ مرکز کمک‌های اولیه از مدار خدمت‌رسانی به مردم خارج شدند.

وی در ادامه افزود: همه بیمارستان‌های غزه ذخیره دارو ندارند و نگران هستیم که به زودی این ذخیره دارویی پایان پیدا کند. از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که در روند ورود لوازم پزشکی و دیگر موارد مورد نیاز به نوار غزه تسریع کنند. ما خواستار حمایت از غیرنظامیان، تأسیسات پزشکی و کادر درمان نوار غزه هستیم.

تداوم حملات مقاومت به اراضی اشغالی

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از نبرد «طوفان الاقصی»  شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

 ۴ شهید دیگر در بمباران غرب خان‌یونس

جنگنده‌های اسرائیلی غرب خان‌یونس را بمباران کردند که طی آن تا این لحظه ۴ نفر شهید شده و شماری هم زخمی شدند.

حملات موشکی مقاومت به تل‌آویو

گردان‌های عزالدین القسام: در پاسخ به کشتار غیرنظامیان غزه توسط صهیونیست‌ها، تل‌آویو را هدف حملات موشکی و راکتی خود قرار دادیم.

حماس: مقاومت در شرایط عالی به سر می‌برد

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) گفت: شکست اشغالگران در اولین ساعت نبرد «طوفان الاقصی» همیشه با آن‌ها باقی خواهد ماند و کشتارهایی که مرتکب می‌شوند دلیلی بر سردرگمی و ورشکستگی آن‌ها است.

اشغالگران در نوار غزه مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی شدند تا روحیه ارتش متزلزل خود را بازگردانند.

مقاومت همچنان در شرایط عالی به سر می‌برد و ملت فلسطین در سرزمین خود ثابت قدم است و به هر قیمتی، از وحشی‌گری اشغالگران صهیونیست شکست نخواهند خورد.

شمار شهدای غزه به ۳۷۸۵ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ۳۷۸۵ شهید برجای گذاشته که نیمی از آن‌ها زنان و کودکان هستند. همچنین تعداد مجروحان بیش از ۱۳ هزار نفر است.

هشدار اسرائیل به مراکز درمانی برای تخلیه غزه

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون به ۲۴ بیمارستان در  نوار غزه از جمله بیمارستان «الشفا» هشدار داده، غزه را تخلیه کنند.

همچنین منابع خبری گزارش دادند، دبیرکل سازمان ملل متحد فردا به منظور بررسی آخرین وضعیت بحرانی غزه به گذرگاه رفح سفر خواهد کرد.
 

سوناک: می‌خواهیم جنبش حماس را از بین ببریم

نخست وزیر انگلیس گفت: حماس همان داعش است. جنگ ما جنگ دموکراسی و آینده است، ما می‌خواهیم جنبش حماس را از بین ببریم و ما باید در این جنگ پیروز شویم و گروگان‌ها را آزاد کنیم.

این اظهارات نخست وزیر انگلیس در حالی مطرح می‌شود که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ۳۷۸۵ شهید برجای گذاشته است، همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۱۳ هزار نفر افزایش یافته است.

گزارش الجزیره؛ ۳۵۴۷ فلسطینی شهید و ۱۳۳۶۵ نفر زخمی شدند

شبکه الجزیره روز پنجشنبه (امروز) گزارش داد، حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان غزه و کرانه باختری از روز آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۳۵۴۷ شهید و ۱۳۳۶۵ مجروح بر جای گذاشته است.

تعداد ۳۴۷۸ فلسطینی در غزه شهید و ۱۲۰۶۵ نفر از مردم فلسطین در این منطقه تحت محاصره  مجروح شدند. صهیونیست‌ها در کرانه باختری ۶۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۱۳۰۰ نفر دیگر را مجروح کردند.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در کرانه باختری اقدام به یورش به برخی منازل و اسارت شماری از شهروندان فلسطینی کردند. 

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان اسرائیلی، بامداد امروز با یورش به استان‌های مختلف، حدود ۷۰ فلسطینی‌ را به اسارت گرفتند.

