میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو و پکن سیاست‌های خود را در قبال بحران‌ها و تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا هماهنگ می‌کنند.

بوگدانوف: روسیه و چین درباره خاورمیانه هماهنگ عمل می کنند

به گزارش قدس انلاین به نقل از رویترز، بوگدانوف پنجشنبه در دوحه پایتخت قطر با «ژای جون» نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه دیدار و درباره تحولات منطقه از جمله درگیری میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تبادل نظر کردند.

وزارت خارجه روسیه پس از این دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار بر هماهنگی نزدیک مسکو و پکن برای حل سیاسی این مساله و سایر بحران‌های خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که هفته جاری به چین سفر کرد سه‌شنبه در پایان گفت‌وگوی سه ساعته خود با شی جینپینگ همتای چینی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تصور می‌کنم بازیگران اصلی خواهان عمیق شدن درگیری بین فلسطین و اسرائیل نیستند.

وی افزود» در مذاکرات سه ساعته خود با شی جینپینگ درباره دستور کار دوجانبه و وضعیت خاورمیانه گفت‌وگو کردیم و رئیس جمهوری چین را به تفصیل در جریان وضعیت پیرامون اوکراین قرار دادم.

از سوی دیگر، چین خواستار آتش بس فوری میان اسرائیل و حماس شد و اعلام کرد راهکار دو کشوری «مسیر اساسی» برای خروج از این بحران است.

جون افزود که پکن از ایجاد کریدور بشردوستانه برای کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها حمایت می‌کند و با قاهره برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه جهت کمک به ساکنان غزه همکاری خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.