مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: ۵۰ روستای هدف گردشگری براساس شاخص های تعریف شده در این استان شناسایی شده است.

شناسایی ۵۰ روستای هدف گردشگری در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، حمزه مویدی نژاد با اشاره به ظرفیت های غنی گردشگری در لرستان اظهار داشت: با وجود ظرفیت های بسیار اما تاکنون اقدامات چندانی در این حوزه انجام نشده است اما با برنامه ریزی های صورت گرفته، ۵۰ روستای هدف گردشگری بر اساس شاخص های تعریف شده شناسایی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر برای نخستین بار در استان با پیگیری های دفتر امور روستایی، طرح گردشگری روستایی " دره اسپر" شهرستان دورود آغاز شده و مراحل مطالعاتی طرح در حال انجام است که در فاز نخست این طرح ۶ میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه این طرح بصورت پایلوت در روستای " دره اسپر " اجرا می شود ادامه داد: در این راستا با برنامه ریزی های انجام شده در هر شهرستان یک روستا از اعتبارات گردشگری روستایی و توسعه کسب و کار بهره مند خواهد شد.

مویدی نژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاهای هدف گردشگری نیازمند زیرساخت های لازم برای حضور گردشگران هستند با پیگیری های انجام شده و تفاهم با بنیاد مسکن مقرر شد زیرساخت های لازم در این روستاها احداث تا شاخص‌های لازم گردشگری در این روستاها ایجاد شود.

وی ادامه داد: به همین منظور گازرسانی، ایجاد راه دسترسی و زیر ساخت‌های اینترنتی این روستاها در دست اقدام است و اکنون بر اساس آخرین آمار بنیاد مسکن و شرکت گاز، عملیات گازرسانی بیش از ۸۰ درصد این روستاها انجام شده است و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.

وی اظهار داشت: وجود دریاچه ها، آبشار، دشت‌های حاصلخیز، تالاب‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده پوشیده از درخت و گیاهان در کنار روستاهای لرستان، ضرورت توجه به گردشگری روستایی در این منطقه را فراهم کرده است.

مویدی نژاد گفت: در راستای آموزش جامعه روستایی نیز بصورت منظم دوره های آموزشی برای دهیاری ها و اعضای شورا در حال برگزاری است که در این راستا امسال ۱۳ دوره تعریف شده و اکنون نیز در نقاطی از استان در حال انجام است.

وی در خصوص تامین ماشین آلات دهیاری های استان نیز اظهار داشت: در گذشته سالانه ماشین آلات مورد نیاز به دهیاری ها واگذار می شد که اکنون این ماشین آلات باید با استفاده از تسهیلات کم بهره در استان تامین شود و امسال در راستای تقویت بانک ماشین آلات دهیاری ها، هشت دستگاه نیسان و کمپرسی توزیع شد.

وی افزود: به تمام دهیاری ها اعلام شده است در صورت نیاز به هرگونه ماشین آلات با توجه به تفاهم نامه بانک ملی و پست بانک جهت دریافت تسهیلات خرید ماشین آلات بعنوان تسهیلات تبصره ای هشت درصد اقدام کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: محرومیت زدایی در اولویت دولت سیزدهم قرار دارد به همین منظور در سه منطقه میربگ دلفان، وره زرد بخش مرکزی کوهدشت و تخت چان پلدختر طی ۲ سال گذشته با پیگیری های مسوولان استان و تعامل نهادها و دستگاه های مربوطه گام های موفقی برداشته شده است.

مویدی نژاد ادامه داد: تاکنون بخشی از زیرساخت ها در سطح مناطق محروم استان انجام شده است و تعدادی نیز در دستور کار قرار دارد همچنین تامین آب و گازرسانی منطقه وره زرد در حال انجام است و دیگر طرح های مناطق محروم استان نیز در اولویت قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.