معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پیگیری دولت سیزدهم برای ساخت ۴۰۰ بیمارستان در سراسر کشور خبرداد و گفت: تلاش می‌شود تا بخشی عمده این مراکز درمانی تا پایان سال آینده تکمیل، تجهیز و بهره برداری برسد.

معاون رییس جمهور: عملیات ساخت ۴۰۰ بیمارستان در حال اجرا است

به گزارش قدس آنلاین،  داود منظور روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور در یزد افزود: با اهتمام دولت سیزدهم به مقوله سلامت و درمان شهروندان، در این دولت بیمارستان‌های زیادی یکی پس از دیگری در حال افتتاح است.

وی اظهار کرد: وظیفه ما در دولت بیش از هر چیز توجه به معیشت و سلامت مردم است و برای این ۲ خدمت بیش از همه خدمات دولت اهتمام دارد.

منظور همچنین در خصوص افتتاح نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور در یزد نیز گفت: این بیمارستان یک ظرفیت ممتاز است که به ظرفیت های درمانی و پزشکی این استان افزوده شده است .

وی اضافه کرد: تکمیل این بیمارستان یک کار جهادی بوده که ظرف سه سال انجام و تجهیز شده که نشان دهند تلاش، پشتکار و برنامه ریزی دقیق برای اجرای این طرح است.

معاون رییس جمهور جدیت و پیگیری استاندار یزد برای تامین مالی بیمارستان بحران یزد را در شتاب بخشی به بهره برداری این طرح موثر ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه پیمانکار بومی این بیمارستان با وجود مطالبات ، طرح را تکمیل کرده، جای قدردانی دارد که حتما در اسرع وقت مطالبات این پیمانکار تسویه می شود.

وی تصریح کرد: بیمارستان‌های آماده بهره برداری در استان یزد جزء اولویت های وزارت بهداشت در تکمیل طرح های نیمه تمام است و تلاش می شود با تامین منابع مالی لازم تا پایان سال برخی از این طرح ها تکمیل و در نیمه اول سال آینده با تجهیز این مراکز درمانی بهره برداری از آنها آغاز شود.

نخستین بیمارستان بحران جنوب شرق کشور با هدف پوشش منطقه جنوب شرق کشور از طرح های مصوب سفر اول رییس جمهور و هیات دولت به استان یزد است که امروز با حضور معاون رییس جمهور افتتاح شد.

این بیمارستان در ۲ طبقه ساخته شده و ۱۲۶ تخت دارد که ۳۳ تخت آن تخت ویژه است و همچنین این مرکز درمانی متشکل از ۶ اتاق عمل و بخش‌های زنان، داخلی، اعصاب، چشم و گوش و حلق و بینی، سی تی اسکن و نورولوژی است.

میانگین زمان ساخت مراکز بیمارستانی در کشور بین پنج تا ۱۰ سال است و بهسازی و بازسازی بیمارستان بحران فرخی از سال ۹۹ آغاز و با هزینه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در مدت سه سال اجرا شد.

با نوسازی ساختمان قدیمی بیمارستان شهید دکتر رهنمون، ۱۱۷ تخت به ظرفیت آن اضافه شد و بخش های چشم پزشکی، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، نورولوژی، اتاق عمل، مراقبت های ویژه بزرگسالان و نوزادان و اطفال نیز در این مرکز ایجاد شده است و در زمان بروز هرگونه بحران، بلافاصله تخلیه و در اختیار ستاد بحران قرار می گیرد.

مهمترین مزیت ساخت بیمارستان بحران در این مکان، جدا بودن آن از ساختمان اصلی بیمارستان شهید رهنمون است و در عین حالی که همجوار یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی است در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند خدمات لازم پزشکی، پرستاری و پشتیبانی را به این مرکز نیز ارائه کند.

در استان یزد ۱۳ بیمارستان دولتی با ۲ هزار و ۷۸ تخت فعال و هفت بیمارستان خصوصی با ۹۷۲ تخت فعال در حال ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان انی استان و ساکنان مناطق جنوب و شرق کشور هستند.

۲۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال طرح و پروژه زیربنایی، امروز /پنجشنبه/ با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در استان یزد به بهره برداری می‌رسد.

"داود منظور" در سفر یک روزه خود به استان یزد، بیمارستان ۱۱۷ تخته‌خوابی بحران و خط پساب سرب و روی مهدی‌آباد را افتتاح می‌کند .

بازدید از بیمارستان ۱۵۰ تخت خوابی مهریز با پیشرفت ۹۹ درصد و بیمارستان ۱۵۴ تخت خوابی حضرت زینب شهرستان اشکذر با پیشرفت ۸۵ درصد از دیگر برنامه‌های این سفر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.