۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 931376

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور از برگزاری دومین رویداد "مدرسه آینده" در دی ماه امسال خبر داد.

دومین رویداد "مدرسه آینده" برگزار می‌شود

مجید عبداللهی با اشاره به برگزاری نخستین رویداد "مدرسه آینده" در سال گذشته، اظهارکرد: سال گذشته رویداد "مدرسه آینده" با معرفی ۱۱۱ اثر در دو بخش فضای کالبدی مدارس آینده و تجهیزات مدارس آینده برگزار شد.

وی با بیان اینکه به طور کلی این رویداد در صدد به تصویر کشیدن آن چیزی است که مدارس آینده از نظر کالبد، تجهیزات و... به آن نیاز دارند، توضیح داد: سال گذشته این رویداد در دو بخش تجهیزات و فضای کالبدی مدارس آینده برگزار شد، به این معنا که مدارس آینده کشور در چارچوب تجهیزات باید چه امکاناتی داشته باشند. برای مثال دسترسی مدارس به متاورس یکی از این تجهیزات است که مدارس آینده ما باید به آن دسترسی داشته باشند. در واقع شرکت کنندگان در این رویداد باید به این فکر می‌کردند که مدارس آینده ما از نظر فضا و شکل کالبدی و تجهیزات باید چطور باشند.
 
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۰ اثر در این رویداد برگزیده شدند، درباره محتوای دومین رویداد "مدرسه آینده" که ۲۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: امسال علاوه بر کالبد و تجهیزات مدارس آینده، دو محور "مدرسه آینده و نظام آموزشی" که شامل محتوای آموزشی، شیوه‌های آموزش، معلم و دانش آموزان می‌شود و نیز "مدرسه آینده، کانون تربیت و پیشرفت محله" که شامل مشارکت و تشریک مساعی محله با مدرسه می‌شور، به محورهای رویداد اضافه شده است.
 
به گفته عبداللهی متقاصیان شرکت در دومین رویداد مدرسه آینده می‌توانند تا پایان آذرماه با مراجعه به آدرس   future.dres.ir برای ثبت نام در این رویداد و ارسال آثار خود اقدام کنند، این آثار داوری شده و نهایتا آثار برگزیده قابل اجرا توسط بنیاد برکت برای اجرا تامین مالی می‌شوند. بنیاد برکت شریک ما در این رویداد است و حمایت مالی از آثار برگزیده‌ای که قابلیت اجرا دارند را بنیاد برکت انجام می‌دهد. کارهای حمایت مالی را بنیاد برکت انجام می‌دهد و آنهایی که قابلیت اجرا دارند را حمایت مالی می‌کند.
 
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور در پاسخ به این پرسش که کدام یک از آثار برگزیده سال گذشته، اجرا شدند، افزود: سال گذشته از ۱۰ اثر برگزیده، سه اثر در فرآیند اجرا قرار گرفتند که یکی از این آثار تامین مالی شدند و دو اثر دیگر در مرحله طراحی مهندسی مجدد است. یکی از آثار در بشاگرد، دیگری در پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله قرار داد. دیگری نیز سازه‌ای است که برای شرایط بحرانی و به منظور مدیریت بحران طراحی شده است که با اجرای آن در مناطقی که زلزله می‌آید، مدرسه در عرض کمتر از یک ساعت برپا می‌شود و کلاس‌های درس در منطقه زلزله زده دایر می‌شود.
 
عبداللهی در پایان سخنان خود عنوان کرد: درواقع سال گذشته رویداد مدرسه آینده به ابعاد سخت افزای مدارس آینده پرداخته بود اما امسال ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری با هم دیده شده‌ است و امیدواریم امسال نیز ۱۰ اثر انتخاب و آثار برگزیده که قابلیت اجرا دارند تامین مالی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.