دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: اجرای طرح جمع آوری گوشی تلفن های همراه با نشان تجاری «آیفون» سری ۱۴ و ۱۵ در مراکز عرضه و انبارها و برخورد با فروشندگان آن در استان آغاز شده است.

جمع آوری تلفن‌های همراه «آیفون» در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، حسین دشتبان اظهار کرد: این اقدام به منظور مقابله با قاچاق کالاهای این برند همزمان با سراسر کشور انجام شده است و کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی عرضه‌کنندگان این ۲ مدل گوشی را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد کرد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی درباره گمرکی نبودن بیشتر گوشی‌های آیفون سری ۱۴ اظهار کرد: بسیاری از سریال‌های گوشی‌های آیفون سری ۱۴ وارد شده ثبت گمرکی نشده است و از نظر قانونی قاچاق محسوب می‌شود.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه دستور برخورد با عرضه گوشی‌های قاچاق را دریافت کرده‌اند و با عرضه‌کنندگان برخورد می کنند ضمن این که دستگاه‌هایی که به آنتن‌دهی گوشی‌های آیفون کمک می‌کنند هم کالای قاچاق به شمار می‌روند.

دشتبان افزود: فروش وسایلی مانند دانگل‌های آی‌کاس (نوعی مبدل چند سیم کارت کننده بلوتوث) نیز قاچاق است و عرضه این وسیله ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اضافه کرد: این برخورد در راستای ممنوعیت واردات تجاری، مسافری و پستی آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ اعلام شده بود و از همه افراد جامعه می‌خواهیم قبل از خرید هر نوع وسیله و کالا استعلام اصالت را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.