عزت الله ضرغامی از موافقت کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت با پیشنهاد لغو روادید یک جانبه برای اغلب کشورهای پیشنهاد شده از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

 موافقت کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت با لغو روادید برخی کشورها

قدس آنلاین: عزت الله ضرغامی تامروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در مرود برخی از این کشورها ملاحظاتی برای کمیسیون مذکور بود که به همین دلیل هم بحث و بررسی بیشتر و اعلام نظر در مورد آنها به جلسه بعد موکول شد.

گفتنی است وزارت میراث فرهنگی و گردشگری چند ماه پیش پیشنهاد لغو روادید با ۵۰ کشور که عمدتا در منطقه و در میان کشورهای اسلامی هستند را برای تقویت حوزه گردشگری و درآمد زایی به دولت پیشنهاد داده بود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به برگزاری کمیسیون سیاسی- امنیتی دولت با حضور وزیر کشور ، گفت: من از وزارت امور خارجه و همه دستگاه‌های اطلاعاتی تشکر می‌کنم که همراهی بسار خوبی با ما داشتند.

وی افزود:‌ بخش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادید آنها داده شده خوشبختانه به اتفاق آرا در جلسه امروز رای آورد. در مورد برخی از این کشورها که ملاحظاتی بود ادامه بحث به جلسه آینده کمیسیون سیاسی و امنیتی موکول شد که وقتی آن جلسه هم برقرار شود و در مورد آن چند کشور هم تصمیم‌گیری شود، یکجا اسم این کشورها اعلام می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت:‌ آنچه که مهم است امروز به عنوان یک ضرورت گردشگری درهای کشور باید باز شود و مردم دنیا باید بیایند ایران و این مزیت نسبی ما است. علیرغم برخی مشکلاتی که در کشور داریم که یک روز مشکل پلمپ داریم یک روز مشکل دیگری داریم، با این حال این‌ها اصلا مهم نیست هر گردشگری که می‌آید بالای ۹۰ درصد دیدگاهش نسبت به ایران در نظرسنجی‌ها عوض می‌شود؛ یعنی تمام تبلیغات ایران هراسی رسانه‌های خارجی همه منتفی می‌شود و می‌گویند ایرانی که الان می‌بینیم غیر از آن چیزی است که در کشور خودمان به ما گفتند.

ضرغامی یادآور شد: خوشبختانه امروز کشور منسجم و همراه است و توجیه لازم صورت گرفته است باید درهای کشور را در حوزه گردشگری باز کنیم. حق همه مردم دنیا است بتوانند راحت به ایران بیایند ایران را ببینند و از مزیت‌های آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره این که لغو متقابل روادید با کشورهایی که گفتید هم پیگیری خواهد شد؟ گفت: این به طور طبیعی در حوزه کار وزارت خارجه است آنچه وزارت گردشگری دنبالش است لغو روادید برای کشورهایی است که مردم آنها بتوانند راحت به ایران بیایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.