معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای اولین بار از سال تحصیلی جدید «طرح ملی ترویج کارآفرینی» برای اشتغال پذیری و توانمند سازی دانشجویان اجرایی می شود.

طرح ملی «ترویج کارآفرینی» ویژه دانشجویان اجرایی می‌شود

سجاد محمدعلی‌نژاد  با اشاره به جزئیات طرح ملی ترویج کارآفرینی افزود: «طرح ملی ترویج کارآفرینی» ابلاغ‌شده و از ترم تحصیلی جدید در مجموعه های دانشگاهی کشور به‌صورت متمرکز و جامع اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح مقدمه‌ای برای اشتغال‌پذیری و آمادگی دانشجویان برای وارد شدن در فضای کارآفرینی است، این طرح یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما برای سال تحصیلی جدید است که دانشجویان را توانمند و آماده می‌کند تا وارد این حوزه شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بنابراین از امسال به‌ دلیل غنا بخشیدن به دوره‌های کارآفرینی و این‌که در تمام نقاط کشور دانشجویان بتوانند سطح دسترسی یکسانی به این دوره‌ها داشته باشند، «طرح ملی کارآفرینی» مصوب و از مهرماه ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز شد. سامانه آن طراحی‌شده و در سراسر کشور دوره‌های توانمندسازی و آموزش برگزار خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح، کمک می کند دانشجویان آماده شوند تا هم وارد بازار کار شده و هم انگیزها و توانمندی آن‌ها برای کارآفرینی به‌ویژه بعد از فارغ‌التحصیل افزایش یابد.

به گزارش مهر، دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، یکی از مهم‌ترین دغدغه های کشورهای مختلف بوده که یکی از مهمترین عوامل آن، توجه ویژه به موضوع کارآفرینی است. توسعه کارآفرینی دانش‌پایه، نیازمند توانمندسازی افراد در حوزه مهارت‌های نرم و تخصصی کارآفرینی است که طرح ملی ترویج کارآفرینی، با هدف توسعه عادلانه فرصت‌های یادگیری کارآفرینی به همین منظور و برای اولین بار در کشور اجرا می رشود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.