در نشست خبری که با حضور رهبران ادیان و مذاهب الهی در تهران برگزار شد، جنایات رژیم صهیونیستی به خصوص بمباران بیمارستان‌ها و کلیسای ارتدوکس غزه محکوم گردید.

مسیحیان از تلاش‌های مردم فلسطین حمایت می‌کنند

روز گذشته، دوشنبه اول آبان ماه، نشست خبری رهبران ادیان ارامنه، آشوریان، کلیمیان و نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس شورای اسلامی، با موضوع محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی مخصوصاً بمباران کلیسای ارتدوکس در غزه توسط رژیم صهیونیستی در تهران برگزار شد.

در این مراسم ابتدا سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران، گفت: با ایجاد رژیم صهیونیستی در سال 1948 شاهد اتفاقات مهیبی در خاورمیانه بودیم و در حال حاضر در دنیایی متلاطم به سر می‌بریم.

وی ادامه داد: ما مردمان خاورمیانه شوربختانه دچار بحران هستیم و همه‌ی مردم منطقه در تلاشیم تا صلح را در منطقه ایجاد کنیم، اما تا به حال این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده است و امیدوار هستیم تا گفتگوی موثری داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مسیحیان این جنایات را محکوم می‌کنند افزود: همه مسیحیان از تلاش‌های مردم فلسطین در راه احقاق حقوقشان حمایت می‌کنند. در جلسه‌ کلیساهای آسیایی که سه هفته گذشته در کشور هندوستان برگزار شد، دو نفر از ایران حضور داشتند و برای آگاهی بخشی به حاضران در جلسه تلاش کردند. در پایان این کنفرانس عملیات رژیم صهیونیستی را محکوم کردیم تا حقوق مردم فلسطین برآورده شود و جهانیان احقاق حقی داشته باشند.

سیبوه سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران افزود: ما به اینکه دنیای فعلی دنیای عادلانه‌ای نیست باور داریم و می‌دانیم که تلاش یکپارچه‌ای برای رسیدن به اهداف عالی مورد نیاز است. زمانی که ارامنه قره‌باغ آواره شدند هم مجامع بین‌المللی در همین شرایط بودند و این در حالی بود که دنیا سکوت کرده و فقط مقام معظم رهبری بودند که با منطقی که در صحبت‌های خود به کار گرفتند، حق مردم ارامنه را هم در نظر داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.