از کرانه خبری آخرین خبرها حاکی از آن است که یورش شبانه نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف استان رام‌الله موجب شهادت دو جوان فلسطینی به نام‌های «محمد عبدالرحمن فواقه» (۲۱ ساله) در روستای «دورا القرع» در شرق رام‌الله و «جبرئیل احمد عوض» (۳۲ ساله) از روستای «بدرس» در غرب رام‌الله شد. 

شدت گرفتن حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطینیان در شرایطی انجام می‌شود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر یک روزه به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزری و دیگر مقام‌های این رژیم دیدار کرد و به آنها درباره تداوم حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو اطمینان داد.

۳ بیمارستان در غزه به طور کامل از خدمت خارج شدند

وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نواز غزه، تاکنون ۳ بیمارستان به طور کامل از خدمت خارج شده و ۲۵ بیمارستان دیگر نیز متحمل خسارت شده است.

جمیله  الشنطی، از اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین سحرگاه امروز در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی با بمباران سه برج مسکونی در مجتمع الزهرا ۶۰ واحد آپارتمان مسکونی را در مرکز نوار غزه ویران کرد.

کمبود تجهیزات پزشکی و دارو در نوار غزه

مدیر بیمارستان «شهدای الاقصی» در «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه امروز پنجشنبه اعلام کرد که ذخیره دارو و تجهیزات پزشکی آن‌ها به پایان رسیده است.

نخست وزیر انگلیس وارد فلسطین اشغالی شد

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس دقایقی پیش وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

صدای چندین انفجار در شمال نوار غزه شنیده شد 

منابع خبری از وقوع چندین رشته انفجارها در شمال نوار غزه خبر دادند

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

نیروهای مقاومت در طولکرم  به پنج ایست بازرسی نظامی رژیم صهیونیستی  در شمال، غرب و جنوب شهر طولکرم تیراندازی کردند.

منابع خبری گزارش دادند که شمار شهدای بمباران  دو باب منزل مسکونی در رفح توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در رفح به ۲۰ نفر افزایش یافت . این در حالی بود که شمار زیادی از آوارگان در این خانه سکونت داشتند.

منابع محلی فلسطینی همچنین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد. 

درخواست انگلیس از اتباع خود برای ترک خاک لبنان

انگلیس ضمن درخواست از اتباع خود برای عدم سفر به لبنان از اتباع خود در این کشور نیز خواست خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت بهداشت فلسطین شمار شهدای فلسطین از آغاز عملیات طوفان الاقصی را ۳۴۷۸ شهید و بیش از ۱۲ هزار مجروح اعلام کرد.

تعداد شهدای فلسطینی در تیراندازی امشب نظامیان صهیونیستی در کرانه باختری به ۷ نفر افزایش یافت.  

جنگنده‌های رژیم صیونیستی مرکزی را در مرکز شهر خانون‌یونس هدف قرار دادند.

قبل از این حمله یک  کودک فلسطینی در بمباران نظامیان اسرائیلی در غرب شهر خان‌یونس به شهادت رسیده بود.

وزارت کشور فلسطین در غزه از شهید و زخمی شدن چندین نفر در بمباران نظامیان صهیونیستی به منزلی در جبالیا خبر داد.

منابع فلسطینی از شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در اردوگاه «الدهیشه» در شهر بیت لحم خبر دادند.

برج المصری در مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز هدف حمله صهیونیست ها قرار گرفت. 

 در کمتر از یک ساعت در  جریان بمباران رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در شهر رفح  ۳۳ نفر به شهادت رسیدند.

سفر وزیر خارجه انگلیس به  سه کشور منطقه 

 وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد  وزیر امور خارجه  این کشور بزودی عازم کشورهای مصر، ترکیه و قطر خواهد شد تا در خصوص جلوگیری از گسترش درگیریها در منطقه گفتگو کند.


یورش نظامیان صهیونیست به الخلیل

منابع خبری از یورش نظامیان صهیونیست به الخیل خبر می‌دهند.

برخی منابع محلی فلسطینی نیز از درگیری شدید جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست پس از یورش این رژیم به اردوگاه «الدهیشه» در بیت لحم خبر دادند.

