مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران شرایط کشور در فصل سرد را با توجه به ناترازی گاز، خاص توصیف کرد و گفت: تعمیرات اساسی همه تأسیسات تا ابتدای آبان به اتمام رسید و آماده ورود به فصل سرد هستیم.

 مدیرعامل شرکت ملی گاز: آماده ورود به فصل سرد هستیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، مجید چگنی، امروز (چهارشنبه) در دومین آیین نکوداشت پدافند غیرعامل در صنعت نفت به میزبانی شرکت ملی گاز ایران، اظهار داشت: در دنیا همراه با رشد علم و فناوری، ابزار و تجهیزات هم توسعه می‌یابد و مفاهیم و واژه‌های جدیدی به حوزه پدافند غیرعامل افزوده می‌شود که حملات سایبری و ریز پرنده‌ها از جمله آن‌ها هستند.

وی ضمن اشاره به تهدید دائمی صنعت نفت ایران از سوی دشمنان، افزود: صنعت افتخارآفرین نفت کشور، با تهدیدات متنوعی روبه‌رو است، به خصوص که این صنعت در جای‌جای کشور حضور دارد.

معاون وزیر نفت ضمن اشاره به بیش از ۴۳۰ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی و ۳۹ هزار کیلومتر شبکه پرفشار در سراسر کشور، گفت: آسیب‌پذیری صنعت نفت به وسعت کشور است و آشکار بودن تجهیزات این صنعت (پالایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و..‌.) این تهدیدات را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از مجلس خواست برای حفظ صنعت نفت در بحث تخصیص بودجه و تدوین قوانین و مقررات کاربردی به آن کمک کنند.

چگنی ضمن بیان اینکه دشمن (صهیونیست‌ها) از طوفان الاقصی زخم خورده است، گفت: دشمن باید بداند که صنعت نفت برای مقابله با تهدیدات آماده است و تمهیدات لازم به عمل آمده است.

تکمیل شبکه گازرسانی در شمال شرق کشور

وی شرایط کشور در فصل سرد را با توجه به ناترازی گاز، خاص توصیف کرد و افزود: تعمیرات اساسی همه تأسیسات تا ابتدای آبان به اتمام رسید و آماده ورود به فصل سرد هستیم.

معاون وزیر نفت در خصوص اقدامات انجام شده برای ایجاد آمادگی ورود به فصل سرد ظهار کرد: تکمیل رینگ شرقی شبکه گازرسانی در شمال شرق کشور در حال انجام است. خط انتقال تربت جام به صالح‌آباد به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه تقویت فشار گاز آرادان نیز در سرویس است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.