۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: 926206

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: برخی از افرادی که در قالب عدالتخواهی و افشاگری از شبکه‌های مجازی استفاده و متعرض آبروی اشخاص می‌شوند، باید قبح و زشتی بدی‌ها ریخته شود و مردم به این بدی‌ها و زشتی‌ها بی‌اعتنا شوند.

نباید قبح و زشتی بدی‌ها ریخته شود

به گزارش قدس خراسان، آیت الله کاظم صدیقی امروز در اختتامیه چهارمین جشنواره «مفلحون» که به منظور تقدیر از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های ادارت استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در مدت حیات خود ماموریتی داشت که زحمات تمام انبیا و مجاهدان تاریخ را در یک مرحله بین‌المللی قرار داد و یک تحول جهانی را آغاز کرد و تنها رمز موفقیت امام(ره) خودساختگی، وارستگی، خشیت از خدا، گریه‌های طولانی سحرگاه و انقطاع الی الله بود، امام(ره) هم خود این گونه بود و هم ملتی را با مغناطیس معنویت و نورانیت به جایی رساند که انقلابی را رقم زدند که برای هیچ کس قابل پیش‌بینی نبود،  انقلاب اسلامی ما معجزه مقاومت مردم و مقاومتی از جنس معجزه ایمان بود که اتصال به قدرت لایزال خداوند داشت.

وی ادامه داد: امروز ملت‌های دنیا بیدار شده‌اند و در واکنش به این جنایات غاصبان خونبار به خیابان‌ها آمدند، مردم ما ناراحت و نگرانند و به دنبال راهی هستند که بتوانند به مردم مظلوم و ستم دیده غزه کمک کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کم‌کاری و تنبلی و معطل کردن مردم از منکرات است. ادارات باید آسیب‌ها و منکرات خود را احصا کنند و معروف‌هایی را نیز که در این ادارت است را برجسته کنند و نشر دهند و به مردم معرفی کنند.

صدیقی تاکید کرد: حضور جمعی از مسئولان نظامی و اداری در این مراسم نشان از این است که یک عزم ملی و اراده جمعی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به وجود آمده است، عنوان امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی است، اما تا درون را نسازیم، نمی‌توانیم دشمن را از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که در قالب عدالتخواهی و افشاگری از شبکه‌های مجازی استفاده و متعرض آبروی اشخاص می‌شوند، فقط آبروی شخص را نمی‌برند، بلکه آبروی یک ملت را می‌برند و می‌گویند این ملت شایسته نیست، نباید قبح و زشتی بدی‌ها ریخته شود و مردم به این بدی‌ها و زشتی‌ها بی‌اعتنا شوند.

صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از رویه‌های غلط اداری که در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در مسیر یک انقلاب اداری و مقابله با دیوان‌سالاری و معطل کردن مردم و کار امروز را به فردا انداختن و فخرفروشی برای ارباب رجوع است، این‌ها مصادیق منکر است.

وی مهمترین مصادیق معروف را تعاون و کمک در خوبی و تقوا و کمک به عدل دانست و بیان کرد: بندگان خدا را از خود راضی کنید تا از امام زمان (عج) مدال بگیرید. ثابت قدم باشید و هر روز بدرخشید و مسیر رشد و تعالی شما مستمر باشد و نشان دادن خوبان و خوبی‌ها منجر به این می‌شود که منکرات رنگ ببازد و تدبیر، برنامه‌ریزی و برجسته کردن خوبان و خوبی‌ها مسئله بی‌حجابی و بدحجابی و فسادی که در برخی از ادارات وجود دارد برطرف می‌شود.

در این مراسم از جمعی از مدیران دستگاه‌های اداری استان که در برقراری مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه تابعه خود ایفای نقش موثر داشتند، تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.