تهران-ایرنا- ستون نویس خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به تجربه‌های تاریخی اعتقاد دارد که نیروهای اسرائیلی در جنگ زمینی علیه حماس پیروز نخواهند شد.

اسپوتنیک: پیروزی اسرائیل در جنگ زمینی غزه غیرممکن است

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، اسکات ریتر ستون نویس خبرگزاری روسی اسپوتنیک طی یادداشتی با اشاره به مجموعه عملیات‌های نظامی در روزهای گذشته اعتقاد دارد که این عملیات‌ها مقدمه و بخشی از استراتژی ورود به یک عملیات گسترده‌تر است.

به نوشته این روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی_نظامی، اسرائیل به احتمال زیاد نمی‌تواند نیروهای نظامی حماس و دیگر نیروهای مقاومت فلسطینی مدافع غزه را شکست دهد. اسرائیل باید یا به دنبال شکست حماس از طریق محاصره نوار غزه باشد یا متعهد به حمله تمام عیار به غزه باشد که برای پاکسازی قلمرو از وجود تمام نیروهای حماس طراحی شده است. تاریخ نشان می دهد که انجام چنین حمله ای بسیار دشوار خواهد بود.

ریتر به تاریخچه جنگ‌های شهری در یک قرن گذشته اشاره می‌کند که چگونه آلمان‌ها طی عملیات هوبرتوس در استالینگراد شکست خوردند. عملیات هوبرتوس از همان ابتدا محکوم به شکست بود.

بر اساس گزارشی از این نبرد، بمباران مداوم و گلوله باران توپخانه‌ای، میدان نبردی را ایجاد کرد که در آن نیروهای شوروی تا حد زیادی بر آلمانی‌های مهاجم برتری داشتند.

ستون نویس روسی نمونه‌های تاریخی دیگری از جنگ‌های دهه‌های گذشته را مثال می‌زند و اعتقاد دارد با وجود تونل‌های زیر زمینی شکست صهیونیست‌ها محتمل است.

این ستون نویس می‌نویسد: اسرائیل تعداد کمی از نیروهای ویژه نخبه خود را برای انجام عملیات با دامنه محدود در یک محیط زیرزمینی آموزش داده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

در چند روز گذشته نظامیان صهیونیست به پشتیبانی تانک های این رژیم ۳ بار سعی کرده اند که با ورود به غزه اقدام به اشغال بخشی از این منطقه نمایند که هر سه بار با شکست مواجه شده و با دادن تلفات زیاد پا به فرار گذاشته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.