۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 925956

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اعلام خبر ارسال کمک‌های بشردوستانه روسیه برای مردم فلسطین، خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شد تا این کمک‌ها در دسترس آنها قرار بگیرد.

مسکو خواستار بازگشایی گذرگاه رفح شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور (روسیه) در امور خاورمیانه و آفریقا در نشست خود با ثور ونزلند هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در دوحه گفته است که مسکو محموله‌های بشردوستانه را از طریق شهر العریش مصر برای مردم غزه ارسال کرده و خواستار باز شدن گذرگاه رفح است تا این محموله‌ها در اختیار مردم فلسطین قرار گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: در این نشست، طرفین همچنین در مورد مسائل بشردوستانه به ویژه ارائه کمک‌های اضطراری به مردم آسیب‌دیده غزه و آزادی گروگان‌ها بحث و رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، بوگدانوف در این نشست تاکید کرد: باید زمینه تخلیه سریع اتباع روسیه و سایر کشورها از نوار غزه فراهم شود.

گفتنی است؛ مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز پیشتر بر لزوم بازگشایی گذرگاه مرزی رفح به منظور امداد رسانی به مردم نوار غزه تاکید کرده بود.

معاون دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: فلسطینی‌های نوار غزه باید بتوانند از مسیر آسیب‌ خارج شوند، به مناطق امن بروند و نیازهای خود را برآورده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.