نماینده ویژه دولت چین در امور منطقه غرب آسیا ضمن اعلام آمادگی پکن برای کمک به از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، گفت که چین با روسیه در این زمینه همکاری می‌کند.

پکن: برای توقف درگیری‌ها در فلسطین با روسیه همکاری می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، «ژای جون» نماینده ویژه دولت چین در امور منطقه غرب آسیا گفت که پکن آماده است تا برای کاهش تنش سریع اوضاع در فلسطین اشغالی، با روسیه همکاری کند.

ژای شامگاه پنجشنبه طی دیدار با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در دوحه، پایتخت قطر، همچنین آمادگی پکن برای کمک به از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم موقت صهیونیستی را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «چین آماده است تا تعامل و هماهنگی با روسیه را برای حصول سریع تنش‌زدایی و ایفای نقش مثبت در ازسرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل و اجرای راهکار دو دولتی حفظ کند».

این دیپلمات چینی تصریح کرد که پکن از تعداد بالای تلفات غیرنظامیان در نوار غزه و همچنین وخامت سریع وضعیت بشردوستانه در فلسطین نگران و ناراحت است.

طبق این گزارش، ژای تاکید کرد که جمهوری خلق چین با تمام اقداماتی که به مردم غیرنظامی در نوار غزه آسیب می‌رساند، مخالف بوده و آن محکوم می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه روسیه و چین در مورد مسئله فلسطین موضع یکسانی دارند، افزود: «دلیل اصلی درگیری فلسطین و اسرائیل این است که حقوق مشروع مردم فلسطین حفظ نشده است».

پیش از این نیز «وانگ یی» وزیر خارجه چین با درخواست از همه طرف‌های درگیر در فلسطین اشغالی برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، علت تکرار درگیری‌ها را نبود عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.