روزنامه صهیونیستی معاریو شدیدا از بنیامین نتانیاهو به خاطر تردیدش در اجرای حمله زمینی در نوار غزه انتقاد کرده و او را «بزدل‌ترین رهبری که یهودیان در تاریخ به خود دیده‌اند»، خواند.

نشریه عبری: در تاریخ یهود ترسوتر از نتانیاهو نبوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این روزنامه عبری‌زبان نوشت: ترسو بودن نتانیاهو در جریان گفت‌وگوی اخیرش با جمعی از ژنرال‌های بازنشسته نزدیک به فرماندهی ارتش شامل «اسحاق بریک» و «ایفی ایتام» مشخص شد.

اخیرا نشریه «العربیه» گزارش داد، «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی، عملیات احتمالی و غافلگیرانه حماس را پیش از «طوفان الاقصی» پیش بینی کرده بود. وی اخیرا در دیدار با نتانیاهو، شخصا در مورد «تله تهاجم به غزه» و احتمال تبدیل آن به فاجعه‌ای با بهایی گزاف هشدار داد.

به نوشته معاریو، بریک اخیرا در دو دیدار با نتانیاهو تلاش کرد او را از حمله زمینی به غزه بدون جواب دادن به چند سوال اساسی شامل اهداف اصلی چنین حمله‌ای و برآورد درباره مدت زمان عملیات و تلفات احتمالی آن و بررسی احتمالات درباره تشدید جنگ در چند جبهه بازدارد اما این هشدارها تنها باعث خشم نتانیاهو شد و او به دلیل ترس و تردید هنوز قادر به تصمیم گرفتن نیست.

به نوشته این رسانه صیهونیستی ظاهرا نتانیاهو بعدا از مقامات ارتش صهیونیستی خواستار پاسخ به این سوالها شد اما آنها پاسخ‌های درستی به او نداده‌اند و همچنین با نقل قول از آریه درعی، رهبر حزب شاس نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای از  بین بردن حماس ندارد.

معاریو برخی مسائل مرتبط با عملیات زمینی احتمالی صهیونیستها در غزه از جمله عدم وجود فهرستی واضح از اهداف، نامشخص بودن اینکه ارتش رژیم کی خواهد توانست «پیروز» شود و همچنین اینکه آرمان حماس از بین رفتنی نبوده و بعدا حامیان جدیدی پیدا خواهد کرد را بر شمرد.

این نشریه با این وجود مدعی شد، این ترس و مردد بودن نتانیاهو دارای مزایایی از جمله بی گدار به آب نزدن ارتش رژیم صهیونیستی و گرفتار نشدنش در باتلاق در غزه و همچنین وجود فرصت بیشتر برای دریافت کمک‌ها و اطلاعات بیشتر از سوی آمریکا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.