مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: کوچ پاییزه عشایر این استان به مناطق قشلاقی نواحی گرمسیری استان گلستان از امروز (چهارشنبه) آغاز شد. 

کوچ پاییزه عشایر خراسان شمالی آغاز شد 

به گزارش قدس آنلاین، رضا روشن ضمیر اظهار کرد: کوچ پاییزه عشایر استان هر ساله از اول آذرماه آغاز می شود اما امسال با موافقت استان گلستان، این کوچ زودتر انجام می شود.

وی با بیان اینکه هر سال یکهزار و ۷۰۰ خانوار عشایر استان به استان گلستان کوچ می کنند افزود: عشایر برای زمستان گذرانی به سمت مناطق قشلاقی استان گلستان در مراوه تپه، کلاله و گنبد کوچ می کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی افزود: برخی از عشایر به صورت سنتی و برخی با خودرو کوچ می کنند، کوچ عشایر استان به صورت سنتی، ۲۵ تا ۳۰ روز به طول می انجامد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از عشایر استان هم به مناطق قشلاقی میاندشت شهرستان اسفراین، جیرانسو، گرماب و شهرآباد و نیز مناطق قشلاقی شهرستان راز و جرگلان کوچ می کنند.

وی با اشاره به اینکه شماری از عشایر از استان سمنان و گلستان هم در فصل سرما به خراسان شمالی کوچ می کنند افزود: هماهنگی های لازم انجام شده است تا شرایط برای کوچ ایمن عشایر فراهم شود در این زمینه نیروی انتظامی و پلیس راه پای کار هستند و نیروهای این اداره کل هم در مسیر کوچ حضور دارند.

روشن ضمیر گفت: هماهنگی های لازم انجام شده تا آبرسانی سیار به عشایر در مسیر کوچ انجام شود و در این زمینه ناوگان مورد نیاز برای حمل آب تامین شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دهیاری ها در روستاها هم همکاری لازم دارند تا عشایر در مسیر کوچ بتوانند از خدمات زیرساختی حاشیه روستاها استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.