اداره کل هواشناسی خراسان رضوی درباره قوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در سطح استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای، هشدار سطح زرد صادر و اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی؛ از فردا ۱۴۰۲/۰۷/۲۸  استان به تدریج از نواحی غربی و شمال غرب تحت تاثیر سامانه ناپایدار قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، پیامد این موضوع افزایش ابرناکی و از بعدازظهر فردا ۲۸ مهرماه تا شنبه هفته آینده ۲۹ مهرماه استقرار هسته بارشی سیستم باعث وقوع بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق در سطح استان خواهد شد که بیشترین حجم بارش در شمال غرب و نوار شمالی استان حادث می‌شود.

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: با فعالیت این سامانه بر شدت وزش باد در استان بویژه نیمه شرقی افزوده خواهد شد که همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

وقوع بارش های رگباری در نواحی مستعد توام با رعدوبرق و وزش باد شدید، افزایش موقتی شدت وزش باد در برخی از نقاط توام با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید ( بویژه نیمه شرقی استان)، کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای حداکثر طی فعالیت این سامانه همراه با تشکیل مه و کاهش دید بویژه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان، احتمال ایجاد روان آب بدلیل رگباری بودن بارش‌ها در ناحیه شمالی استان و کاهش کیفیت هوا بدلیل وزش باد شدید و گردوخاک در نیمه شرقی و برخی از نواحی مرکزی استان از موارد ذکر شده در این اطلاعیه است.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است شهروندان از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی و همچنین از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.