وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به کاهش آسیب اجتماعی ناشی از توجه به ورزش گفت: ورزش در دنیا نماد قدرت ملی کشورها به حساب می‌آید.

زلفی‌گل: هزینه برای ورزش آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی زلفی گل در مراسم تجلیل از مدال‌آوران یونیورسیاد دانشجویی ضمن عرض تبریک ویژه به افتخارآفرینان در این رقابت‌ها و اهتزار پرچم ایران، گفت: امروزه در دنیا ورزش به نماد قدرت ملی کشورها تبدیل شده است. ورزش علاوه بر تاثیرات جسمی، به تقویت شرایط روحی و روانی منجر می‌شود. ورزش یک روش پیشگیری از بحران‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: عقلانیت و هزینه بیشتر برای ورزش بیشتر، کاهش هزینه در بخش دارو و درمان را در پی خواهد داشت. جوامعی عاقل هستند که برای ورزش هزینه زیادی می‌کنند که این هزینه به طور قطع آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وزیر علوم با اشاره به اینکه صنعت ورزش با نشاط اجتماعی، تاثیر زیادی در تاب آوری گروهی و فردی دارد، گفت: جامعه‌ای که مقابل بحران‌ها تاب‌آوری خود را تقویت کند، برای ورزش بیشتر هزینه می‌کند. به همین دلیل نگاه‌مان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به ورزش و ورزشکاران یک نگاه اصلاح اجتماعی و فرهنگی است. وقتی ورزشکار ما به قهرمانی می‌رسد در حقیقت به هویت ملی خودمان بیشتر توجه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ورزش از مرام و معرفت خاصی برخوردار است و اگر به دنبال اصلاح فرهنگی جامعه هستیم با هزینه در ورزش، بهتر جواب خواهیم گرفت.

همچنین محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش که در این مراسم حضور داشت نیز به امکانات ورزشی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: فدراسیون‌های ورزشی در کنار فدراسیون دانشجویی حضور داشته و تعامل ویژه‌ای با این نهاد خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.