منابع خبری گزارش دادند، وزیر خارجه مصر در قاهره با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده بخش امدادرسانی این سازمان دیدار و درباره آخرین وضعیت غزه گفت وگو کرد.

وزیر خارجه مصر و مقام سازمان ملل آخرین تحولات غزه را بررسی کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، سامح شکری وزیر خارجه مصر چهارشنبه شب در قاهره با مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده بخش امدادرسانی این سازمان دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار طرفین راه‌های کاهش تنش و مقابله با شرایط وخیم غزه را بررسی کردند.

وزیر خارجه مصر در این دیدار همچنین بر لزوم اجرای هرچه سریعتر ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کرد.

شکری گفت: مصر به تلاش‌ها و هماهنگی با طرف‌های کمک‌کننده، سازمان‌های بین‌المللی و آژانس‌های امدادی ادامه می‌دهد تا به محض رفع موانع توسط اسرائیلی‌ها، کمک‌ها به نوار غزه آغاز شود.

جرئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.

گفتنی است؛ عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر نیز پیشتر در کنفرانس خبری با اولاف شولتس صدراعظم آلمان گفت که مصر با جابجایی اجباری میلیون‌ها فلسطینی به شبه‌جزیره سینا مخالف است.

وی افزود که این اقدام شبه‌جزیره سینا را به پایگاهی برای حملات علیه (رژیم) اسرائیل تبدیل خواهد کرد.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.