یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا با انتقاد از روند تسریع و گسترش‎یافته عرضه تسلیحات مرگ‌بار از سوی دولت بایدن به رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا کرد.

استعفای مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت‌‎های«کورکورانه» بایدن از رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، مسئول سیاسی و نظامی وزارت خارجه آمریکا به دلیل عملکرد «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا در رسیدگی به مسئله جنگ غزه استعفا کرد.

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش داد، «جاش پاول» که با سابقه بیش از ۱۱ سال در زمینه انتقال تسلیحات در هیات امور سیاسی-نظامی وزارت امور خارجه آمریکا مشغول به کار بود، در نامه‌ای دو صفحه‌ای که در آن دلیل کناره‌گیری‌اش را شرح داده بود، استعفای خود را اعلام کرد.

پاول با اشاره به حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در این نامه گفت: «امروز از سمتم کناره‌گیری می‌کنم، چراکه باور دارم با روند فعلی در عرضه مداوم، گسترش‌یافته و سرعت‌گرفته  تسلیحات مرگ‌بار به اسراییل، به آخر خط رسیده‌ام.»

او افزوده است: « حمایت آمریکا از اسراییل و وضعیت موجود اشغال غزه تنها منجر به رنج بیشتر و عمیق‌تر مردم اسراییل و فلسطین خواهد شد و در راستای منافع بلندمدت آمریکا نیست.»

او در ادامه این نامه آورده است: «حمایت کورکورانه از یک طرف در بلندمت آثار مخربی برای منافع ملت دو طرف دارد.»

بایدن که روز گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده بود، به حمایت کامل از رژیم صهیونیستی پرداخته و گفت: «شما تنها نیستید. تا وقتی که آمریکا در کنار شما ایستاده است و همیشه خواهد ایستاد، هرگز تنهایتان نخواهیم گذاشت. می‌دانم که حمله تروریستی اخیر علیه مردم این کشور زخم عمیقی را بر جای گذاشته است.»

پاول در نامه استعفای خود بر خواسته خود برای حمایت از جان غیرنظامیان در فلسطین و اراضی اشغالی تاکید کرد.

او در این باره گفت: «تنبیه جمعی بر ضد این خواسته است، چه شامل تخریب یک خانه باشد، چه هزار خانه، همین طور نسل‌کشی، اشغال و آپارتاید.»

جنبش حماس فلسطین در ۷ اکتبر (۱۵) مهر، عملیات غافلگیرانه گسترده‌ای را از نوار غزه موسوم به «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی در پی این حمله،‌ وضعیت جنگی اعلام کرده و حملات متقابل علیه نوار غزه را انجام داد که ادامه دارد. این رژیم همچنین با مرتکب شدن جنایت جنگی، نوار غزه را با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در محاصره انسانی قرار داده و آب، برق و گاز آن را قطع و ورود غذا و دارو به آن را ممنوع کرده است.
هم رژیم صهیونیستی و هم فلسطین تاکنون بیش از هزار کشته و هزاران مجروح را اعلام کرده‌اند.

جنایت تازه رژیم صهیونیستی در حملاتش علیه غزه، حمله هوایی به بیمارستان المعمدانی بود که منجر به شهادت ۵۰۰ نفر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.