وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اظهارات دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت پیرامون نوار غزه را مایه عصبانیت و لکه ننگی برای خود دبیرکل و سازمان ملل دانست.

انتقاد رژیم صهیونیستی از اظهارات گوترش در شورای امنیت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این وزارتخانه اعلام کرد، صحبت‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در شورای امنیت خشم و تعجب را برمی‌انگیزد. این صحبت‌های او بیانگر موضع مغرضانه و تحریف شده علیه رژیم صهیونیستی است و حمله مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر را توجیه می‌کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، گوترش باید سخنان خود را پس بگیرد و پس از صدمه زدن به میلیون‌ها صهیونیست عذرخواهی کند.

گوترش روز سه شنبه در سخنانی عنوان داشت: هیچ چیز نمی‌تواند کشتار غیرنظامیان و ربودن عمدی آن‌ها یا شلیک موشک به مواضع غیرنظامی را توجیه کند. وضعیت در خاورمیانه هر ساعت نابسامان‌تر می‌شود و جنگ غزه شدت می‌گیرد و تهدیدی را برای گسترش در منطقه ایجاد می‌کند.

وی اعلام کرد، حمله جنبش مقاومت فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه بی‌دلیل نبوده است؛ زیرا فلسطینیان در ۵۶ سال گذشته تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار داشته‌اند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ادامه داد: نمی‌توان از بیش از یک میلیون فلسطینی در غزه خواست تا به جنوب بروند سپس آن‌ها را در جنوب غزه بمباران کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.