رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: اکنون دانش‌آموزان سمپاد در دهک‌های پایین شناسایی شدند و شهریه تحصیل در مدارس سمپاد برای دهک‌های یک تا چهار رایگان شد.

تحصیل رایگان برای دهک‌های یک تا چهار در مدارس سمپاد

الهام یاوری درباره افزایش تعداد دانش‌آموزان در دهک‌های یک تا چهار اظهار داشت: امسال درصد جمعیتی که از چهار دهک پایین پذیرفته‌شده‌اند، ۴۵ درصد افزایش یافته و این موضوع خوبی است زیرا همیشه نگرانی بابت پایین‌ بودن درصد دانش‌آموزان سمپاد در دهک‌های یک تا چهار را داشتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سهمیه‌ای برای دانش‌آموزان دهک‌های پایین در پذیرش آزمون ورودی قرار داده می‌شود، افزود: هیچ سهمیه‌ای در سمپاد وجود ندارد و پس از این هم نخواهد بود.

یاوری اضافه کرد: البته قرار است که از میان پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی مدارس سمپاد، دهک‌های پایین شناسایی و شهریه آنها رایگان شود.

وی درباره درصد تعداد دختران به نسبت پسران در مدارس سمپاد گفت: پذیرش دختران و پسران جداگانه انجام می‌شود؛ بنابراین نمرات آنها با هم مقایسه نمی‌شود و تعداد آنها کاملا مساوی است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان درباره زمان برگزاری آزمون ورودی سال آینده مدارس سمپاد، یادآورشد: معمولا آزمون هر سال انتهای خرداد برگزار می‌شود.

یاوری افزود: هر سال بخشنامه مفصلی را در اسفند منتشر می‌کنیم که تاریخ دقیق آزمون، محتوا، نحوه ثبت‌نام و قوانین مربوط به دانش‌آموزان را به طور کامل اطلاع رسانی می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.