رئیس جمهور مصوبه «تمدید قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

رئیسی مصوبه تمدید قانون برنامه پنج‌ساله ششم را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تمدید قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» را که در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۹ مهر ۱۴۰۲ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد، برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

برنامه ششم توسعه چیست؟

برنامه توسعه یکی از برنامه‌های کلان کشور است که معمولا در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تعریف می ‌شود. این برنامه‌ ها ۵ ساله هستند و هر بار با هدف خاصی برنامه ریزی و اعلام می شوند. 

برنامه ششم توسعه، ششمین برنامه‌ای است که از سال ۱۳۶۸، تدوین شده است. این برنامه برای بازه زمانی سال های ۱۳۹۶ – ۱۴۰۰ در راستای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران درنظر گرفته شده است.

اهداف برنامه ششم توسعه چیست؟

برنامه ششم توسعه ۲ هدف مهم دارد؛ اول «رشد اقتصادی متوسط سالانه ۸ درصدی» و «رسیدن به ضریب جینی ۳۴ درصد». رشد اقتصادی یکی از فاکتورهای مهم در ارزیابی وضعیت اقتصاد کشورهای مختلف است که مفهوم آن میزان رشد قیمت کالا و خدمات که نسبت به زمان و با توجه به تورم می باشد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.