منابع خبری روز چهارشنبه گزارش کردند که نیروی هوایی روسیه به شمار دیگری جنگنده نسل چهار و نیم «سوخو-۳۵ اس» مجهز شده است.

تحویل شمار دیگری از جنگنده‌های «سوخو-۳۵ اس» به نیروی هوایی روسیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، همزمان با تداوم جنگ بین روسیه و اوکراین شرکت هواپیماسازی دولتی این کشور اعلام کرد که شماری دیگری از جنگنده‌های نسل چهارم و نیم «سوخو-۳۵ اس» را تحویل نیروی هوایی روسیه داده است.

وبگاه «دیفنس میرر» روز چهارشنبه نوشت، این چهارمین سری از جنگنده‌های ارسالی سوخو-۳۵ از ماه ژوئن سال جاری به این سو است.

در حالی که در نوبت‌های گذشته به طوررسمی به شمار دقیق این جنگنده‌های پیشرشته اشاره‌ای نشده بود، اما گفته می‌شود در این نوبت بین ۱۰ تا ۱۵ فروند جنگنده سوخو-۳۵ به نیروی هوایی روسیه ارسال شده و مجموع آن‌ها در سال جاری به ۴۰ تا ۶۰ فروند رسیده است.

«ولادیمیر آرتیاکوف» معاون شرکت دولتی «روستک» گفت:«کارخانه هواپیما سازی ما با موفقیت جنگنده‌های مناسبی تولید کرده‌اند و در حال ارسال آن‌ها به نیروی هوایی فضای روسیه هستند.»

اندیشکده انگلیسی «روسی» در نوامبر ۲۰۲۲ گزارش کرد که جنگنده‌های روسیه در نبرد با اوکراین موثر ظاهر شده‌اند و در این بین جنگنده‌های سوخو-۳۵ اس با موشک‌های «آر -۷۷» از جمله این جنگنده‌ها هستند.جت‌های سوخو-۳۵ مجهز به موشک دوربرد آر-۷۷ اغلب از مسافت ۱۰۰ کیلومتری بر جنگنده‌های اوکراین قفل راداری کرده‌اند.

در حالیکه  آمریکا و متحدانش در حال تجهیز اوکراین به جنگنده «اف-» هستند، هواپیماهای پیشرفته روسی مانند جنگنده سوخو-۳۵ دارای رادار و موشک‌های دوربردتر هستند و می توانند جت‌های اف-۱۶ را از صحنه خارج کنند. 

به طور پیش فرض، جنگنده‌های سوخو-۳۵ می‌توانند اف-۱۶ را قبل از اینکه خلبان متوجه شود شناسایی و از بین ببرند. از سویی دیگر، جنگنده اف-۱۶ نیاز به بازآماد منظم دارد و نمی‌تواند از باندهای دست‌ساز مانند جاده‌ها استفاده کند و روسیه نیز فرودگاه‌های اوکراین را هدف قرار می‌دهد و بسیاری از آنها را غیرقابل استفاده می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.