کارشناس امور امنیتی عراق گفت: آمریکا برای تامین امنیت پایگاه‌های خود در این کشور و همچنین در سوریه با مشکلات متعددی مواجه است.

کارشناس عراقی: آمریکا قادر به تامین امنیت پایگاه‌های خود در عراق و سوریه نیست

به گزارش  قدس انلاین به نقل از ایرنا، «صادق عبدالله» کارشناس مسائل امنیتی از عراق در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه اظهار داشت: تعداد پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه که نیروهای نظامی واشنگتن در آن‌ها مستقر هستند، بین ۲۲ تا ۲۵ پایگاه است.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه‌ها شامل پایگاه‌های بزرگی می‌شود که مهمترین آن‌ها «عین الاسد» و «الحریر» است، گفت: همه این پایگاه‌ها در یک جغرافیای پیچیده قرار دارند و برخی از آن‌ها در مناطق بسیار دور افتاده هستند.

این کارشناس مسائل امینتی افزود: همه پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دارای نقاط ضعف متعددی هستند که بارزترین آن‌ها این است که بدون حمایت لجستیکی مستمر، نمی‌توانند برای مدت طولانی مقاومت کنند.

وی با اشاره به اینکه واشنگتن از خطرناک بودن وضعیتی که در پایگاه‌هایش می‌گذرد آگاه است، افزود: آمریکا در شرایط فعلی از هرگونه رویارویی علنی با گروه‌های مقاومت می‌ترسد زیرا در هر صورت بازنده خواهد بود.

عبدالله افزود: آمریکا هرچقدر هم قدرت خود را به کار گیرد به دلیل فشار مردم و خشمی که مردم منطقه به دلیل اقدامات واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از تمامی سیاست‌های کاخ سفید در منطقه دارند، شکست خواهد خورد.

وی عملیات‌های اخیر مقاومت اسلامی عراق علیه پایگاه های آمریکا در این کشور را پیام‌هایی واضح به واشنگتن از توانایی‌های گروه‌های مقاومت و سلاح‌هایی که در اختیار دارند دانست و افزود: پیام حملات پهپادی مقاومت اسلامی عراق به عین الاسد و الحریر به واشنگتن این است که سلاح مقاومت می‌تواند تمام نقاط دفاعی آمریکا را بشکند و به پایگاه‌های آمریکایی برسد، همانطور که در عین‌الاسد اتفاق افتاد.

بیشتر نیروهای آمریکایی در عراق در دو پایگاه نظامی عین الاسد در غرب استان الانبار و الحریر در نزدیکی اربیل مستقر هستند.

مقاومت اسلامی عراق طی روزهای گذشته با صدور بیانیه‌های جداگانه تایید کرد که در پی حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و ساکنان غزه پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی، پایگاه‌های آمریکایی عین الاسد در غرب و الحریر در شمال عراق را مورد حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

یک منبع آگاه امنیتی عراقی امروز جزئیاتی از حملات موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه عین الاسد را فاش کرد که بر اساس آن، سه نفر از آمریکایی‌ها کشته و ۶ نفر دیگر از آن‌ها مجروح شده‌اند.

مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه گذشته نیز با صدور بیانیه‌ای مسولیت حمله به دو پایگاه آمریکایی در تاسیسات گازی «کونکو» در خاک سوریه (در مرز با عراق) را برعهده گرفت و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت عراق موفق شدند پایگاه اشغالگران آمریکایی در تاسیسات گازی «کونکو» در سوریه را هدف حمله مستقیم راکتی خود قرار دهند.

مقاومت اسلامی عراق پیشتر هشدار داده بود که چنانچه کاخ سفید از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و غزه حمایت کند بدون تردید پایگاههای نظامی نیروهای آمریکا در عراق و منطقه را مورد هدف قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.