رژیم صهیونیستی با بمباران منزلی آن را بر سر ساکنانش فرو ریخت

وزارت امور داخلی غزه(وزارت کشور) اعلام کرد : رژیم اشغالگر  با بمباران یکی از منازل اردوگاه جبالیا ، آنرا بر سر ساکنان ویران کرد.

پرواز هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز مناطقی در جنوب لبنان

منابع خبری از  پرواز یک فروند هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز کفر شوبا و  کشتزارهای شبعا در جنوب لبنان خبر داد. 

شبکه  المیادین به نقل از خبرنگار خود مستقر در جنوب لبنان اعلام کرد : هواپیماهای اسرائیلی دو حمله به منطقه «تله العویضه» در  نزدیکی شهر «العدیسه» انجام دادند.

 الجزیره هم گزارش داد که یک فروند هواپیمای اسرائیلی یک موشک به منطقه ‌ای باز در مجاورت «کفر شوبا» در بخش شرقی  منطقه جنوب لبنان شلیک کرده است. 

نگرانی بایدن از ورود حزب الله در جنگ با رژیم اسرائیل

وبگاه خبری آمریکایی اکسیوس  به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرد  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از پیوستن حزب‌الله لبنان به جنگ اظهار نگرانی کرده بود.

اکسیوس به نقل از این منابع افزود: کابینه جنگی اسرائیل به بایدن اطلاع داد هیچ طرحی برای پس از جنگ ندارد و  راهبرد آن تمرکز بر ضد حملات است.

اکسیوس در ادامه  به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت  بنی گانتز (وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی) به بایدن اطلاع داده است تلاش‌ها برای از بین بردن و برچیدن جنبش حماس ممکن است سال‌ها طول بکشد.

توافق السیسی و بایدن برای ارسال کمک ها به غزه 

 دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور در تماس تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی خود درباره اوضاع انسانی در نوار غزه گفتگو کرد.

دفتر ریاست جمهوری مصر افزود: السیسی و بایدن توافق کردند  کمک ها را از طریق گذرگاه رفح به شکلی پایدار به نوار غزه وارد کنند.

در همین ارتباط جوبایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مصر با ورود حدود ۲۰ کامیون حامل کمکهای امدادی به غزه موافقت کرد و قرار است این کمکها تا ۲۴ ساعت  آینده وارد شوند.

مواضع اشغالگران صهیونیست در اراضی اشغالی هدف قرار گرفت

 شبکه خبری المیادین اعلام کرد که نیروهای الفجر، شاخه نظامی جماعت  اسلامی لبنان  از حملات موشکی به مواضع اشغالگران اسرائیلی در اراضی اشغالی خبر داد که منجر به  تلفات و خسارات مستقیم به این رژیم شده است .

بایدن دخالت مستقیم  رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را انکار کرد/ درباره پیوستن در جنگ چیزی نگفتیم

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ما به اسرائیل ابلاغ نکرده ایم که  در صورت پیوستن حزب‌الله به جنگ ما نیز وارد این جنگ خواهیم شد.

 بایدن مدعی شد من در مورد نیاز  و ورود  کمک‌های بشردوستانه برای رسیدن سریع به غزه بسیار صریح بوده‌ام.

بایدن  در ادامه گفت: اقدامات در خصوص ورود کمک‌ها به  غزه  ممکن است کمی طول بکشد.

وی بار دیگر با انکار نقش رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه  و استفاده از واژه انفجار تصریح کرد:  اگر اعتماد من به وزارت دفاع آمریکا نبود، نمی‌گفتیم اسرائیل مسئول انفجار بیمارستان نیست.

بایدن که پیش از این گروههای فلسطینی را متهم به این جنایت کرده بود، در عین حال افزود: من نمی گویم که حماس طرفی بوده است که عمدا بیمارستان را هدف قرار داده است.

محمد بن سلمان: هدف قراردادن غیرنظامیان در غزه اقدامی جنایت آمیز است

محمد بن سلمان  ولیعهد عربستان در تماس تلفنی با نخست وزیر ژاپن تاکید کرد هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه جنایتی شنیع و زشت  و حمله ای وحشیانه است.

 محمد بن سلمان در این تماس  بر اهمیت کاهش تنش ها به منظور جلوگیری از پیامدهای آن بر ثبات منطقه و جهان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.