حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار و رایزنی با نالدی پاندوز وزیر روابط و همکاریهای بین‌المللی آفریقای جنوبی که برای پیگیری توافقات روئسای جمهور دو کشور و همکاریهای تهران و کیپ تاون در چارچوب بریکس به کشورمان سفر کرده اوضاع منطقه را در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه بسان بشکه باروت توصیف کرد.

منطقه بشکه باروت است/ ادامه نسل‌کشی و کوچاندن مردم غزه پیامدهای سنگینی برای عاملانش در پی دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست خبری مشترک با اشاره به برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور گفت: یکی از موضوعات مشترک در دستور کار دیدار امروز پیگیری اسناد امضا شده در این کمیسیون عالی و توافقات سفر اخیر در سفر آقای رئیسی رئیس جمهور به آفریقای جنوبی و بین روئسای جمهور دو کشور بود.

امیر عبداللهیان با یادآوری اینکه آقای نلسون ماندلا به عنوان نماد مبارزه با آپارتاید و تبعیض نژادی برای جهان و مردم ایران شناخته شده است و بویژه امروز که جهان شاهد جنایت و نسل کشی رژیم کودک کش اسرائیل علیه مردم مقاوم و مظلوم غزه است دیدگاه ها و مبارزات ایشان نمود بیشتری دارد، اظهار داشت:  ما در خصوص وضعیت منطقه و تداوم جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین بحث و تبادل نظر داشتیم و از مواضع ملت آفریقای جنوبی در مقابله با آپارتاید علیه مردم فلسطین قدردانی میک نیم.

وی خاطرنشان کرد: تهران و پرتوریا ازمواضع مشترک در خصوص تحولات بین المللی در سازمان های بین المللی برخوردارند و من مایلم تاکید کنم که در دستور کار ما سفرهای مقامات دو کشور را در حوزه‌های متنوع قرار دارد. داریم و هیئت هایی از آفریقای جنوبی به تهران سفر خواهند کرد.

وزیر امور خارجه از دومین سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی  برای تکمیل توافقات و طرح های همکاری دو کشور  در سال جاری خبر داد و گفت: در این سفر اسناد دیگری که در وازرتخانه های مختلف اماده شده به امضا خواهد رسید.

امیر عبداللهیان همچنین به موضوع غزه اشاره کرد و با بیان اینکه آنچه در غزه شاهدیم جنگ نیابتی اسرائیل به نمایندگی از آمریکا علیه ملت مظلوم و فلسطینیان غیر نظامی در غزه است، اظهار داشت: اینکه بایدن شتابزده به اسرائیل می‌آید و از رژیمی که بدون محابا کلیساها و مساجد منازل و بیمارستان و غیر نظامیان را به بهانه دروغ حمله به حماس هدف قرار می‌دهد یک اتفاق تلخ و ناگوار در منطقه غرب آسیا است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا با حضور خود در تل آویو رسما اعلام کرد صدها هواپیما و کشتی حامل سلاح را برای حمایت از کشتار در غزه ارسال خواهد کرد و مایه شرمساری است که او می گوید من توانستم برای ارسال ۲۰ کامیون کمک های انسانی از رفح به غزه اقدام کند.

نسل کشی در غزه متوقف نشود منطقه از کنترل خارج خواهد شد

وزیر امور خارجخ کشورمان گفت: من با صدای بلند اعلام کنم امروز منطقه مانند بشکه باروت است و هرگونه اشتباه در ادامه این نسل کشی و کوچاندن اهالی غزه می‌تواند پیامدهای سنگین تلخ و گسترده ای را در منطقه و علیه منافع جنگ افروزان داشته باشد.

وی تأکید کرد: هشدار می‌دهم اگر آمریکا و عامل نیابتی‌اش  فورا جنایت علیه بشریت و نسل کسی در غزه را متوقف نکنند هر احتمال و در هر لحظه ایو جود دارد و منطقه از کنترل خارج خواهد شد و دود آن به چشم مسببان آن خواهد بود

کشورهای اسلامی و عربی امروز منسجم‌تر از همیشه هستند

امیرعبداللهیان افزود: من صیمانه از تلاشهای آقای گوترش و حضور ایشان در مرز رفح و مواضع او تشکر می کنیم. امروز بیش از هر زمانی کشورهای عربی و اسلامی به وحدت نزدیک‌تر می‌شوند و از موضع کشورهای اسلامی که چهارشنبه گذشته در جده گرد هم آمدند و بیانیه قوی که دادند و تاکید بر ضرورت ارسال کمک ها و جلوگیری از کوچاندن مردم غزه تشکر می‌کنم.کشورهای اسلامی و عربی در روزهای آینده از مواضع منسجم تری برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.