رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: حمایت از شوراها حمایت از مردم است؛ زیرا زندگی مردم به شوراها گره زده شده است.

زندگی مردم به شوراها گره زده شده است

به گزارش قدس خراسان، مهدی چمران صبح پنجشنبه در اختتامیه شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که در محل صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هرچه در مورد غزه صحبت کنیم کم است بلکه باید به صورت عملی وارد شویم و به فریاد این مظلومانی که هر روز زیر بمباران هستند کمک شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: متأسفانه با وجود اینکه مردم کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا، فرانسه، آلمان، استرالیا و کانادا و همچنین کشورهای اسلامی در حمایت از غزه و فلسطین به میدان آمدند و حمایت‌های واقعی داشتند اما برخی کشورهای اسلامی هنوز واقعاً حرکتی انجام ندادند یا اگر حرفی می‌زنند و کاری می‌کنند در مسیر آزادی واقعی قدس نیست که باید روش خود را اصلاح کنند و بدانند همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آینده منطقه متعلق به قدس و فلسطین بوده و پیروزی در انتظار فلسطین است.

وی ادامه داد: از رؤسای شوراهای شهر و شهرداران شهرهایی که شورا ندارند در نشستی در تهران دعوت می‌شود تا فکر شود چگونه به قطع این بمباران‌های وحشیانه و بازسازی منطقه غزه کمک کنیم. این نشست در روز چهلم بمباران بیمارستان المعمدانی عملیاتی خواهد شد. از رؤسای شهرهای کشور و مراکز استان دعوت می‌کنیم تا در این کنفرانس مهم بین‌المللی حضور داشته باشند.

چمران با بیان اینکه شوراها هنوز به جایگاه واقعی خودشان نرسیده‌اند، عنوان کرد: براساس قانون اساسی شوراها یکی از مراکز و نهادهای تصمیم‌گیر کشور هستند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و ما مشکلات فراوانی در این زمینه داریم. یکی از مسائلی که در مجلس مطرح بوده این است که پیشنهاد یا طرحی از سمت دولت آمده تا به دلیل کمبود آب در شهرهای دارای فضای سبز و پارک، چاه‌های آب به وزارت نیرو واگذار شود تا برای آب شرب استفاده کنند. این طرح در ظاهر خوب است اما آیا درختان آب نیاز ندارند؟ تأمین آب برعهده وزارت نیرو است و وزارت نیرو باید در این زمینه فکر کند اما شهرداری‌ها باید به میدان بیایند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: برنامه مدیریت یکپارچه شهری باید انجام شود، فکر نکنند که ما به خاطر گرفتن اختیار وزارتخانه‌ها می‌خواهیم چنین کاری انجام دهیم، این به منظور هماهنگ کردن خدمات است. متأسفانه این برنامه در صحن مجلس شورای اسلامی به گونه دیگری مطرح و تصویب شد که کارایی نخواهد داشت. تلاش می‌کنیم راهی پیدا کنیم که مجدد به صحن مجلس بیاید. آنچه الان اتفاق افتاده مشکل‌گشا نیست. مدیریت یکپارچه و هماهنگ باید عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه جلوتر آمدیم از آنچه باید وجود داشته باشد و در حمایت شوراها باشد، کاسته شده است، تصریح کرد: حمایت از شوراها حمایت از مردم است؛ زیرا زندگی مردم به شوراها گره زده شده است. شوراها بخش عمده‌ای از مشکلات زندگی مردم در شهرها و روستاها را حل می‌کنند، بدون اینکه توقعاتی از دولت داشته باشند. سرعت و موفقیت شوراها بیشتر از دولت و سیستم‌های دولتی است. هرچه شوراها و شهرداری‌ها توانمندتر باشند مردم شهر در آسایش و آرامش بیشتری خواهند بود.

چمران بیان کرد: مشهد که همه به امام رضا (ع) و مضجع شریف ایشان عشق می‌ورزیم مشکلاتی دارد که باید حل شود. در مسئله حاشیه‌نشینی که فراتر از یک میلیون نفر هستند، با وجود همکاری سایر دستگاه‌ها اما محور شورا و شهرداری است.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.