۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۰
کد خبر: 92985

قدس آنلاین:در روایتی از پیامبر اکرم (ص) کسل ترین ،بخیل ترین ،جفاکار ترین و دزدترین آدم ها معرفی شده اند.

دزدترین انسان ها !

پیامبر اعظم (ص) در بخشی از این روایت دزدترین آدم ها را اینگونه معرفی می فرمایند:
..و اما دزدترین مردم ،کسی است که از نماز خود می دزدد(هنوز جزئی را تمام نکرده وارد جزء دیگر می شود)و نماز پیچیده می شود مثل لباس کهنه ای که پیچیده(مچاله) می شود پس آن نماز بر صورت او زده می شود؛ اما جفاکار ترین مردم ،مردی است که نام من نزد او برده شود ولی بر من صلوات نفرستد .(بحار ج 84ص 257)
شایان گفتن است نماز در نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردار است و ائمه هدی (ع) به ویژه پیامبر اعظم (ص) نسبت به ان اهتمام ویژه داشته و توصیه های فراوانی بر انجام صحیح آن داشته اند.نماز آسان ترین و صمیمی ترین راه ارتباط خالق و مخلوق است و اگر با خضوع وخشوع همراه باشد ،بنده را تا عرش پرواز می دهد و زندگی او به نور نماز نورانی می گردد.پس چه نیکوست  اوقات نماز را مغتنم شمرده و به موقع شناسی به انجام این فریضه در اول وقت همت کنیم و شاید این گامی محکم باشد برای حرکت خوب با خدا بودن .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • firoozwp IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    2 1
    سلام با تشکر از مطالب ديني و عرفاني شما. ما خوشحال هستيم که هروز مطالب داغ و جالب را در ايميلمان از طريق شما دريافت مي نمايم و حتي به دوستان هم پيشنهاد داديم که به سايت شما رجوع کنند . خداوند خيرتان دهد موفق باشيد. به اميد ظهوري نزديک.
  • احمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    1 1
    به نام خدا در اين دنياي وانفسا که اقسام دروغ و نيرنگ تزوير و ريادامن جامعه مارا فرگرفته و هيچ کس به دنبال اصلاح آن نيست و اگر کسي حرفي بزند بردهانش ميکوبند اين روايات و احاديث چهرهاي خسته مارا طراوت و اميدواري ميبخشد . سعي شما مشکور و اجرتان با قرآن کريم