مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: بیشتر مدارس شهرستان به لحاظ تجهیزات اداری و آموزشی قدیمی و از رده خارج است و ظرف ۵ سال اخیر نیز ۱۲ پروژه فضای آموزشی عملیات اجرایی آن با کمک خیران اجرا شده است که متاسفانه به خاطر کمبود اعتبارات دولتی همچنان ناتمام رها شده است.

ناتمام ماندن ۱۲ پروژه آموزشی بردسکن به خاطر کمبود اعتبارات

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر چراغیان اظهار کرد: شهرستان بردسکن به لحاظ وسعت و پراکندگی فضاهای آموزشی دومین شهر استان خراسان رضوی است که در این راستا ۲۱۵ فضای آموزشی در شهرستان بردسکن فعال است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی شهرستان بردسکن فرسوده هستند، افزود: با توجه به فعالیت معادن در منطقه و به کارگیری مهندسین و کارگران این مهم باعث شده است شاهد تراکم کلاس‌ها در برخی از نقاط شهرستان باشیم.

وی عنوان کرد: بیشتر مدارس شهرستان به لحاظ تجهیزات اداری و آموزشی قدیمی و از رده خارج است و ظرف ۵ سال اخیر نیز ۱۲ پروژه فضای آموزشی عملیات اجرایی آن با کمک خیران اجرا شده است که متاسفانه به خاطر کمبود اعتبارات دولتی همچنان ناتمام رها شده است.

چراغیان از اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی خواست با توجه به کمبود فضای آموزشی نسبت به تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن بیان کرد: سهم خیران در اجرای این ۱۲ پروژه پرداخت شده است و اکثر این پروژه‌ها بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امید است تا سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: به خاطر بحث تراکم جمعیت دانش‌آموزی به ویژه در مقطع ابتدایی در برخی از کلاس‌ها بین ۳۵ تا ۴۰ نفر مشغول به تحصیل هستند که حداقل باید به طور متوسط هر کلاس بین ۲۰ تا ۲۵ نفر بیشتر نباشند.

چراغیان به وضعیت هنرستان‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح توسعه متوازن و فعالیت چند رشته دیگر با توجه به فعالیت معادن در منطقه هنرستان جوار معدن راه اندازی شده است که به لحاظ تجهیزات هنرستانی با کمبود مواجه و نیاز به تجهیزات لازم و به روز رسانی آنها هستیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در بحث تخصیص بودجه لازم در سه فضای آموزشی خیرساز در ادامه گفت: آموزشگاه شهدای بانک ملی دربردسکن و مدرسه عظام خودرو و خوابگاه دانش آموزان در شهر انابد از جمله این ‌طرح‌ها است.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.