رئیس جمهور آفریقای جنوبی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ درباره بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین گفت: قتل غیرنظامیان، محاصره تحمیلی علیه غزه و تصمیم برای کوچاندن اجباری ساکنان این منطقه را نمی پذیریم.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی: قتل غیرنظامیان را نمی‌پذیریم/ رفع فوری محاصره غزه
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،«سیریل رامافوسا» رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی در کنفرانس یاد شده افزود: خواهان آزادی گروگان ها (اسیران صهیونیست) و رفع فوری محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه ها برای ورود کمک های انسانی هستیم.

وی ادامه داد: خواهان آتش بس همه طرف ها هستیم و تنها راه حل، همان پاسخ به انتظارات ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل آنها است.

سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در این کنفرانس که لحظاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با ورود عملیات طوفان الاقصی به پانزدهمین روز خود و ادامه پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه توسط بمب افکن های اسراییل، آمریکا و اروپا از رژیم اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق اندازد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.